Columns

De snelste weg naar meer omzet: bestaande klanten

Column Jeroen Wind

“Ik wil mijn omzet verhogen, hoe haal ik het makkelijkst nieuwe klanten binnen?” vroeg een ondernemer mij deze week. Een logische vraag denk je misschien. Maar het valt op dat veel ondernemers bij het verhogen van omzet als eerste aan nieuwe klanten denken.

02 juli 2021

Waarom veel ondernemers te weinig vragen voor hun product (en hoe op te lossen)

Column Jeroen Wind

Veel ondernemers staan onder druk om nieuwe klanten binnen te halen. Het is dan ook vaak erg verleidelijk om de prijzen te verlagen om toch die nieuwe klant te winnen. Herkenbaar? Je bent hierin zeker niet de enige. Ik zie dit keer op keer gebeuren, vooral bij nieuwe ondernemers. Met alle gevolgen van dien… Waarom gebeurt dit precies? En nog belangrijker, hoe vraag je wel de juiste prijs?

29 juni 2021

Btw aftrek autokosten: hoe zit dat voor privé- en zakelijke auto’s?

Als ondernemer gebruik jij of je medewerker een auto voor je werk: hoe zit het dan met de btw aftrek van de autokosten? Om deze kosten af te mogen trekken van de btw en/of je jaarlijkse winst moet je aan een aantal voorwaarden voldoen voor de Belastingdienst.

30 augustus 2019 07 mei 2021

Hoe creëer je snel een nieuw product?

Column Marcel Meijlink | Geen R&D-afdeling nodig

Voor mijn onderneming ben ik van strategie gewisseld en me gaan focussen op het creëren van nieuwe producten. Dit doen we voor onze huidige afnemers en voor de nog aan te trekken afnemers. Dit is niet alleen een creatief en leuk proces, het kan ook heel eenvoudig zijn.

02 april 2020 26 februari 2021

Wat staat er in een online marketing plan?

Column Zuleikha Meijen | Zulutions

Discussies over het nut van het maken van een online marketing plan komen tegenwoordig minder voor. Waar de meeste ondernemers tegenaan lopen is de vraag “Wat zet ik een online marketing plan?”. Ik omschrijf het online marketing plan als een geïntegreerd onderdeel van een business plan. Het sluit naadloos aan op jouw huidige bedrijfsstrategie en eigenlijk staat, evenals bij offline marketing, het geraamte al vast.

02 april 2020 18 december 2020

Hoe werkt de klantwaardeformule?

Drie domeinen waar we kansen laten liggen

Waar liggen de grootste kansen voor ondernemers? Daar waar de vraag groot is en de frustratie eveneens. Het is een oude wijsheid die ontelbare keren bewezen is. Zo maak jij daar gebruik van.

11 februari 2018 13 november 2020

Je bankrekening geplunderd door cybercriminelen

Column Wouter Parent | Bank vergoedt schade niet!

Heb je het programma Kassa gezien over gestolen geld? Uit de aflevering blijkt dat de kans dat je iets van je geld terugziet steeds kleiner wordt. Zorg daarom dat je beter bewapend bent tegen de nieuwe vormen van digitale criminaliteit en lees mijn blog.

04 februari 2020 23 september 2020

Pas op bij niet verlengen tijdelijk contract

Column Nieky van Vlerken | Voorkom boetes en extra kosten

Stel, je wilt het arbeidscontract van een medewerker niet verlengen. Dat kan, mits alle regels in acht worden genomen vanuit de WWZ (maximaal 3 contracten in 3 jaar). De redenen kunnen divers zijn: past niet in het team, geen werk meer, mismatch bij de aanname (zonde, is vaak echt te voorkomen), etc. Enkele aandachtspunten.

19 maart 2020 14 september 2020

Organiseren van een klantevent

Column Bart Groothuis | 5 tips om je dag tot een succes te maken

Ik heb me pas geleden weer eens door een bedrijf laten verleiden om naar een ‘relatiedag’ te gaan. Je weet wel, zo’n dag waarbij je als klant ‘verwend’ wordt. Soms ook wel ‘klantendag’ genoemd. Het was, jammer genoeg, een grote teleurstelling.

03 april 2020

Koud, lauw of warm bellen, weet jij het verschil?

Column Marianne van de Water | Telefonische acquisitie

Van koud bellen naar een warm contact. Dat wil iedereen toch graag? Maar hoe zit het nu toch precies met de verschillen?

03 april 2020

Getoond 1 tot en met 10 van 697 totaal, er zijn meerdere pagina's