Ook webwinkels kleuren oranje tijdens WK

Halve finale vraagt om nieuwe actie bij Hippest.nl

12 juli 2010

De oranjekoorts in Nederland wordt hoger en hoger. Vele cafébazen kijken reikhalzend uit naar de halve finale en ook de digitale etalage van webshop Hippest.nl wordt steeds meer oranje. De zussen Ingrid (41) en Ellen (43) Reuvers bedachten voor de wedstrijd tegen Uruguay een nieuwe, ludieke actie.

"Het internet is onze etalage", vertellen Ingrid (links op de foto) en Ellen Reuvers van online kledingwinkel www.Hippest.nl. Om op te vallen in die grote etalage moet je als webwinkel creatief zijn. Het WK voetbal leent zich daar uitstekend voor. Tijdens de poulefase en de kwartfinale kregen klanten vaste korting op hun bestelling tijdens of na de wedstrijd. Nu Nederland vanavond zelfs in de halve finale staat, hebben de zussen een nieuwe actie bedacht. "Bij elk doelpunt gaat er 10% korting bij, maar bij elk tegendoelpunt weer 10% af. Klanten zijn dus verantwoordelijk voor hun eigen korting", zegt Ellen (43).  

Voetbalvoordeel 

"We wilden graag iets ludieks doen tijdens het WK voor onze klantenkring, die voornamelijk bestaat uit werkende vrouwen. Daarom kwamen we met deze acties, die we onder andere via de nieuwsbrief en Twitter hebben aangekondigd. Tijdens de vorige acties kregen de klanten een vast percentage korting tijdens of na de wedstrijd en daar werd heel leuk op gereageerd. En het werkte ook echt: op de dag van de wedstrijd hadden we dubbel zoveel bestellingen. Dat het zo uitpakt is prachtig", aldus Ellen en Ingrid. "Wat je natuurlijk ook zag is dat mensen al van plan waren te bestellen maar dan net even wachten tot het moment dat de korting geldt", vertelt Ellen. Ach, we blijven Nederlanders.

Volgende ronde, nieuwe actie

Vanavond staat Nederland in de halve finale tegen Uruguay. "Dat vraagt om een nieuwe actie: 10% korting erbij als we scoren en 10% eraf als de tegenstander scoort. We hebben al visioenen van mensen die naar hun laptop sprinten als het eerste doelpunt is gevallen", grapt Ellen. En bij penalty's? "Ja, daar hebben we ons natuurlijk even voor moeten indekken. Als Nederland wint na penalty's, kunnen klanten tot vannacht met 20% korting bestellen. En mochten we verliezen, krijgen bestellers hun verzendkosten retour, als pleister op de wonde. Ook als we zonder verlenging verliezen." 

Doe jij als ondernemer ook iets leuks met het WK, zoals IT-bedrijf GMT die een groot scherm bouwde voor zijn werknemers? Of hou je er absoluut niet van, net zoals café-eigenaar Dirk-Jan Stip die zijn koffietent omdoopte tot WK-vrije zone? Laat het ons weten!