Het MKB RadioCafé beleeft deze week alweer de tweede uitzending van het nieuwe jaar, dus we doen niet meer aan klapzoenen en beste wensen. Wel houdt presentator Bram Donkers een uur lang receptie aan de rijkgevulde stamtafel. Er schuiven deze week weer heel verschillende ondernemers aan, die de juiste prikkels geven om er dit jaar vol voor te gaan.
In dit artikel
De talkshow begint met Ruben de Vries. Hij runt een online marketingbureau en signaleert dat er qua online marketing in het mkb nog heel wat beter moet. En we gaan uitgebreid borrelen met Ingrid Claasen, die de "aangeklede netwerkborrel" heeft uitgebouwd tot een uitrolbaar concept dat het hele land doorgaat.
Ondernemerskalender
Wie dacht dat zijn agenda nog lekker leeg was: kijk eerst eens op De Ondernemerskalender. Met deze splinternieuwe tool uit onze eigen keuken weet je als ondernemer voortaan altijd wat er aan de hand is en wat je had moeten weten. Serge Piepenbrink van Plan B en Daan Reijnders van Instant Magazine geven in het RadioCafé een toelichting op de techniek achter De Ondernemerskalender.nl.
Marketing Monnik
Ook deze week ontvangt Bram Donkers een ondernemer die een boek heeft geschreven: Klaas Klunder is van Marketing Penguin en is auteur van de spannende business roman ‘‘De Marketing Monnik’’, met maar liefst drie geheimen...
Ervaringsprojecten
En Bas Overzet zag een gat in de arbeidsmarkt: starters die ervaring ontberen en bij mkb-bedrijven projecten willen doen. Zijn bedrijf Skip Projects brengt de partijen bij elkaar.