6 manieren om tijd te winnen met apps in de cloud

Online tools die geld en tijd besparen

23 december 2019

De belangrijkste voordelen van de cloud voor het mkb ken je waarschijnlijk wel. De kosten liggen laag, het is toekomstgericht, en je hoeft niets uit te geven aan duur IT-personeel. De besparing in tijd wordt vaak onderbelicht. Wist je dat je met apps veel efficiënter kunt werken?

CRM, facturatie en projectmanagement in 1 online tool

Wat voor zakelijke tools bestaan er zoal in de cloud, voor wie zijn ze interessant, en hoe win je er tijd mee? Een handig overzicht.

1. Flexibele marketing

Marketeers winnen tijd door met scherp te schieten in plaats van met hagel. Zo kun je snel goede landingspagina's maken, deze testen en weer aanpassen en de ideale toepassing snel vinden met de app Unbounce. Je hebt geen IT-hulp nodig, dus geen technische bottlenecks. Deze app zorgt voor een snelle workflow.

Met een social media management tool als Buffer plan je gemakkelijk updates in, kun je analyseren en vrijwel meteen bijsturen. Zo verspil je nooit te veel tijd aan zinloze social media campagnes.

2. Eenvoudige administratie

Zakelijke administratie komt vaak neer op een tijdrovende papierhandel. Dat soort werk neemt Xpenditure je uit handen. Met een smartphone of webcam digitaliseer je snel je bonnetjes die je daarna omzet in onkostenrapporten en in enkele klikken exporteert, bijvoorbeeld rechtstreeks naar je boekhoudpakket.   

3. Grenzeloze productiviteit

Door het flexibel werken kunnen werknemers ook thuis aan de slag. Daarom is een online werkplek als Evernote zo handig: je verzamelt alle notities, knipsels en foto’s op ieder toestel, in welk formaat dan ook. Zo heb je altijd jouw ideeën, inspirerende artikelen en foto’s bij de hand.

Met apps als Confluence kunnen ook teams hun productiviteit flink opkrikken door alles op één plek te organiseren. Invision zorgt ervoor dat design- en softwareteams vlekkeloos samen kunnen werken aan interactieve prototypes van websites en apps

4. Snelle sales

Als je nog veel reist voor zakelijke afspraken, verlies je veel tijd. Ook daar heeft de cloud een oplossing voor: met Gotomeeting of Join.me organiseer je virtuele meetings met potentiële klanten waardoor je veel kilometers en uren bespaart. Moet je snel een offerte verstrekken? Een goed online CRM-systeem zoals Teamleader slaat je aanvaarde offertes en betaalde facturen meteen op bij het juiste bedrijf of de juiste contactpersoon. Zo vloeit elke stap van je salesproces automatisch over in de volgende

5. Gestroomlijnde workflow

Omdat niemand van dubbel werk houdt, is investeren in een gestroomlijnde workflow een goed idee. Dat kun je bijvoorbeeld doen door Zapier te gebruiken. Deze workflow tool verbindt al jouw apps zodat ze gemakkelijk data uitwisselen. Hiermee voorkom je dat er ergens dubbele taken in komen te staan.

If This Then That (IFTTT) is van oorsprong op de consument gericht. Maar ook voor zakelijk gebruik is deze tool handig. Het koppelt handelingen aan elkaar. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat een foto die je op Instagram zet, automatisch ook op Twitter geplaatst wordt. De app zorgt voor een geïntegreerde workflow en dat betekent optimale productiviteit.

6. Directe communicatie

De kortste weg van A naar B is in een rechte lijn. Bouw daarom zo min mogelijk omwegen in je communicatie. Kies een online platform zoals Slack om intern te communiceren of Intercom om te communiceren met je klanten. Olark is een tool die je de mogelijkheid biedt live vragen van klanten te beantwoorden, zonder omslachtige e-mails of tickets.

Je kunt dus op veel manieren tijd winnen. Alles laten bij het oude lijkt tijdsbesparend, maar daarmee verlies je de slagvaardigheid ten opzichte van de concurrentie.

----------------------- ADVERTORIAL ----------------------------

Teamleader: de handigste tool in de cloud

Met Teamleader, dé online tool voor het mkb, benut je de voordelen van de cloud ten volle. Gewoon inloggen en van start gaan, geen installatie vereist. Wil je enkel CRM, offertes en tijdregistratie? Dan betaal je ook alleen daarvoor. Extra modules en gebruikers activeer je in 1-2-3 wanneer je ze nodig hebt. Je hebt overal toegang tot je gegevens, ook mobiel, waardoor je superefficiënt werkt. Dankzij integraties met Cloudsign en Invoicecloud kunnen je klanten bovendien offertes digitaal ondertekenen en facturen betalen. Zo worden ook zij op slag fan.

Benieuwd? Probeer Teamleader gratis 14 dagen uit!