Hoe schrijf ik een column voor MKB Servicedesk?

Auteursrichtlijnen columnisten
Als columnist van MKB Servicedesk kun je kennis en je eigen mening delen met een groot netwerk van ondernemers. Wil jij columnist worden? We hanteren een aantal richtlijnen en eisen voor nieuwe columnisten. In 4 stappen naar een goede column.
Maak eerst een profiel aan met meer info over jezelf
Klik hier
Bezoek MijnMKB
Ga

Stap 1: Maak een profiel aan in MijnMKB

Ga naar MijnMKB en maak een profiel aan. In dit profiel kun je informatie over jezelf en je bedrijf kwijt, inclusief links naar je websites en social media-pagina's. Voeg ook een foto toe. Je profiel wordt gekoppeld aan je columns, zodra je een goedgekeurde columnist voor MKB Servicedesk bent.
 

Stap 2: Neem contact op met de redactie

Stuur een e-mail naar redactie@mkbservicedesk.nl. Beschrijf waarom jij een goede columnist zou zijn voor MKB Servicedesk en voeg de link toe naar je MijnMKB-profiel. Geef aan waarover je graag wil gaan schrijven en met welke regelmaat je columns zou kunnen aanleveren. Zie ook onderstaande voorwaarden bij stap 3.
 

Stap 3: Reactie van de redactie

De redactie van MKB Servicedesk zal contact met je opnemen. Als er behoefte is aan het soort columns dat jij kan gaan schrijven word je uitgenodigd om je eerste column te schrijven. Mocht er geen ruimte zijn voor nieuwe columnisten vanuit jouw vakgebied dan zal de redactie dat laten weten.
 

Stap 4: Schrijf je eerste column

Schrijf je column en stuur hem op naar redactie@mkbservicedesk.nl of de redacteur waarmee jij contact hebt gehad. Hanteer bij je eerste column de volgende tips en voorwaarden.
 
Tips:
  • Kies een (actueel) onderwerp dat herkenbaar is voor de MKB-ondernemer;
  • Leg in de tekst een duidelijke visie of eigen mening (ik-vorm) neer over dit onderwerp of baseer je verhaal op een persoonlijke ervaring;
  • De aanspreekvorm richting de lezer (ondernemer) is persoonlijk, we gebruiken 'je' en ‘jij’ als aanspreekvorm in onze artikelen. De toon is informeel, collegiaal en positief;
  • Het taalgebruik is actief. Gebruik bij voorkeur de tegenwoordige tijd;
  • Schrijf indien mogelijk beknopt, gebruik zo min mogelijk ingewikkelde termen en moeilijke, lange formuleringen. Termen en vakjargon mogen voorkomen, maar dan moet de term wel duidelijk uitgelegd worden.

Voorwaarden:
  • De lengte van de tekst is minimaal 300 en maximaal 500 woorden;
  • De tekst mag geen commerciële boodschap bevatten;
  • Geen linkjes in de tekst;
  • De redactie van MKB Servicedesk heeft de vrijheid om de tekst aan te passen en/of in te korten.
 

Inspiratie nodig?

Voorbeelden van columns kun je vinden in onze rubriek MKB Columns. Voor vragen over het schrijven van een column kun je contact opnemen met de redactie van MKB Servicedesk via redactie@mkbservicedesk.nl

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten