76 procent van de ondernemers wil meer investeren in online ondernemen

Internetverbinding ondernemers past niet bij toekomstplannen

05 september 2018

82 procent van de ondernemers denkt dat online ondernemen méér bij de volgende generatie past dan bij henzelf. Dat blijkt uit onderzoek van MKB Servicedesk onder 589 ondernemers, in opdracht van UPC Business en Ziggo Zakelijk.

Uit dezelfde resultaten blijkt dat 80 procent van de ondernemers investeren in online producten als een kans ziet. 65 procent van de ondernemers maakt al op enige wijze gebruik van online producten, zoals beveiligingscamera’s, mobiele websites of apps. 76 procent van de ondernemers heeft concrete plannen om meer met online ondernemen te gaan doen, maar 61 procent van de ondernemers vreest dat de internetverbinding niet geschikt is voor die online toekomstplannen.

Risico's cloud computing

Een andere thema op het gebied van online dat speelt onder de ondernemers, is online veiligheid. 44 procent van de ondernemers zegt de risico’s van het in de cloud plaatsen van bedrijfsgevoelige informatie niet te kennen, iets wat MKB Servicedesk directeur Willem Overbosch zorgen baart. “Ook al lijkt je bedrijf niet interessant voor hackers, dat wil niet zeggen dat je geen beveiligingsmaatregelen moet nemen. Introduceer een scherp wachtwoordbeleid en zorg dat de bedrijfsgevoelige informatie die online staat, niet gemakkelijk te hacken is.”

Auteur

Lenneke Arts