'Ondernemersboek van het Jaar' voor Ronnie Overgoor

'Ondernemerslessen van een internetcowboy' geprezen om leermomenten

11 november 2011

Het boek 'Ondernemerslessen van een Internetcowboy' van Ronnie Overgoor is afgelopen woensdag gekozen tot Ondernemersboek van het Jaar. Leermomenten aangevuld met humor, dat is wat de jury aanspreekt in de schrijfstijl van Overgoor.

Adviseur, presentator, dagvoorzitter, moderator én zelfstandig ondernemer Ronnie Overgoor kreeg de prijs uit handen van Annemarie van Gaal, die de prijs vorig jaar won met haar boek 'Ambitie'. Ondernemersmagazine Sprout reikte de prijs voor de tweede keer uit. De jury: "Ondernemerschap is zijn puurste vorm, dat is wat de auteur met dit boek voor ogen had. En dat is gelukt. In een heldere, duidelijke en soms humoristische stijl wordt de lezer de gedachtewereld van de ondernemer in getrokken."

Leermomenten en entertainment

Overgoor liet vier genomineerden achter zich: Josette Dijkhuizen met 'Het ondernemersgen', Martijn Arets met 'Brand Expedition', Lorraine Vesterink met 'Passievitaliteit' en Bert Steenstra en Wassili Zafiris met 'Ik ben niet alleen op de wereld'. De jury: "Het boek van Overgoor bevat wat er in een ondernemersboek hoort te zitten: aan de ene kant veel leermomenten, tips en adviezen om zelf een betere ondernemer te worden, en aan de andere kant entertainment. Want dat is schrijven. Al is de boodschap nog zo goed, hij dient wel smakelijk verpakt te worden. De auteur heeft zijn best gedaan om te putten uit zijn eigen ervaringen, al moest daarvoor soms wel diep in het verleden gegraven worden. Hij heeft een turbulente periode uit de ondernemerswereld meegemaakt, waaruit hij vele lessen heeft getrokken.” De turbulente periode waar Sprout op doelt, is de beginperiode van internet, waar Ronnie Overgoor middenin zat.

Reactie Overgoor

Overgoor zegt over zijn prijs: "Ik voel de taak om een boodschap over de bühne te krijgen: Mensen inspireren en enthousiasmeren voor ondernemerschap. Niet je leven laten afhangen van anderen zoals een baas, maar zelf de zaak inrichten! Gaaf, Goed en Geld noem ik vaak: doen wat je gaaf vindt, wat je goed kunt en waar je geld mee kunt verdienen. Die drie-eenheid, daar gaat het om.” In het boek deelt Overgoor zijn ervaringen, rond de wereld van reclame, internet en media in Nederland.

Bron: www.ronnieovergoor.com

Auteur

Lenneke Arts