Betaal jij ook teveel telefoonkosten?

Een op de drie telecomfacturen mkb klopt niet

09 februari 2011

Uit onderzoek van Hogeschool Inholland blijkt dat ruim eenderde van de telefoonrekeningen voor het mkb niet kloppen. Meestal valt dat in het nadeel van de ondernemer uit. Tijd om die factuur eens goed na te kijken!

Een factuur kan op drie manieren onjuist zijn. Ten eerste kan hij gewoonweg niet kloppen: er worden bijvoorbeeld verkeerde tarieven berekend bij je zakelijke abonnement. Dit komt in acht procent van de facturen voor. 

Nalatigheid

Ook is er wel eens sprake van nalatigheid van de leverancier. Deze brengt bijvoorbeeld ISDN-lijnen in rekening die niet meer in gebruik zijn of dat nooit zijn geweest. Bij veertien procent van de facturen was er sprake van nalatigheid. 

Onbenutte mogelijkheden

Tenslotte is er nog de categorie 'onbenutte mogelijkheden tot verbetering'. In negen procent van de gevallen maakt de ondernemer geen optimaal gebruik van zijn telecomdiensten. Er ontbreekt bijvoorbeeld een databundel bij een mobiel abonnement, of de ondernemer gebruikt een bundel die niet bij zijn telefoongedrag past. Als je structureel buiten je bundel belt, ben je veel duurder uit. 

Kijk dus eens goed naar je telefoonrekening en kijk of je kan besparen!

Bron: NUzakelijk