Joachim ter Haar.jpg

De kracht van een goed gekozen metafoor

Column Joachim ter Haar | Personeel motiveren
Vorige week werd op de radio een onderzoek besproken dat aantoont dat mensen met veel meer trots en bezieling werken als ze zelf een titel voor hun baan mogen verzinnen. Een broodjesverkoper werd een Sandwich Artist en een front office medewerker een First Impression Officer, helemaal goed.
Gert-Jan Van de Sanden.jpg

Reclame die niks kost…

Column Gert-Jan van de Sanden | Gratis exposure?
Voor niets gaat de zon op! Dat weten we allemaal. Toch wil iedereen als het even kan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zeker wanneer het reclame maken betreft. In mijn praktijk kom ik dan ook telkens weer die ondernemers tegen die een paar centen voor 'veel exposure' hebben betaald en denken dat ze met dit koopje hun bereik halen…
Joachim ter Haar.jpg

Projectnamen: maak ze serieus absurd

Column Joachim ter Haar | Hecht je niet aan naam concept
Vorige week gaf ik een workshop aan een bevlogen groep start-ups. De ondernemers hadden prachtige veelbelovende concepten met de meest uiteenlopende namen waar ze uren en soms dagen aan hadden besteed. Maar...
Marcel Meijlink.jpg

Zo creëer je snel een nieuw product

Column Marcel Meijlink | Geen R&D-afdeling nodig
Voor mijn onderneming ben ik onlangs van strategie gewisseld en ben ik me gaan focussen op het creëren van nieuwe producten. Dit doen we voor zowel onze huidige afnemers als voor nieuw aan te trekken afnemers. Dit is niet alleen een erg creatief en leuk proces, het kan ook heel eenvoudig zijn.
Arnoud van Dalen.jpg

Wat zijn je rechten bij een belastingcontrole?

Column Arnoud van Dalen | Controle van de fiscus
Regelmatig sta ik cliënten bij die te maken krijgen met een controle door de Belastingdienst. Ook als je alles keurig volgens de regels doet, kan je dat overkomen. Wat zijn dan eigenlijk je rechten?
Bart.jpg

Autodealers hebben blijkbaar geen tevreden klanten nodig

Column Bart Groothuis | Onhandige verkopers
Ik heb eens gelezen over een heel succesvolle autoverkoper in Amerika. Hij was zo succesvol omdat hij zijn klanten drie A’s gaf: Aandacht, Aandacht en Aandacht. Hoe anders gaat dat hier in Nederland. Blijkbaar gaat het hier met de autoverkopen zo goed dat de drie A’s van service en klantgerichtheid niet nodig zijn.
Cloud.jpg

Waarom het mkb rijp is voor de overstap naar de cloud

Column Floris van der Berg | Voordelen cloud computing
Cloud computing kan voor een bedrijf ingrijpende veranderingen tot gevolg hebben. Uiteenlopende bedrijven hebben al de transitie gemaakt naar de cloud, van kersverse startups tot historische familiebedrijven. Zij hebben al kunnen profiteren van de voordelen van een eigen cloudomgeving. Toch wordt de integratie met de cloud nog slechts door een kleine 23 procent uit het midden- en kleinbedrijf benut.
Gert-Jan Van de Sanden.jpg

Ander logo, nieuwe huisstijl: het redmiddel?

Column Gert-Jan van de Sanden | Uitstraling of exposure
Ruim dertig jaar loop ik nu mee in het vak. Als ik ondernemers ergens hun geld nodeloos heb zien verkwisten, dan is het wel op het gebied van huisstijl en design. Zeker, het moet er allemaal fris en up-to-date uitzien. Van tijd tot tijd moet je uitstraling onder de loep genomen worden. Maar om het als dé oplossing voor neergang en tobbend resultaat aan te wenden gaat wel erg ver.
maartenmenger.jpg

Let op met beëindigingsovereenkomst zieke werknemer

Column Maarten Menger | Informeer je personeel goed
Een arbeidsovereenkomst kan door middel van een overeenkomst worden beëindigd. Maar als een werknemer ziek is, verliest de werknemer het recht op een WW- of ziektewetuitkering indien een beëindigingsovereenkomst wordt getekend. Kan de werknemer in een dergelijk geval op de beëindigingsovereenkomst terugkomen?
Bart.jpg

Vertrouw jij je klanten?

Column Bart Groothuis | Zoals de waard is ...
Hoeveel vertrouwen schenk jij je klanten? Wat doe jij bijvoorbeeld als een klant wil betalen, maar je pinapparaat doet het niet? En geef jij je klant een product mee om het een poosje te proberen?
Getoond 1 tot 10 van 674. Er zijn meerdere pagina's.
 

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50 (kennispartners, leveranciers en mediacontacten)

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten