shutterstock_387983923.jpg

Ben ik aansprakelijk voor illegale software werknemer?

Column Maarten Menger | Personeel downloadt stiekem software
Vaak wordt aan een werknemer een laptop ter beschikking gesteld, die ook buiten het bedrijf gebruikt mag worden. Wat zijn de gevolgen als een werknemer illegale software downloadt op die computer?
Prijs kwaliteit waarde.jpg

Concurreer op waarde, niet op prijs

Column Ralph Karseboom | Bepaal de waarde van jouw dienst
Je mag nooit geobsedeerd worden door de prijs. Ben jij er ook helemaal klaar mee om te horen: "te duur"? Mensen zijn gewoon te gericht op de prijs en niet op de kosten of de waarde.
Sales geld omzet vissen.jpg

Verkopen met de GTNUV-regel

Column Ralph Karseboom | Tips voor betere sales
Vandaag breng ik jou de GTNUV-regel onder de aandacht. Wat is de GTNUV-regel? Het is een afkorting voor geld, tijd, nodig, urgentie en vertrouwen. De GTNUV-regel legt de 5 meest gebruikte bezwaren op jouw sales calls of vergaderingen uit. Tevens leer jij deze een positieve wending te geven.
Cloud.jpg

Waarom het mkb rijp is voor de overstap naar de cloud

Column Floris van der Berg | Voordelen cloud computing
Cloud computing kan voor een bedrijf ingrijpende veranderingen tot gevolg hebben. Uiteenlopende bedrijven hebben al de transitie gemaakt naar de cloud, van kersverse startups tot historische familiebedrijven. Zij hebben al kunnen profiteren van de voordelen van een eigen cloudomgeving. Toch wordt de integratie met de cloud nog slechts door een kleine 23 procent uit het midden- en kleinbedrijf benut.
Bart.jpg

Liever nieuwe of trouwe klanten?

Column Bart Groothuis | (On)trouw loont (niet)
Hoe ga jij om met klanten die je al langer hebt? Beloon je trouwe klanten of zijn nieuwe klanten bij jou beter af dan klanten die je al jaren trouw zijn? Als je een ontrouwe krantenabonnee bent, ben je in ieder geval beter af. Vreemd toch?
Paul[1].jpeg

Schoenmaker blijf bij je leest: besteed ICT uit

Column Paul van der Velde | Productiviteit verbeteren met ICT
Als ondernemer kun je vandaag de dag niet om ICT heen. Het kan je bedrijf veel en grote voordelen opleveren, maar dat wil niet zeggen dat je er ook kostbare tijd aan kwijt wilt zijn. ICT is nu eenmaal niet de core-business van de meeste ondernemers. Gelukkig zijn daar ICT-dienstverleners voor.
Simone Dirven Kessels Advocaten.jpg

Is je medewerker aansprakelijk in geval van een datalek?

Column Simone Dirven | Meldplicht datalekken
In mijn praktijk merk ik een tweedeling als het gaat om hoe bedrijven omgaan met de meldplicht datalekken. Aan de ene kant zijn er bedrijven die nog lastig te overtuigen zijn van het feit dat ze echt iets moeten gaan doen. En aan de andere kant zijn er bedrijven die zelf al met allerlei (al dan niet inventieve en doelgerichte) plannetjes komen.
82db1dbadef915e1036ecf1d75f5bdcf.jpg

Zaai vandaag en oogst morgen

Column Bart Groothuis | Klantvriendelijkheid
In onze krant staat een leuk artikel over een groep van wel 4500 werknemers van een Chinese onderneming die zijn medewerkers trakteert op een weekendje uit, onder andere naar het Nederlandse Kinderdijk. Die Chinezen ‘overspoelen’ zo ongeveer Kinderdijk en kijken hier hun ogen uit en zetten alles op de foto wat ze tegen komen.
82db1dbadef915e1036ecf1d75f5bdcf.jpg

Klachten: een kans op meer tevreden klanten

Column Bart Groothuis | Goede klantenservice
Klachtenafhandeling door een klantenservice…. Je zou toch denken dat bedrijven anno 2015 wel weten hoe dat moet, namelijk de klacht vooral zien als een kans om een eerst ontevreden klant om te vormen tot een heel tevreden klant. Nou nee hoor, neem een telecombedrijf als Telfort. Zij bakken er helemaal niets van. Terwijl het toch echt niet zo heel ingewikkeld is.
robertarnoldi.jpg

Creatieve acties maken klandizie

Win-win-tips dankzij golfuitje Pitch&Putt
Altijd leuk: een middagje pitchen en putten als familie-uitje. Plezier is immers vaak een optelsom van ontspanning, beweging en buiten. Misschien dat je juist vanuit zo’n gezellige setting oog hebt voor de service die je ondergaat. Zeker als het een onderscheidend concept is, biedt een actieve kijk op de dienstverlening ‘ons ondernemers’ de nodige inspiratie. Ach ja noem het maar beroepsdeformatie. Van een beproeft recept leer je toch alleen maar? Of mist Pitch&Putt hier toch onverwacht een paar holes? Tijd voor actie!
Getoond 1 tot 10 van 75. Er zijn meerdere pagina's.

Actueel in Columns

 

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten