MKB Servicedesk beantwoordt ondernemersvragen op KvK startersdag

Vraagophaalservice van MKB Servicedesk goed ontvangen

02 november 2010

Op de Startersdag van de Kamer van Koophandel (KvK) zijn zaterdag ongeveer 30.000 belangstellenden afgekomen. Dat heeft Kamer van Koophandel Nederland laten weten.De vraagophaalservice van MKB Servicedesk was aanwezig in Zwolle en Amsterdam en haalde honderden vragen op van de ondernemers-in-spé.

Groeiend aantal starters

De hoge opkomst op de startersdag dit jaar is een weerspiegeling van de trend van een groeiend aantal startende ondernemers. De Kamer van Koophandel verwacht dat dit jaar een recordaantal van 100.000 mensen een eigen bedrijf zal beginnen. Hiermee wordt de stijging van de afgelopen jaren doorgezet. In 2005 waren er 80.000 starters, in 2006 steeg dit aantal tot 90.000.

MKB Servicedesk

De MKB Servicedesk is zich bewust van het stijgende aantal starters en weet met welke vragen zij te maken krijgen. Op www.mkbservicedesk.nl is een Startersdesk ingericht met informatie speciaal gericht op de starter.

Op de KvK startersdag van 3 november 2007 bleek dat de startende ondernemer inderdaad hard op zoek is naar informatie. Veel pre-starters vroegen de medewerkers van MKB Servicedesk over uiteenlopende onderwerpen. "Hoe kom ik aan klanten?", "Waar kan ik een marktonderzoek laten uitvoeren?" en "Waar moet ik aan denken bij het schrijven van een businessplan?" waren veelgehoorde vragen.

Ook waren de ondernemers op zoek naar informatie over bedrijfsovernames, netwerken, huisvesting, verzekeren en financiering. Veel mensen waren ook op zoek naar algemene informatie over waar je allemaal aan moet denken bij het starten van een onderneming.

Antwoord

Vragen die aan de MKB Servicedesk worden gesteld, worden altijd besproken met de ondernemer. Immers, als de achtergrond van de vraag helder is, is een oplossing op maat beter te realiseren. Binnen twee werkdagen ontvangt de ondernemer een antwoord. Abonnees van MKB Servicedesk kunnen onbeperkt hun vragen voorleggen aan MKB Servicedesk. Bovendien ontvangen zij korting op de diensten van specialisten in het netwerk van MKB Servicedesk. Het voordeel voor de ondernemer is duidelijk: hij of zij kan doorgaan met werken, terwijl een betrouwbare partij snel een persoonlijk antwoord organiseert. MKB Servicedesk doet dit via:

  • Informatie van MKB Servicedesk website

  • Netwerk van MKB specialisten

  • Studenten en onderwijsinstellingen

  • Branche- en ondernemingsverenigingen

Startersdag

De jaarlijkse landelijke KvK startersdag informeert pre-starters op weg naar het ondernemerschap. Geïnteresseerden kunnen presentaties volgen, gesprekken voeren met specialisten en rondkijken op de informatiemarkt.

Lees ook: