MKB Servicedesk lanceert MKBBarometer.nl

Presentatie tijdens MKB KICK OFF 2013

22 oktober 2013

MKB Servicedesk heeft tijdens het live webinar MKB KICK OFF 2013 de belangrijkste trends voor ondernemers gelanceerd. Vanaf december heeft MKB Servicedesk in dialoog met bezoekers van MKBServicedesk.nl, experts en kennispartners een lijst met de 100 belangrijkste ontwikkelingen voor 2013 opgesteld.

E-book Eerste hulp bij Social media

Download het officiële persbericht (PDF).

Ondernemers weten zelf het beste wat voor hún bedrijf belangrijk is. Daarom kunnen ondernemers via MKBBarometer.nl stemmen op de belangrijkste trends voor 2013 en zichzelf continu vergelijken met collega-ondernemers uit hun branche. De barometer geeft daarmee een weerspiegeling van het ondernemersklimaat in Nederland. “Samen het toekomstbeeld schetsen is niet alleen fun: het biedt onze doelgroep de mogelijkheid om te bepalen waarover wij publiceren en het levert een betrouwbaar resultaat op. Noem het crowdsourcing”, aldus Willem Overbosch, directeur MKB Servicedesk.

MKB Barometer: www.mkbbarometer.nl

De MKBBarometer en bijbehorende trends werden op 22 januari gepresenteerd tijdens het webinar MKB KICK OFF 2013. We bespreken de belangrijkste ontwikkelingen van 2013 met onder andere topondernemer Leen Zevenbergen, Marco Hoogerland van de Talentenacademie en presentatrice en onderneemster Charlotte Labee.

MKB KICK OFF 2013

Tijdens het webinar presenteert MKB Servicedesk ook haar nieuwe boek: Eerste hulp bij Social media, Netwerken aan de #stamtafel. Speciale gast is auteur Richard Bordes.

En tot slot lanceert MKB Servicedesk in het webinar haar nieuwe website MKBServicedesk.nl. Het resultaat, de achterliggende visie en  de uitdagingen voor online ondernemen worden besproken met Peter Olsthoorn, journalist en auteur van ‘De macht van Facebook’ en met Paul de Beer, directeur van Ehio Media.

Leidend motto voor de site MKBServicedesk.nl: ‘Content should always feel like a gift, not a burden.’ De basis voor de visie van MKB Servicedesk is begrijpen wat er leeft onder de doelgroep door gebruik van de MKB Barometer en dat vertalen naar kwalitatieve en deelbare content.

Over MKB Servicedesk

Geloof in ondernemerschap

Ondernemen is een manier van leven die het beste in jezelf naar boven haalt. Het klinkt door in alles wat je doet. Ondernemerschap gaat over dromen en doen. Maar ondernemen gaat ook over doorzetten en verantwoordelijkheid nemen. Het gaat over de omgeving waarin je ondernemerschap laat zien. Dat zet de toon in alle uitingen van MKB Servicedesk. Maandelijks bezoeken meer dan 200.000 ondernemers www.mkbservicedesk.nl, het ondernemersplatform van MKB-Nederland.