Emiel-round-extra.gif

In 5 stappen naar een lege mailbox

Slimme tips voor jouw digitale postvak | Column Emiel Bekke van G-Company
E-mail is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Het gemak waarmee we even snel een bericht naar alle collega’s of klanten kunnen sturen is natuurlijk een verademing. Maar het heeft ook een keerzijde. Vraag een willekeurige ondernemer naar de inhoud van zijn of haar mailbox en je krijgt het antwoord dat deze bomvol zit met ongelezen berichten, nog uit te voeren acties, reminders, etc. Vijftig of zelfs honderd mails in je inbox? Het is geen uitzondering meer, met een behoorlijke werkdruk tot gevolg. Tijd om in te grijpen.
Martijn2.gif

Nooit meer een bonnetje kwijt

Systeem om bonnen te ordenen | Martijn Broeren van G-Company
Heb jij ze ook, zwervende bonnetjes van kleine en iets grotere inkopen die je doet en die bij elkaar de moeite waard zijn om in te boeken? En dat je net na de BTW-aangifte nog een verfrommeld bonnetje van het voorgaande kwartaal in een colbert tegenkomt? Ik vind het altijd een flinke klus om die bonnetjes, eh: inkoopfacturen, uit de schoenendoos op datum gesorteerd in mijn boekhouding te krijgen. Of wat dacht je van garantie-gevalletjes voor apparaten die je gekocht hebt?
PetraOden.jpg

Arbeidspools door ondernemers: do’s en don’ts

Column Petra Oden | Conclusies uit onderzoek
In mijn laatste column heb ik aangekondigd een onderzoek te zullen doen naar arbeidspools die opgezet zijn door ondernemers. Dat onderzoek is nu afgerond. Binnenkort komt er een boekje uit. Hier alvast de belangrijkste conclusies.
rutger-boelsma.jpg

21st Century Skills voor ondernemers

Column Rutger Boelsma | Nieuwe vaardigheden
Collega ondernemers, we zijn inmiddels al weer een tijdje aangeland in de 21ste eeuw en we hebben gemerkt dat op dit moment ondernemen heel andere componenten in zich draagt dan alweer enkele jaren geleden.
DSC05497.JPG

Onderschat de gevolgen van verzuim niet!

Column Edith Brocken | Kosten van verzuim
Vol ambitie en enthousiasme schreef ik mij op 1 juli 2014 in bij de Kamer van Koophandel.Edith Brocken Ergo & Arbeid noemde ik mijn bedrijf. Net als de mensen om mij heen, had ik er alle vertrouwen in dat er een markt was voor mijn diensten.
82db1dbadef915e1036ecf1d75f5bdcf.jpg

Het benoemen van je relatie

Column Bart Groothuis | Van scharrel naar partnership
In onze krant (het AD) van 14 februari jl (Valentijnsdag) stond een leuk artikel over ‘het benoemen van de relatie’. In mijn tijd had je een vriendin, een serieuze vriendin, een verloofde en was je daarna getrouwd. Maar zo werkt dat allemaal natuurlijk niet meer.
juridiq_111.jpg

Ondernemers gooien geld weg...

Column Pauline de Boer | senior juriste Juridiq
Uit onderzoek blijkt dat slechts ongeveer de helft van ondernemend Nederland met schriftelijke contracten werkt en maar een derde hanteert algemene voorwaarden. Dat een kwart van de ondernemers wel eens een juridisch geschil heeft mag dan eigenlijk niet verbazen. Dat dit veel geld kost is algemeen bekend.
ronald-logo_def.jpg

Kennis en ervaring doorgeven

Column Ronald Fecken | Visuele Communicatie!
Onlangs was ik weer aanwezig op de modebeurs Pitti Immagine in Florence. Daar werd ik getroffen door het inspirerende thema dat de organisatoren ditmaal hadden gekozen: de ‘walkabout’.
Marianne.jpg

Wat heb jij weg te geven op Valentijnsdag?

Column Marianne van de Water | Koude acquisitie expert
Regelmatig schrijven een zeer goed bevriende zakelijke vriendin en ik samen. Zij als doorgewinterde blogger en ik als acquisitie expert. Dat doen we om elkaar te inspireren, energie te geven en onszelf op weg te helpen. Voor het schrijven zoeken we altijd een mooie plek uit.
Willem Balfoort.jpeg

Overdrijven in reclame mag. Maar overdrijf het niet!

Column advocaat Willem Balfoort
Hoe ver mag je gaan als je reclame maakt voor je bedrijf? Het punt is dat aansprekende reclame vaak weinig genuanceerd is. Daarom zie je niet vaak een reclameslogan die zegt “Ons product is relatief goed”, maar eerder “Ons product is het allerbeste.” Volgens de Nederlandse Reclame Code(NRC) en het Burgerlijk Wetboek mag reclame echter niet onwaar, misleidend, of op andere wijze ‘oneerlijk’ zijn.
Getoond 1 tot 10 van 572. Er zijn meerdere pagina's.
 

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Radonweg 7
3542 AN Utrecht
Tel: 088 652 00 50 (kennispartners, leveranciers en mediacontacten)

 
Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten