Retweet en win boek over 'Verleiden op Internet'

woensdag 14 september is het boek 'Verleiden op Internet' verloot.

20 september 2011

Bijna 100 volgers namen woensdag 14 september deel aan onze Twitteractie voor het boek 'Verleiden op Internet'. Een boek van Aartjan van Erkel over het onweerstaanbaar maken van je website. Om de week heeft MKB Servicedesk op woensdag een Twitteractie. Onder het motto #VoorOndernemers maak je kans op producten die jou als ondernemer ondersteunen.

Boek: ‘Verleiden op Internet’

‘Verleiden op Internet’ is een boek over allerlei middelen die je kunt toepassen op iedere website om deze succesvol(ler) te maken. Een groot scala aan tips, trucs en voorbeeldcases maakt dit boek voor iedere ondernemer een bruikbaar instrument voor het verbeteren van zijn of haar website. Veel boeken over dit onderwerp beschrijven hoe je het design, de interactie en de techniek van je website moet aanpassen. Het boek ‘Verleiden op Internet’ pakt echter de teksten en beelden van een website aan. Dit maakt het verhogen van de conversie op je website snel, eenvoudig en goedkoop.

Knopjes indrukkenAartjan van Erkel heeft veel geleerd van cognitieve en sociale psychologen. Hierbij ontdekte hij onder andere veel over het gedrag tijdens koopbeslissingen. Iedere websitebezoeker heeft namelijk zogenaamde onzichtbare knopjes, waar je als websitebouwer als het ware op kunt drukken. Deze knopjes zorgen dat het onderbewuste van de bezoekers bepaalde beslissingen neemt en daardoor het koopgedrag beïnvloedt. In ‘Verleiden op Internet’ wordt uitgelegd hoe je deze knopjes kunt indrukken.

Drie snelle tips

  • Waar is de banaan? De banaan op een webpagina is een opvallende knop, button of link die erom schreeuwt om aangeklikt te worden. De banaan moet er zó uitspringen, dat je meteen snapt: hier moet ik blijkbaar op klikken.

  • Geef onweerstaanbare cadeaus weg. Lees over de psychologische verklaring voor de verleidende werking van geschenken bij klantenbinding.

  • Gebruik sociale bewijskracht. Dat mensen kuddedieren zijn, heeft weinig met luiheid te maken. Meer met timemanagement. Komen we in een nieuwe situatie, dan kijken we even om ons heen om te zien hoe anderen daarop reageren.

Wie is Aartjan van Erkel?Aartjan van Erkel is vader van twee kinderen en woonachtig in Utrecht. Van oorsprong is hij een copywriter, gespecialiseerd in het schrijven op Internet. Zijn blog 'Schrijven voor internet' werd van begin af aan zo goed gelezen, dat hij besloot hierover een boek te schrijven. Met het mkb als doelgroep, begon hij aan ‘Verleiden op Internet’. Het werd een lekker leesbaar boek vol praktische en goedkope oplossingen. Het is in mei uitgegeven door Van Duuren Media en inmiddels al meer dan 2.700 keer verkocht. Het boek is te koop op Bol.com en Managementboek.nl

Auteur

Ronald de Snoo

Ondernemer binnen een onderneming Mijn naam is Ronald de Snoo, projectmanager bij MKB Servicedesk. In 2011 rondde ik in Arnhem mijn opleiding Communicatie af en startte ik bij MKB Servicedesk. In deze sterk groeiende organisatie rolde ik vanaf mijn start van de ene functie in de andere en heb ik in korte tijd van veel van de verschillende werkzaamheden binnen een organisatie mogen proeven.