Vier vrouwelijke ondernemers over persoonlijke dromen

MKB Radiocafé 28 mei 2015

19 april 2018

De enige echte ondernemerstalkshow gaat ook deze week weer door het leven onder de titel MKB RadioCafé. De stamtafel zit weer vol met sprankelende gasten, vol persoonlijke verhalen over hun eigen dromen. En bedrijfsvoering.

De Ondernemerskalender 2019

De eerste gast is Monique le Grand; zij had tien jaar een keurige baan, maar toen dat misging werd ze gevraagd door het Britse Docmail om hun Nederlandse vestiging op te zetten, als ondernemer. Docmail is gespecialiseerd in verzending van papieren mailings. Printen op papier, heeft dat toekomst? Volgens Monique zit ze bovenop de trend…

Om aan klanten te komen is volgens Gertien Beijering één ding ontzettend belangrijk: je gunfactor. Zij heeft hier een boek over geschreven en Gertien profileert zichzelf ook als gunfactorverhoger. 

Er is een doorbraak nodig in het aanbod van bedekkende mode. Met die boodschap rebelleren drie jonge oprichtsters tegen de hedendaagse modenormen. Aan tafel in het RadioCafé: Enaam Ahmed Ali, een van de oprichtsters van het nieuwe kledingmerk Nesci. Netwerkmarketing, bestaat dat nog? Carolien Brouwer raakte enthousiast en werkt als netwerkmarketeer, eerst voor een gezond chocolademerk, nu voor een cosmeticabedrijf.

Dan nog wat mannelijke inbreng aan de stamtafel, met minder modieuze onderwerpen. Gijs Poorter vertelt over Digitrage, een startend bedrijf dat online procederen voor ondernemers mogelijk maakt tegen lage kosten. Want volgens Gijs laten ondernemers steeds vaker geld liggen door niet te procederen. En Jeroen van Zelst komt ons waarschuwen voor iets dat we al op onze klompen aanvoelden: onze data in de cloud zijn niet veilig. Jeroen heeft een oplossing.