personeell.jpg

Ook een tijdelijke werknemer vraagt zorgvuldige selectie

Column Marjanka Jansen | Waarom verificatie van diploma’s belangrijk is
Eén van de veranderingen van de nieuwe Wet Werk en Zekerheid schrijft met ingang van 1 juli 2014 voor dat een medewerker met een tijdelijk contract van een half jaar geen proeftijd heeft. Heb je als gevolg van de aantrekkende economie (tijdelijk) een medewerker nodig, voer ook dan een zorgvuldig selectie uit zodat u niet voor verrassingen komt te staan.
Bart.jpg

Kinderen en gekken zeggen de waarheid

Column Bart Groothuis | Nodig je kinderen eens uit bij je bedrijf
Van de week ben ik even langs een fotograaf geweest om pasfoto’s te laten maken, omdat ik een nieuw paspoort nodig heb. Nu is het algemeen bekend dat pasfoto’s niet de meest flatteuze weergaven opleveren, maar bij mij was het resultaat deze keer ronduit bedroevend.
Mario van Vliet maart 2013.jpeg

Klantenservice mag wat kosten

Column Mario van Vliet | Gebruik Big Data als service
De vorige eeuw stond in het teken van grote bedrijven. Immers, schaalgrootte zorgt voor kostenvoordelen, en dus voor lagere prijzen. Maar groot betekent ook: een grotere afstand tot de klant. En nee, dat past niet bij de trend 'klein is het nieuwe groot'.
John de Waard-1.jpg

Franse 9-tot-5-mentaliteit

Column John de Waard | Kantoor dicht, telefoon uit
De Amazing Stroopwafels zongen het al en het gaat nu werkelijkheid worden. We gaan naar Frankrijk. En weet je waarom? Let op: ‘Mais non! Het is na vijf uur. Hoe durf je me nu nog te bellen?’ Dat mogen Franse werknemers vanaf nu in hun telefoon brullen.
Errol-van-Engelen.jpg

Retail: gebruik Smart Data in plaats van Big Data

Column Errol van Engelen | Persoonlijkheid marketing
Big Data: de hype om data te verzamelen, neemt absurde vormen aan. Wie kocht wanneer, waar, hoe, met hoeveel korting, via welke actie, welk bonus-systeem is toegepast, heeft men op internet gezocht, welke credit card werd gebruikt, heeft men social media geraadpleegd, welke accessoires mist men, wat is de leeftijd en geslacht van de koper? Veel overbodige informatie.
Mario van Vliet maart 2013.jpeg

Delen is het nieuwe hebben

Column Mario van Vliet | Deeleconomie
Mijn boormachine gebruik ik zelden. Niet zozeer omdat ik geen echte klusser ben, maar vooral omdat er relatief veel dagen per jaar zijn dat ik geen gaatjes hoef te boren. Dus waarom zou ik nog een nieuwe boor kopen, waarom leen ik er niet een?
Bella.jpg

Belastingdienst maakt btw-aftrek autokosten ingewikkelder

Column Bella Arzt | Leuker kunnen we het niet maken...
Om maar met de deur in huis te vallen: de belastingdienst heeft de btw-aftrek voor autokosten met de privéauto vanaf 1 januari 2014 beperkt. Het lijkt wel ondernemertje pesten! Wat is het geval?
John de Waard-1.jpg

Windows XP na 8 april serieuze bedreiging

Column John de Waard | Geen service
Stel je eens voor dat je als mkb’er beslist om maar geen service of onderhoud op een geleverd product meer te verlenen, ondanks dat je heel veel klanten hebt met dat product. Dan zou het land te klein zijn toch? En nu doet Microsoft het (en is het land evengoed te klein), maar die gaat gewoon door met het voornemen om geen ondersteuning meer te bieden aan Windows XP.
Arjen-Paardekooper.jpg

Positieve uitspraak voor ondernemers met een renteswap

Column Arjen Paardekooper | 'Maak aanspraak op de zorgplicht'
De rechter heeft uitspraak gedaan in een zaak over rentederivaten. De beslissing is positief voor ondernemers die gedupeerd zijn door zulke renteswaps.
ziek3.jpg

Onverzekerd tegen ziekteverzuim? Ga niet kopje onder!

Column De Advocatenwijzer
Een groot aantal mkb’ers is niet verzekerd tegen ziekteverzuim of de risico’s van arbeidsongeschiktheid. Sterker nog, ze zijn in de toekomst ook niet van plan zich te verzekeren. Dat blijkt uit een onderzoek van Mercer Direct, specialist in werknemersvoorzieningen. Ruim veertig procent van de ondervraagden loopt onverzekerd rond. Wat zijn de gevolgen?
Getoond 1 tot 10 van 473. Er zijn meerdere pagina's.
 

Praat met ons mee op

Verbeter jezelf met onze tools

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Radonweg 7
3542 AN Utrecht
Tel: 088 652 00 22 (voor ondernemersvragen)
Tel: 030 230 79 00 (kennispartners, leveranciers en mediacontacten)

 
Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten