Dossier Marketing

 
shutterstock_213054244.jpg

Zo kijken journalisten naar je persbericht

Zo verdwijnt je boodschap niet in de prullenbak
Een goed persbericht opstellen is veel meer dan alleen een leuk promopraatje over je bedrijf houden. Dat weet journalist John van Schagen maar al te goed. Hij heeft zes tips waarmee je de kans op publiciteit een flinke boost geeft.
shutterstock_390973642.jpg

Jaarkalender: simpele houvast voor je marketing

Zo krijg je focus in je team
Rond de jaarwisseling is het ideale moment om plannen te maken voor het nieuwe jaar. Wat ga je bijvoorbeeld op het gebied van marketing doen? Een contentkalender kan je houvast geven voor je marketingstrategie voor een heel jaar. Het geeft richting aan je content en kan als inspiratiebron voor je medewerkers dienen.
Gert-Jan Van de Sanden.jpg

Uw onderscheid, uw goud

Column Gert-Jan van de Sanden
We gaan vandaag een héél moeilijk begrip toelichten. Althans dat vinden veel klanten van mij: Unique Selling Proposition, kortweg afgekort met USP. Een unique selling proposition is een factor die een product onderscheidt van zijn concurrenten, zoals bijvoorbeeld laagste kosten, hoogste kwaliteit of het enige product in zijn soort. Een USP kan worden gezien als ‘wat je hebt dat de concurrenten niet hebben of doen’.
Smartphone.gif

Je hele bedrijfsvoering in je smartphone

Een kantoor? Je hebt je kantoor in je zak! Met een goede smartphone met internet-abonnement kun je eigenlijk je hele bedrijf wel runnen. In dit artikel laten we je zien hoe. Natuurlijk, je mail, je internetbankieren en je agenda heb je waarschijnlijk al op je smartphone. Maar er zijn nog veel meer goede apps, die jou helpen met je bedrijfsvoering.
Stijn van Veelen.jpg

Beginnen met adverteren

Column Stijn van Veelen | Basis van online adverteren
Elke ondernemer weet inmiddels dat een website een must is voor je onderneming, uitzonderingen daargelaten. Maar een website zonder bezoekers, kun je vergelijken met naar stof happende visitekaartjes.
Terry.jpg

Wat ze je niet vertellen als je een bedrijf start

Column Terry van den Bemt | Leer verkopen, dat is cruciaal
Je kent ze vast wel. Al die goede ‘adviezen’ en waarschuwingen aan starters: Dat het volle bak werken wordt. Dat je je vrienden niet gaat zien, lange dagen gaat maken. Dat je 38 keer je business model moet gaan aanpassen, dat je niet de verkeerde compagnon moet uitzoeken, de juiste investeerders nodig hebt, kick-ass developers moet gaan vinden. Maar wat ze je niet vertellen ...
Gert-Jan Van de Sanden.jpg

Schone lei na vakantie: zeg je nieuwsbrieven op

Column Gert-Jan van de Sanden | Mailbox opruimen
Voordat ik op vakantie ga, schoon ik altijd mijn mailbox op. Mails van de categorie ‘die bewaar ik voor later’ blijken dan minder de moeite waard dan verwacht. Heel veel post die ik aanvankelijk interessant vond om te bewaren blijkt dit niet, waaronder veel nieuwsbrieven.
Myrthe Kuipers.jpg

6 SEO-technieken die niet meer werken

Column Myrthe Kuipers | Google straft oude tactieken
Vijf jaar geleden was het normaal om meerdere pagina’s op te zetten per bepaalde zoekterm of te linken naar interne pagina’s om beter te scoren in Google. Tegenwoordig probeert Google websites te ‘straffen’ die deze tactieken overmatig inzetten. Dit artikel bespreekt technieken die hedendaags niet meer werken.
Prijs kwaliteit waarde.jpg

Concurreer op waarde, niet op prijs

Column Ralph Karseboom | Bepaal de waarde van jouw dienst
Je mag nooit geobsedeerd worden door de prijs. Ben jij er ook helemaal klaar mee om te horen: "te duur"? Mensen zijn gewoon te gericht op de prijs en niet op de kosten of de waarde.
Komkommertijd.jpg

Komkommertijd? Kom-kom-maar-klant!

Column Gert-Jan van der Sanden | Exposure in de zomer
Vrouwen bloot, handel dood. Iedereen kent deze uitdrukking wel. Het goede weer heeft zich de afgelopen weken wat twijfelachtig gemanifesteerd, maar de zomer gaat er nu toch echt aan komen. Komkommertijd dus...
Getoond 1 tot 10 van 219. Er zijn meerdere pagina's.
 

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten