De angst regeert... ?

Column John de Waard | Social media en digitale informatie
Ik las in een van de vele artikelen op online media dat mkb’ers niet zo zijn gecharmeerd van het werven van personeel via bijvoorbeeld social media. Hoe kun je social media en digitale informatie dan wel effectief gebruiken?
In tien stappen je kantoor in de cloud
Klik hier
Download het gratis whitepaper
Naar MijnMKB
Doe meer met document management
Klik hier
Download het gratis whitepaper
Naar MijnMKB
Eerste hulp bij Digitaliseren
Klik hier
Download het gratis whitepaper
Naar MijnMKB
Daar waar iedereen zo ongeveer wel Twitter, Facebook of LinkedIn gebruikt voor van alles en nog wat, waarvan we het meeste niet eens willen weten, is er een behoorlijke schroom bij meer dan de helft van de ondervraagde mkb’ers om datzelfde medium in te zetten om nieuwe mensen te werven. Even vooropgesteld dat we nieuwe mensen nodig hebben natuurlijk. Een kwart vindt het prachtig en ziet het als een grote kosten- en tijdbesparing.
 
De poll werd gedaan door MijnBedrijf onder 1101 mkb’ers. Van de ondervraagden is overigens ongeveer een vijfde nog niet thuis in die social media. Tja, dan wordt het nuttig gebruik ervan natuurlijk wel erg beperkt!
 

Angst voor social media

Ergens anders las ik een vraag van een werkgever die zich afvroeg wat hij kon doen als een werknemer social media gebruikte om zijn bedrijf in een verkeerd daglicht te zetten. Dat zijn toch tekenen van angst? Angst om niet mee te gaan doen met ‘die onzin in social media’?
 
Nu ben ik zeker niet de meest fervente gebruiker van social media, maar ik begrijp wel dat het, mits goed gebruikt, een enorme boost kan geven aan je business. En inderdaad kan het veel kosten en tijd schelen. Dan hoef je die doelgroepen niet op papier te benaderen. Ze reageren sneller, je weet meteen waar je aan toe bent en kunt veel leren van de reacties van de benaderde doelgroep.
 

Digitale informatie

Dat geldt natuurlijk ook voor het gebruik van digitale informatie, een document management systeem en digitalisering. Ook hier zijn grote kosten- en tijdbesparingen te halen én een veel betere klantencommunicatie. Omdat je alles (digitaal) bij elkaar hebt en weet waarover het gaat als die klant een vraag stelt. Mkb’ers blinken echter (nog) niet uit in het inzetten van dergelijke technologie. Is de angst om eraan te beginnen is ook hier misschien nog wat te groot?
Waar ging het de laatste tijd ook al weer over in de meeste discussies met mkb’ers?
O ja. Klanten en kosten…

Digitale factuurverwerking in drie stappen

Slim en snel je rekeningen keuren, betalen en archiveren
Je binnenkomende rekeningen slim digitaal verwerken, betalen en opbergen. Hoe doe je dat precies? Het proces onder de loep.

Vijf redenen om je hardware te vernieuwen

Bespaar kosten, tijd, stress en maak je onderneming toekomstbestendig
Als je de trends op IT-gebied (digitaal, online, mobiel) in aanmerking neemt, is het logisch dat je nadenkt over het aanpassen van je hardware. Je...

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres - kantoor Agency No9:
Spaklerweg 53
1114 AE Amsterdam
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten