6 manieren om tijd te winnen met apps in de cloud

Online tools die geld en tijd besparen
Vraag je iemand naar de voordelen die de cloud voor het mkb heeft, dan gaat het vaak over het financiële plaatje: de hardwarekosten liggen laag, de schaalbaarheid is hoog, en je hoeft niets uit te geven aan gespecialiseerd IT-personeel. Zo bespaar je een hoop centen.
Probeer de online tool voor het mkb van Teamleader
Klik hier
Test hem nu gratis
Meer info
Tijd, de andere grondstof van een gezonde onderneming, wordt minder belicht. Toch kan de cloud je ook op dat vlak veel besparen. Daarvoor is het niet eens nodig heel je infrastructuur online onder te brengen. Er zijn heel wat apps die jou kunnen helpen efficiënter te werken.
 
Wat voor zakelijke tools bestaan er zoal in de cloud, voor wie zijn ze interessant, en hoe win je er tijd mee? Een handig overzicht.
 

1. Flexibele marketing

Marketeers winnen tijd door met scherp te schieten in plaats van met hagel. Zo kun je met Unbounce snel goede landingspagina's maken, deze A/B-testen en weer aanpassen. Je hebt geen IT-hulp nodig, dus er zijn geen technische bottlenecks. Door de integratie met een scala andere marketingtools zorgt deze app voor een snelle workflow.
 
Met een social media management tool als Buffer plan je gemakkelijk posts in, kun je de ROI analyseren en vrijwel meteen bijsturen. Zo verspil je nooit te veel tijd aan social media campagnes die hun doel niet bereiken.
 

2. Eenvoudige administratie

Zakelijke administratie komt vaak neer op een tijdrovende papierhandel. Dat soort werk neemt Xpenditure je uit handen. Met een smartphone of webcam digitaliseer je snel je bonnetjes die je daarna omzet in onkostenrapporten en in enkele klikken exporteert, bijvoorbeeld rechtstreeks naar je boekhoudpakket.  
 

3. Grenzeloze productiviteit

Door productiviteit te beperken tot de kantooruren en -muren leg je ook creativiteit aan banden. Daarom is een online werkplek als Evernote zo handig: je verzamelt er al jouw notities, knipsels en foto’s mee, op ieder toestel, in welk formaat dan ook. Zo heb je altijd jouw ideeën, inspirerende artikelen en foto’s bij de hand.
 
Met cloud-based apps als Confluence kunnen ook teams hun productiviteit flink opkrikken door alles op één plek te organiseren. Invision zorgt ervoor dat design- en softwareteams vlekkeloos samen kunnen werken aan interactieve prototypes van websites en apps. Nooit meer slome feedback via e-mail of revisies wanneer het al te laat is.
 

4. Snelle sales

Als je nog gebruikmaakt van een log salesapparaat, hink je achter de moderne zakenwereld aan. Ook daar heeft de cloud een oplossing voor: met Gotomeeting of Join.me organiseer je virtuele meetings met potentiële klanten waardoor je veel kilometers en uren bespaart.
 
Vraagt je lead een offerte? Met het juiste cloudplatform kan hij deze online inkijken, er feedback op geven en de offerte goedkeuren. Ook facturen kun je online laten inzien én betalen. Een goed online CRM-systeem zoals Teamleader slaat je aanvaarde offertes en betaalde facturen meteen op bij het juiste bedrijf of contactpersoon. Zo vloeit elke stap van je salesproces automatisch over in de volgende.
 

5. Gestroomlijnde workflow

Omdat niemand van dubbel werk houdt is investeren in een gestroomlijnde workflow een goed idee. Dat kun je bijvoorbeeld doen door Zapier te gebruiken. Deze workflow tool verbindt al jouw apps zodat ze makkelijk data uitwisselen. Hiermee voorkom je dat er ergens dubbele taken in komen te staan.
 
If This Then That (IFTTT) is van oorsprong meer op consumenten gericht. Maar ook voor zakelijk gebruik is deze tool heel handig. Het koppelt handelingen aan elkaar. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat de WiFi op je telefoon aangaat als je ergens naar binnen loopt. Of dat een foto die je op Instagram zet, automatisch ook op Twitter geplaatst wordt. De app zorgt voor een geïntegreerde workflow en dat betekent optimale productiviteit.
 

6. Directe communicatie

De kortste weg van A naar B is in een rechte lijn. Bouw daarom zo min mogelijk omwegen in je communicatie. Kies een online platform zoals Slack om intern te communiceren of Intercom om te communiceren met je klanten. Olark is een tool die je de mogelijkheid biedt live vragen van klanten te beantwoorden, zonder omslachtige e-mails of tickets.

Natuurlijk kun je niet de hele tijd online zijn. Ga dus ook op zoek naar een cloud-based ticketingplatform om tijd te winnen. Zo’n platform maakt het voor de klant mogelijk de status van zijn supportvraag te checken en bijkomende info te verschaffen. Jouw customer service afdeling kan alle openstaande tickets zien in de historie en ze zelfs automatisch laten sluiten na verloop van tijd. Geen verloren tijd meer en geen overbodig gezoek.
 
----------------------- ADVERTORIAL ----------------------------

Teamleader: de handigste tool in de cloud

Met Teamleader, dé online tool voor het mkb, benut je de voordelen van de cloud ten volle. Gewoon inloggen en van start gaan, geen installatie vereist. Wil je enkel CRM, offertes en tijdregistratie? Dan betaal je ook alleen daarvoor. Extra modules en gebruikers activeer je in 1-2-3 wanneer je ze nodig hebt. Je hebt overal toegang tot je gegevens, ook mobiel, waardoor je superefficiënt werkt. Dankzij integraties met Cloudsign en Invoicecloud kunnen je klanten bovendien offertes digitaal ondertekenen en facturen betalen. Zo worden ook zij op slag fan.
 

Ondernemen in de cloud?

Cloud computing: voor- en nadelen voor ondernemers
Je bedrijf in de cloud, handig of niet? Welke voordelen heeft het en welke nadelen? In deze video delen ondernemers hun ervaring met en mening over cloud computing.
ondernemen-cloud-2215173441.png

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten