MKB RadioCafé brengt de succesfactor in kaart

MKB RadioCafé 9 mei

13 mei 2014

In het MKB RadioCafé schuiven deze week weer uiteenlopende gasten met ondernemende verhalen aan. Gastheer Bram Donkers dringt door tot de essentie van vernieuwende ideeën en de strategie om er een onderneming mee te bouwen. Waar schuilt precies de succesfactor?

Martijn de Kort weet precies hoe je van een goed idee een formule kunt maken. Na het succes van de spraakmakende kappersketen BrainWash komt hij opnieuw met een hemelbestormend concept: Yes! Hij licht het plan uitgebreid toe aan onze stamtafel.

Startersgame

Om startende ondernemers te ondersteunen en hun kansen te vergroten, organiseren MKB-Nederland en de Rabobank voor het derde jaar op rij The Next Entrepreneur. In het RadioCafé ontvangen we de winnaars van de afgelopen twee edities. Starten kan iedereen, maar dan?

Leren leidinggeven

Trainer, spreker en schrijver Jaldhara Groeneveld schuift ook aan. Zij helpt managers om een inspirerende leider te zijn. Ze noemt dat praktisch succesmanagement en kan dus vertellen waar die succesfactor precies zit.

The crowd

Voor een succesvol bedrijf is een goed merk een basisvoorwaarde. Kun je zo’n merk ook maken met hulp van de crowd? Tamara Wouda van 99 Designs (een online platform waarbij bijna 300.000 ontwerpers zijn aangesloten) denkt van wel en we nemen in het RadioCafé een hele stevig proef op de som. Het onderwerp: een nieuw logo voor de Dutch Network Group, de mediagroep waar ook MKB Radio deel van uitmaakt.

Auteur

Bram Donkers