Rechter weigert ontslag werknemer steeds vaker

Nu de Wet Werk en Zekerheid (WWZ) zijn eerste verjaardag viert, blijkt het de afgelopen maanden voor enorme veranderingen te hebben gezorgd. Rechters geven veel minder ontslagvergunningen en werkgevers betalen hogere vergoedingen om er onderling uit te komen. Wat is de oplossing?
Marianne.jpg

Koud, lauw of warm bellen, weet jij het verschil?

Column Marianne van de Water | Telefonische acquisitie
Van koud bellen naar een warm contact. Dat wil iedereen toch graag? Maar hoe zit het nu toch precies met de verschillen?
Thijs Bouvy.jpg

Cyberrisico’s verzekeren: het kan

Column Thijs Bouvy | Verzeker je tegen cybercrime
In de Verenigde Staten verzekert men zich al regelmatig tegen cyberrisico’s. In Nederland wordt dit nog erg weinig gedaan door het mkb. Terwijl er toch redelijk hoge risico’s zijn. In 2012 kostte de cybercriminaliteit Nederland ongeveer 10 miljard euro. Gelukkig beseffen steeds meer ondernemers dat het goed is om hier eens serieus over na te denken.
Ronald Blomsteel.jpg

Grijs kenteken: hoe grijs is grijs?

Column Ronald Blomsteel | Onafhankelijk advies inwinnen
Nu de bedrijvigheid in Nederland weer opbloeit krijg ik steeds vaker de vraag: hoe financier ik mijn bedrijfsauto? Kopen, leasen, financial lease of een lening?
Gert-Jan Van de Sanden.jpg

Nieuwe media als oude media gebruiken, jawel het gebeurt…

Column Gert-Jan van der Sanden | Etalage dumpen op social media
In onze veranderende communicatiewereld - ik heb de eer om je hier via deze column telkens weer mee lastig te vallen - kom je heel wat tegen. Grote en kleine ondernemingen hebben ontdekt dat traditioneel adverteren alléén niet meer werkt.
Linda Krijns.jpg

5 tips voor aantrekkelijke content op je website

Column Linda Krijns | Meer bezoekers trekken
Met aantrekkelijke content op je website trek je meer bezoekers naar je website en met een beetje geluk creëer je bovendien een bezoekersstroom die vele jaren blijft bestaan. De investering in content verdien je daarmee terug. Maar wat is dan aantrekkelijke content?
Joachim ter Haar.jpg

De kracht van een goed gekozen metafoor

Column Joachim ter Haar | Personeel motiveren
Vorige week werd op de radio een onderzoek besproken dat aantoont dat mensen met veel meer trots en bezieling werken als ze zelf een titel voor hun baan mogen verzinnen. Een broodjesverkoper werd een Sandwich Artist en een front office medewerker een First Impression Officer, helemaal goed.
Gert-Jan Van de Sanden.jpg

Reclame die niks kost…

Column Gert-Jan van de Sanden | Gratis exposure?
Voor niets gaat de zon op! Dat weten we allemaal. Toch wil iedereen als het even kan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zeker wanneer het reclame maken betreft. In mijn praktijk kom ik dan ook telkens weer die ondernemers tegen die een paar centen voor 'veel exposure' hebben betaald en denken dat ze met dit koopje hun bereik halen…
Joachim ter Haar.jpg

Projectnamen: maak ze serieus absurd

Column Joachim ter Haar | Hecht je niet aan naam concept
Vorige week gaf ik een workshop aan een bevlogen groep start-ups. De ondernemers hadden prachtige veelbelovende concepten met de meest uiteenlopende namen waar ze uren en soms dagen aan hadden besteed. Maar...
Marcel Meijlink.jpg

Zo creëer je snel een nieuw product

Column Marcel Meijlink | Geen R&D-afdeling nodig
Voor mijn onderneming ben ik onlangs van strategie gewisseld en ben ik me gaan focussen op het creëren van nieuwe producten. Dit doen we voor zowel onze huidige afnemers als voor nieuw aan te trekken afnemers. Dit is niet alleen een erg creatief en leuk proces, het kan ook heel eenvoudig zijn.
Getoond 1 tot 10 van 680. Er zijn meerdere pagina's.
 

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50 (kennispartners, leveranciers en mediacontacten)

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten