Succesvolle crowdfundingactie krijgt vervolg

The Next Entrepeneur 2013 zoekt investeerders voor productiefase
Startup Watcherenterprises begint een nieuwe crowdfundingactie om de productie van een slim kinderhorloge te bekostigen. Ondernemer Erik Recter haalde vorig jaar in een recordtijd 185.000 euro op voor een prototype en de software. Hij wil dat succes herhalen.
Op zoek naar een zakelijke financiering? Knab denkt mee!
Klik hier
Wij sparren graag met je over de mogelijkheden!
Kom in contact
Heb jij ook een goed idee?
Klik hier
Start in vijf stappen een bedrijf
Naar MijnMKB
Hoe kom ik aan geld?
Klik hier
Lees het whitepaper
Naar MijnMKB
De nieuwe campagne start op 1 mei. Via platform Symbid kun je investeerder worden van het bedrijf Watcherenterprises. Vanaf 20 euro krijg je aandelen. Je deelt mee in de winst en mag dan meedenken over de ontwikkeling van het horloge waarmee je je kind kunt volgen.
 
Update: ook de tweede crowdfundingcampagne loopt storm. Op 1 mei (de begindatum) om 13.30 uur heeft Kidswatcher al 135.000 euro opgehaald.
 

Snelste crowdfunding ooit

In totaal wil Recter 150.000 euro ophalen voor de productie van de Kidswatcher. Vorig jaar haalde hij in 48 uur 185.000 euro op via Symbid. Het was de snelste Nederlandse crowdfundingcampagne ooit. Met dit geld ontwikkelde Watcherenterprises een prototype van de Kidswatcher: een kinderhorloge waarmee ouders hun kind kunnen volgen via een smartphone-app.
 
Kidswatcher winnaar The Next Entrepreneur 2013

Erik Recter is met zijn bedrijf Watcher Enterprises de winnaar van The Next Entrepreneur 2013, de verkiezing voor de meest vernieuwende startende ondernemer van Nederland, een initiatief van MKB-Nederland en de Rabobank. Hij kwam op het idee voor de Kidswatcher toen zijn nichtje zoek raakte tijdens een skivakantie. Zij bleek ongedeerd, maar het idee om je kind met moderne technologie te volgen was geboren.

Doe mee met The Next Entrepreneur 2014
“Het protoype en de software zijn klaar”, vertelt Recter. “Nu willen we gaan produceren. Het horloge gaat 129 euro kosten. Als de crowdfundingactie slaagt, kunnen we medio juli al grote partijen horloges verkopen.”
 

Spannend

De campagne loopt 100 dagen en stopt wanneer het benodigde bedrag binnen is. Ondanks het vorige succes, vindt Recter het wel spannend: “Het is nog afwachten en daar houd ik niet van. Zo’n crowdfundingactie laat direct zien of er echt interesse is in het product. Als de campagne niet slaagt, kunnen we beter iets anders gaan doen.”
 
De ondernemer heeft goede vooruitzichten. Bijna 10.000 ouders hebben via social media laten weten dat ze interesse hebben in het horloge. Recter praat ook al met grote investeerders en retailers die na een geslaagde crowdfundingcampagne willen instappen.

Kidswatcher blijkt ongekend crowdfundingsucces

Winnaar The Next Entrepeneur haalt startkapitaal op
Erik Recter won met zijn bedrijf Watcher Enterprises op 26 november The Next Extrepeneur. Dat hij met zijn Kidswatcher een goed idee heeft, blijkt wel...

Erik Recter winnaar The Next Entrepreneur

Kidswatcher brengt zoekgeraakte kinderen terug bij ouders
Erik Recter, het brein achter Kidswatcher, is vandaag The Next Entrepreneur 2013 geworden. Met zijn 'kinderhorloge' hoopt hij kinderen wereldwijd het...

Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten