299.349 designers ontwerpen samen ons nieuwe logo

Editorial | Hoe het logo van DNG de wereld over gaat
We hikken al een tijdje aan tegen het logo van Dutch Network Group, de mediagroep die boven MKB Servicedesk hangt. Of uitgever, in gewone-mensentaal. Het huidige logo vind ik op zijn zachtst gezegd niet helemaal passen bij de uitstraling die we zoeken: vooruitstrevend, nieuw, passievol. Dus: we zoeken hulp. Van mkb'ers vanuit de hele wereld!
Vorige week vertelde ik over mijn oom en tante, die hun fruitteeltbedrijf hebben uitgebreid met theeschenkerij Catootje. En daarmee vernieuwend bezig zijn, vooruit kijken.
 

Trends

Ook bij MKB Servicedesk zijn we constant bezig met vooruitkijken. Welke trends spelen voor ondernemers in het mkb, welke nieuwe ontwikkelingen kunnen wij slim inzetten voor het bedrijf en over welke technologieën moeten we echt een artikel schrijven, een whitepaper in elkaar zetten of een hangout over opnemen?
 

Delen is het nieuwe hebben

Een trend die ons al een tijdje bezighoudt, is de 'delen is het nieuwe hebben' trend. Eentje die hier te pas en te onpas over de kantoorvloer schalt. Is iemand zijn laptop-oplader kwijt? Dan heeft een collega hem in het kader van 'delen is het nieuwe hebben' geleend. Heeft een klant het projectteam een taart kado gedaan? De redactie neemt de helft stiekem mee, want: delen is het nieuwe hebben!
 

Sharing economy

Ook bedrijfsmatig omarmen we de trend. Onze eigen 'next journalist' Claartje is samen met het team van Crowd Expedition op zoek naar het verhaal achter de sharing economy. En we interviewen maar wat graag ondernemers die financiering binnen halen via crowdfunding of een businessmodel rondom delen hebben ontwikkeld.
 

Grootste ondernemersplatform

Tijd om zelf ook de kracht van de crowd in te zetten. En wel voor de nieuwe merkidentiteit, noem het huisstijl, van DNG. Nu zeg jij misschien: wie? DNG is de mediagroep die boven MKB Servicedesk hangt. En boven onze andere merken als De Zaak, ZZP Servicedesk, MKB Radio en MKB TV. Daarmee zijn we het grootste ondernemersplatform van Nederland. En dat willen we natuurlijk uitstralen met ons logo.
 

Creatieve mensen

Daarom hebben we de hulp ingeschakeld van 99 designs, een online platform waarop bijna 300.000 ontwerpers zich verzamelen. De meest creatieve mensen ter wereld buigen zich samen over jouw huisstijl of websiteontwerp, een bannerontwerp. Noem maar op. Het werkt simpel: je vertelt in het Engels wat voor bedrijf je hebt, wat je wil uitstralen, wat je waarden zijn (complex of simpel, modern of klassiek, speels of serieus?). En je start de wedstrijd.
 

Gaaf en leerzaam

Vandaag is onze wedstrijd gestart en ik kan je vertellen: na 16 uur hebben we al 198 inzendingen binnen, van bijna 100 ontwerpers. 100 ontwerpers die zich allemaal hebben gebogen over hoe DNG in een logo te vatten is! Ontzettend gaaf en leerzaam, want je ziet meteen hoe je overkomt op een relatieve buitenstaander. Gedurende de wedstrijd, die nog ruim drie dagen duurt, elimineren we de logo's die ons niet aanspreken en voorzien we de ontwerpers die ons gave logo's hebben geleverd van feedback om hun creatie nóg meer het gevoel te geven dat wij zoeken.
 

Jouw logo

Ik wacht gespannen op het resultaat, en houd je op de hoogte! En dan ben ik natuurlijk benieuwd: hoe ben jij tot je logo gekomen? En lijkt het jou leuk om je logo te laten ontwerpen door de crowd? Laat het me weten via twitter: @mkbservicedesk

Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten