MKB Servicedesk en CWI verkleinen kloof tussen MKB en werkzoekenden met MKBServicedesk.nl/ vacaturebank

Persbericht 14-02-2007

22 juni 2007

De MKB Servicedesk en het CWI hebben de krachten gebundeld. De vacaturebank werk.nl is gekoppeld aan de site voor de MKB ondernemer. Hierdoor kan de ondernemer makkelijker de weg naar personeel vinden.

Er zijn ruim 600.000 werkzoekenden in Nederland. Toch is het voor een MKB-bedrijf niet altijd gemakkelijk iemand te vinden die voldoet aan alle eisen. Door de expertise van het CWI te koppelen aan de ondernemerskennis van de MKB Servicedesk wordt dit proces vereenvoudigd. Omdat de nieuwe versie van werk.nl informatie op regioniveau bevat, kan er goed worden voldaan aan de regionaal gerichte personeelsvraag van de ondernemer. Daarnaast biedt deze samenwerking de mogelijkheid om de verschillende regelingen en subsidies onder de aandacht te brengen van de MKB ondernemer.

De economie trekt weer aan en daardoor zijn MKB-bedrijven in Nederland steeds vaker op zoek naar een werknemer. De MKB Servicedesk heeft als intermediair een goed overzicht waar ondernemers personeel kunnen vinden. Willem Overbosch (directeur van MKB Servicedesk) vult aan: “Via ons netwerk van partners kunnen wij de ondernemer de passende oplossing bieden. De vacaturebank van het CWI is een nuttige aanvulling op ons netwerk. Wij verwachten dan ook dat de vacaturebank veel gemak biedt voor de ondernemer”.

Voor de kleinere MKB-bedrijven (<25 werknemers) is een nieuw personeelslid aannemen een groot risico. Juist omdat het een klein bedrijf is, heeft een nieuwe werknemer invloed op een groot deel van de zaak. Waar grote bedrijven een personeelsafdeling hebben die met een groot budget uitgebreid research kan doen, is het bij het midden- en kleinbedrijf vaak de eigenaar zelf die de sollicitaties doet. Daarbij is de ondernemer in veel gevallen niet op de hoogte van gunstige regelingen. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan subsidies om herintreders aan te nemen.

Kortom, als je als MKB-bedrijf personeel wilt werven, moet je de juiste kanalen kennen én toegang hebben tot informatie, bijvoorbeeld over speciale regelingen. Dit vergt veel tijd en energie van de ondernemer.