Cloud.jpg

Waarom het mkb rijp is voor de overstap naar de cloud

Column Floris van der Berg | Voordelen cloud computing
Cloud computing kan voor een bedrijf ingrijpende veranderingen tot gevolg hebben. Uiteenlopende bedrijven hebben al de transitie gemaakt naar de cloud, van kersverse startups tot historische familiebedrijven. Zij hebben al kunnen profiteren van de voordelen van een eigen cloudomgeving. Toch wordt de integratie met de cloud nog slechts door een kleine 23 procent uit het midden- en kleinbedrijf benut.
Gert-Jan Van de Sanden.jpg

Ander logo, nieuwe huisstijl: het redmiddel?

Column Gert-Jan van de Sanden | Uitstraling of exposure
Ruim dertig jaar loop ik nu mee in het vak. Als ik ondernemers ergens hun geld nodeloos heb zien verkwisten, dan is het wel op het gebied van huisstijl en design. Zeker, het moet er allemaal fris en up-to-date uitzien. Van tijd tot tijd moet je uitstraling onder de loep genomen worden. Maar om het als dé oplossing voor neergang en tobbend resultaat aan te wenden gaat wel erg ver.
maartenmenger.jpg

Let op met beëindigingsovereenkomst zieke werknemer

Column Maarten Menger | Informeer je personeel goed
Een arbeidsovereenkomst kan door middel van een overeenkomst worden beëindigd. Maar als een werknemer ziek is, verliest de werknemer het recht op een WW- of ziektewetuitkering indien een beëindigingsovereenkomst wordt getekend. Kan de werknemer in een dergelijk geval op de beëindigingsovereenkomst terugkomen?
Bart.jpg

Vertrouw jij je klanten?

Column Bart Groothuis | Zoals de waard is ...
Hoeveel vertrouwen schenk jij je klanten? Wat doe jij bijvoorbeeld als een klant wil betalen, maar je pinapparaat doet het niet? En geef jij je klant een product mee om het een poosje te proberen?
Wout Gortworst1.jpg

In 6 stappen je internet marketing strategie uitrollen in Duitsland

Column Wout Gortworst | Hoe bereik je Duitsers online?
Als internet marketeer was het mijn taak om CF Kunststofprofielen te helpen bij het onderzoeken van de Duitse markt. Zij wisten al dat de vijver in Duitsland groter was dan in Nederland, maar hoe benader je Duitsers nu via het internet?
Gert-Jan Van de Sanden.jpg

Ook ik heb mijn aanpak moeten herzien

Column Gert-Jan van de Sanden | Schoenmaker update je leest
In deze column ga ik het ook eens een keer over mezelf hebben. Ik schrijf inmiddels enkele jaren over de veranderingen voor reclame en communicatie in midden- en kleinbedrijf door internetontwikkelingen en de crisis. Veranderingen, die zeker weten ook op mijn bedrijf hun impact hebben gehad.
Gerben_051---portret.jpg

Hoe richt je een RvA op?

Column Gerben van der Werf | Weten wat te doen
Je bent op zoek naar een groep vertrouwenspersonen waarmee je een goed gesprek kunt voeren, los van je accountant of bankier. Een Raad van Advies (RvA) kan die rol vervullen, door de inbreng van waardevolle kennis en ervaring. Maar hoe ga je nu precies te werk als je een RvA wilt oprichten? Wat zijn de eerste stappen en hoe behoed je jezelf voor onnodige valkuilen?
Marcel Meijlink.jpg

Teamleden enthousiast dankzij 'retrospectives' methode

Column Marcel Meijlink | Uitdagend vergaderen
Iedere leider wil het: dat er in zijn team een sfeer ontstaat waarbij de teamleden hun kwaliteiten optimaal kunnen benutten en vol commitment als één team aan een gezamenlijk doel werken. Dit kan echter niemand verplicht worden. Ik kom veel binnen bij bedrijven en door de jaren heen heb ik gezien wat een leider succesvol maakt.
Gert-Jan Van de Sanden.jpg

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan! (Deel 2)

Column Gert-Jan van de Sanden | Klant zoekt jou!
Mijn vorige column eindigde ik met de stelling ‘Klanten zijn naar je op zoek!’ Niets is minder waar. Juist dat is het meest essentiele dat er veranderd is in de communicatiemix. Met hagel schieten heeft geen zin meer, maar een scherp gericht schot zorgt er juist voor dat de klant naar je toe komt. Sterker nog, de klant zoekt actief naar jouw product of dienst. Zorg dus maar dat hij dan niet om je heen kan!
Ronald Blomsteel.jpg

Hoe kom ik aan aantrekkelijke autolease voorwaarden?

Column Ronald Blomsteel | Op zoek naar de juiste prijs en service
Bedrijven met een klein wagenpark vallen vaak in de standaard/basismantel van de Leasemaatschappij(en). Maar hoe weet je nu dat je qua prijs en servicelevel de juiste of meest aantrekkelijke keuze maakt voor jou of jouw bedrijf?
Getoond 1 tot 10 van 668. Er zijn meerdere pagina's.
 

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50 (kennispartners, leveranciers en mediacontacten)

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten