Social media populair om personeel te werven

Helft ondernemers zet vacatures op LinkedIn, Facebook of Twitter

09 juli 2013

Bijna de helft van de ondernemers in het mkb - 47 procent - gebruikt social media om nieuw personeel te werven. De meeste ondernemers zetten hun vacatures op LinkedIn, maar Twitter en Facebook worden ook gebruikt om nieuwe werknemers te benaderen.

E-book Eerste hulp bij Social media

Dat blijkt uit onderzoek van uitzendbureau Unique en TNO onder 2.330 ondernemers.

LinkedIn

Van de ondernemers die social media inzetten, gebruikt 87 procent zakelijk netwerk LinkedIn. 50 procent zet vacatures ook op Twitter en 42 procent zegt Facebook te gebruiken.

Grote bedrijven gebruiken social media nog vaker om personeel te vinden dan het mkb. Een meerderheid van 60 procent zet social media in om personeel te werven. Ook grote bedrijven gebruiken het liefst LinkedIn, gevolgd door Twitter en Facebook.

Gebruik social media

Personeel zoeken op social media biedt het voordeel dat je goede kandidaten zelf kunt benaderen en niet hoeft te wachten totdat zij reageren op jouw vacature. Je kunt social media ook inzetten om nieuwe klanten te benaderen. Lees hier hoe jij als ondernemer social media effectief kunt gebruiken.

Auteur

Marlou Visser