Hoe ga ik om met agressieve klanten?

Leer welke houding je kunt aannemen

09 augustus 2012

Eisend, claimend, onredelijk of ronduit onbeschoft. Hoe vriendelijk je ook bent tegen een klant, soms krijg je een agressieve snauw terug. Leer hoe je ermee om kunt gaan.

Contact met klanten zien werknemers meestal als een fijne kant van hun werk, maar dat verandert als er een grote spanning ontstaat doordat een klant agressief of zelfs gewelddadig wordt.

Agressie

Het is belangrijk om meer kennis en inzicht te krijgen over agressie. Je kunt leren om escalatie te voorkomen. En escaleert een situatie alsnóg, dan is het belangrijk dat je weet welke houding je het beste kunnen aannemen als een agressieve klant tegenover je staat.

Lastig gedrag

Daarvoor is de cursus ‘Omgaan met lastige klanten en agressief gedrag’ van MKB Cursus en Training. Tijdens deze training leren medewerkers onder meer wat agressie is, welke houding ze kunnen aannemen en wat de onderverdelingen zijn van verschillende soorten lastig gedrag. Ook kunnen ze met een acteur levensechte situaties oefenen, zodat ze na de training voorbereid zijn op een vervelende situatie.