Hans Verhoef.jpg

De echte reden waarom een bedrijf het goed doet

Succesfactor nummer één | Column Hans Verhoef
Hoe komt het dat ondernemers succes hebben? Er is maar één echte verklaring voor! Hoe ga je om met de zaken waar je niet goed in bent en waar je eigenlijk geen zin in hebt? Strategie, organisatie en financiering komen pas later en zijn ondergeschikt aan dit ene punt!
Willem Balfoort.jpeg

Broddelwerk of artistieke vrijheid?

Column advocaat Willem Balfoort
Als je iemand inhuurt om voor je bedrijf iets te maken is het slim om goed vast te leggen welk resultaat je verwacht. Uit de rechtspraak blijkt dat je als opdrachtgever overgeleverd bent aan de artistieke vrijheid van de opdrachtnemer als je geen concreet eindresultaat afspreekt.
Bart.jpg

Managen van verwachtingen

Column Bart Groothuis | Dikke dijen
Pas geleden kreeg ik rond een uur of elf de volgende mail: De training ‘omgaan met teleurstellingen’ gaat vanmiddag helaas niet door….
Marianne.jpg

Acquisitie: uitdagend en nieuwsgierig

Column Marianne van de Water | Raakvlakken met de journalistiek
Ongeveer drie á vier keer per week ga ik op de fiets naar de sportschool, lekker vroeg in de ochtend. Het valt me op dat ik dan minimaal een keer per week een schattige oude dame zie fietsen. Op een echte ouderwetse omafiets, mooie wijde mantel, met hoedje, een knot in haar haar en een tasje aan haar stuur. Iedere keer vraag ik me weer af wat ze gaat doen...
bastiaan.jpg

Deelnemen aan een startup accelerator: doen of niet doen?

Column Bastiaan Burgwal | Startup bootcamp
Twee weken geleden reisden we met het team van Sparkholder af naar London. We waren doorgedrongen tot de laatste 20 partijen voor deelname aan Startupbootcamp FinTech. Dit is een zogeheten startup accelerator. Er 'ploppen' op dit moment steeds meer accelerators uit de grond, allemaal met het idee om startups te helpen. Is het nou de moeite waard om als startend bedrijf deel te nemen aan zo’n accelerator?
Bella.jpg

Klanten verleiden

Column Bella Artz | Inspelen op de wens van de klant
Merken jullie ook dat je in de vakantie automatisch dingen signaleert die met je werk te maken hebben? Tijdens de wandelweek met mijn partner in Oostenrijk lette ik onbewust op klantenwerving, presentatie en verdienmodellen van restaurants. Reuze interessant! Eén restaurantconcept vond ik heel doordacht: Ginger ’n Gin in Bad Gastein. Zij verleiden klanten door in te spelen op een trend en geven er hun eigen draai aan.
ronald-logo_def.jpg

Toen was geluk nog heel gewoon

Column Ronald Fecken | Het kleine geluk
Volgens trendwatcher Adjiedj Bakas gaan we een fase in die hij ‘de economie van het geluk’ noemt. Mensen zullen met lagere inkomens creatiever omgaan. Ze stappen uit de rat race, verdienen minder geld, gaan minder vaak op vakantie, maar zijn per saldo gelukkiger.
Hans-Krosse-1000-1000.jpg

De kracht van de coöperatie

Column Hans Krosse | Samenwerking anno nu
Coöperaties hebben een belangrijke rol gespeeld in de economische emancipatie van grote groepen van de bevolking, vooral rond de eeuwwisseling van de 19de naar de 20ste eeuw. Ook nu weer lijkt de coöperatie het antwoord op hedendaagse problemen en uitdagingen.
Bart.jpg

Personeelsuitje

Column Bart Groothuis | 5 tips voor een leuk event
Mijn vorige column over ‘klantevents’ is goed ontvangen en een lezer stelde me de vraag: “En Bart, hoe kijk je dan aan tegen personeelsuitjes?” Ja, dat is ook zo’n ‘ding’ waar je als ondernemer flink hoofdpijn van kan krijgen. Want wat ga je doen? Is er een activiteit? Bijvoorbeeld bowlen, of vliegeren? Of is het een (theater) voorstelling? Of zo’n feest met muziek zo hard dat je elkaar niet eens kunt verstaan?
PatrickvGerwen.jpeg

Kenniscentrum Rentederivaten scoort eerste punt voor mkb-ers

Column Patrick van Gerwen | Cadension
Wat is de stand van zaken in het rentederivaten-verhaal? Ons Kenniscentrum Rentederivaten heeft een eerste punt gescoord, want onze aanbevelingen zijn opgepakt. Maar we zijn er nog lang niet, nog steeds blijkt namelijk dat er ondernemers zijn die niet met hun klacht naar de bank durven te gaan.
Getoond 1 tot 10 van 518. Er zijn meerdere pagina's.
 

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Radonweg 7
3542 AN Utrecht
Tel: 088 652 00 22 (voor ondernemersvragen)
Tel: 030 230 79 00 (kennispartners, leveranciers en mediacontacten)

 
Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten