Ondernemer wil nieuwe website in 2012

Professionele site en social media belangrijk bij zoektocht naar klanten

02 februari 2012

Een nieuw jaar, een nieuwe website. Dat is voor veel ondernemers in het mkb een goed voornemen voor het nieuwe jaar. Ze zien hun online aanwezigheid als een steeds belangrijker criterium voor een professionele organisatie.

Whitepaper: Hoe verbeter ik mijn website?

En daar hebben ze helemaal gelijk in: uit eerder onderzoek is al eens gebleken dat ondernemers die hun gezicht laten zien op internet meer omzet behalen dan hun offline collega's.  

Klanten werven en uitbreiden met internet

Offerteplatform Offerti.nl vroeg 30 duizend professionals naar hun plannen voor het nieuwe jaar. De uitkomst: 40 procent wil dit jaar actiever klanten werven en 30 procent van de ondernemers wil gaan uitbreiden. Internet moet ze daarbij gaan helpen en dan met name social media. Dankzij sociale media kun je als ondernemer de relatie met je klant verbeteren, nieuw personeel zoeken en producten en diensten vernieuwen (door bij de concurrente te kijken, bijvoorbeeld). 

Welke social media zijn er en wat kan ik ermee?

  • Sociale netwerksites als LinkedIn, Facebook, Google+ en Hyves, waar gebruikers relaties kunnen leggen met andere gebruikers, organisaties, verenigingen en bedrijven. Leden kunnen eigen interessegroepen ontwikkelen, waardoor jij bij gebruikers terecht kunt komen die in jouw product of dienst geïnteresseerd zijn.

  • Microbloggingdienst Twitter. Hier kun je berichten van maximaal 140 tekens delen met bedrijven of personen die je volgen, eventueel aangekleed met een filmpje, website of foto. Vooral geschikt op nieuws te delen.

  • Video-platformen zoals Flickr, Youtube en Vimeo, waar je filmpjes of foto’s kunt delen met anderen. Handig om videoverslagen, advertenties of campagnes te plaatsen. Een gemakkelijke manier om filmpjes te plaatsen en Youtube is gemakkelijk te integreren in je eigen website. 

Lees ook onze vijf tips om je website te verbeteren!

Auteur

Liesbeth Meenink