MKB Update 20 december

Trends 2014 | Regels personeel

23 december 2013

Twee weken geleden gaven we je de fiscale eindejaarstips. Nu zetten we alle zaken op een rijtje die je nog in 2013 moet regelen voor je werknemers en wat je begin 2014 moet doen. Ook hebben we het over de trends, algemene voorwaarden en het gevolg van Google glass.

Personeel

In de MKB Update van 20 december spreekt Nieky van Vlerken van MKB Adviseurs met redacteur Raphael Klees over wat je in 2014 moet regelen voor je personeel. En komt eerst nog even terug op het netjes afsluiten van 2013 voor je personeel.

Algemene voorwaarden

We bespreken het nieuwe whitepaper van MKB Servicedesk over de Algemene voorwaarden.

Als je als ondernemer producten en/of diensten levert, is het handig om alles rond de (ver)koop en levering vast te leggen in je algemene voorwaarden. Vooral als je met meerdere klanten steeds dezelfde afspraken maakt. Maar hoe stel je deze voorwaarden op en waar moeten ze aan voldoen? Antwoord daarop van redacteur Laura Wennekes.

Digitalisering

Het mkb ligt voor op de grote bedrijven als het gaat om de digitalisering van hun documenten. Zo blijkt uit onderzoek van Ricoh. Redacteur Raphael Klees over nut en noodzaak van digitalisering en het aanpassen van je werkstroom.

MKB Trends

Met directeur van MKB Servicedesk en De Zaak Willem Overbosch bespreken we de trends die 2014 gaan bepalen. En dan vooral:

  • Delen is het nieuwe hebben

  • Klein is het nieuwe groot

  • Authenticiteit

Google Glass

In de column van deze week kijkt columnist Mario van Vliet kijkt verder dan Google Glass.

In het hol van de leeuw

Jurgen Spelbos publiceerde dit najaar het boek ‘In het hol van de Leeuw’ over zijn ervaringen als directeur Communicatie bij de bank. In het boek schetst hij zijn eigen ondergang als gevolg van een interne machtstrijd, de mores van de financiele wereld en pleit ervoor de budgetten voor reclame aan te wenden voor investeren in het MKB. Bram Donkers, hoofdredacteur van Barnyard Publishers spreekt met Spelbos over de banken en wat zij kunnen betekenen voor ondernemers.

Auteur

Bertjan Mol