Columns

Wat je zegt ben je zelf

Column Marianne van de Water | Woordgebruik bij telefonische acquisitie

Wat je zegt ben je zelf. Ofwel: de woorden die je gebruikt laten zien wie je van binnen bent. Dat is mooi, want deze wetenschap kun je gebruiken om je doel te bereiken in ieder gesprek.

02 augustus 2018

Wat is nu precies cold calling of koude acquisitie?

Column Marianne van de Water | Nieuwe business

Wel, volgens Wikipedia het volgende: cold calling is een Engelse term die binnen de marketing, meer in het bijzonder de persoonlijke verkoop, refereert aan het benaderen van personen die nog geen relatie met de onderneming hebben.

02 augustus 2018

Maak van je site meer dan een verkoopbrochure

Column Linda Krijns | 3 tips voor een goede website

Iedere ondernemer die ik spreek wil eigenlijk hetzelfde: hoger in Google, meer bezoekers op de website en meer verkoop door diezelfde website. Als ik dan hun site bezoek, blijkt de praktijk vaak heel anders. Veel websites zijn namelijk veredelde verkoopbrochures waar het eigen aanbod centraal staat, niet de klant. Daarom 3 tips hoe je die saaie digitale brochure geleidelijk ombuigt naar een echte marketingmotor.

02 augustus 2018

Offerte maken: een moetje of een kans?

Column Bart Groothuis | Offerteleed

In de pauze van een doodsaaie informatieavond op de middelbareschool van onze kinderen hoor ik, terwijl ik een kopje koffie tap uit zo’n enorm grote koffiekan, achter me flarden van zinnen die mijn aandacht trekken. De woorden die me triggeren zijn 'gunnen', 'moeilijke markt', 'offertes'. "Aha", denk ik, "misschien wordt het toch nog een leuke avond". En dat werd het ook.

02 augustus 2018

Kerstmis in de zomer

Column Marianne van de Water | Koude acquisitie als het warm is

Onlangs werd ik gebeld door een leuk bedrijf met een propositie die ik niet iedere dag hoor. We raakten in gesprek en zoals hij verrast luisterde naar alle vragen die ik stelde over zijn bedrijf, zo luisterde ik met verbazing naar de uitdagingen die hij allemaal tegenkomt.

02 augustus 2018

Liever nieuwe of trouwe klanten?

Column Bart Groothuis | (On)trouw loont (niet)

Hoe ga jij om met klanten die je al langer hebt? Beloon je trouwe klanten of zijn nieuwe klanten bij jou beter af dan klanten die je al jaren trouw zijn? Als je een ontrouwe krantenabonnee bent, ben je in ieder geval beter af. Vreemd toch?

02 augustus 2018

Etiquette in acquisitie?

Column Marianne van de Water

Onlangs had ik een heel leuk gesprek met Jan Jaap van Weering, dé man als het gaat om etiquette. Je hebt hem vast weleens op tv gezien bij het programma van Jort Kelder. Ik ben opgegroeid met het boek over etiquette en daarom was het een cadeautje om Jan Jaap in het echt te spreken.

02 augustus 2018

Goed voornemen: acquisitie waar je blij van wordt

Column Marianne van de Water | Ben jij goed gestart?

Goede voornemens in het nieuwe jaar, dat kan natuurlijk niet uitblijven. En de maand januari is al weer voorbij. Hoe staat het nu met jouw goede (acquisitie) voornemens?

02 augustus 2018

'Track' jij het ook even niet meer?

Column Marianne van de Water | Koude acquisitie bijhouden

Ben je soms het spoor even bijster... tja het valt ook niet mee. Je wil graag zoveel vertellen aan de telefoon. Dat snap ik best. Ik wil graag een ervaring met je delen, inclusief een paar belangrijke lessen.

02 augustus 2018

Goud: Acquisitie is topsport

Column Marianne van de Water | Olympische doorzetters

Als je een paar keer naar de Week van de Ondernemer bent geweest kun je daar ook sporters tegenkomen. Niet zomaar sporters. Grote sporters. Olympische sporters. Daar hoor je hun verhaal. Het verhaal van Hein Vergeer. Het verhaal van Pieter van den Hoogenband. Hun verhaal raakt je, niet alleen als sporter maar zeker ook als ondernemer.

02 augustus 2018

Zo kom je tot de ideale opstelling van jouw sales organisatie

Column Terry van den Bemt | Het farmer- en huntermodel heeft z’n tijd gehad

De afgelopen jaren heb ik – en met mij ongetwijfeld veel commercieel directeuren, managers en ondernemers – meermaals nagedacht over hoe we een commerciële organisatie het beste kunnen inrichten. Vragen als: hoe haal ik het beste uit mijn salesteam; hoe zorg ik dat iedereen vanuit zijn kracht werkt; hoe bied ik mijn talenten voldoende perspectief; en hoe zorg ik voor genoeg groei om de stap naar de volgende fase te kunnen maken?

02 augustus 2018

Uw onderscheid, uw goud

Column Gert-Jan van de Sanden

We gaan vandaag een héél moeilijk begrip toelichten. Althans dat vinden veel klanten van mij: Unique Selling Proposition, kortweg afgekort met USP. Een unique selling proposition is een factor die een product onderscheidt van zijn concurrenten, zoals bijvoorbeeld laagste kosten, hoogste kwaliteit of het enige product in zijn soort. Een USP kan worden gezien als ‘wat je hebt dat de concurrenten niet hebben of doen’.

02 augustus 2018

7 gewoontes van effectieve bellers

Column Marianne van de Water | Acquisitie a la Covey!

Dit naar aanleiding van het boek geschreven door Stephen Covey, The 7 Habits of Highly Effective People en de trainingen die daarop gebaseerd zijn. Het is alweer een poosje geleden dat ik het boek voor de eerste keer las, er ging een wereld voor me open. Stephen Covey liet zien waar het om gaat.

02 augustus 2018

De 5 grootste valkuilen bij koude acquisitie

Column Marianne van de Water | Beluitstel, wie kent het niet

Als je geen nieuwe klanten wilt zijn dit de zaken waaraan je beslist moet voldoen:1. geen interesse, 2. doe vooral niet wat je beloofd, 3. zet een verveeld gezicht op, dit werkt zodanig door in je hele lijf, 4 blijf passief, 5 raffel je verhaal snel af, 6 wees vooral onbeleefd. 7 knal de hoorn er tussentijds op. Herken je dit ? Hopelijk niet.

02 augustus 2018

Verkopen met de GTNUV-regel

Column Ralph Karseboom | Tips voor betere sales

Vandaag breng ik jou de GTNUV-regel onder de aandacht. Wat is de GTNUV-regel? Het is een afkorting voor geld, tijd, nodig, urgentie en vertrouwen. De GTNUV-regel legt de 5 meest gebruikte bezwaren op jouw sales calls of vergaderingen uit. Tevens leer jij deze een positieve wending te geven.

03 juli 2018

Je bedrijf verkopen? Tips voor een succesvolle verkoopstrategie

Column | Een kijkje in de keuken van een overnameadviseur

Eén van de belangrijkste en naar mijn mening leukste kanten van het fusie- en overnamevak is het commerciële aspect. Hoe goed je de vraagprijs van een bedrijf ook kunt onderbouwen met complexe waarderingsmodellen, uiteindelijk moet je het wel kunnen verkopen. Wat zijn sterke verkooppunten en hoe presenteer je deze aan een potentiële koper?

03 juli 2018

Ontslag op staande voet vanwege het eten van een appelflap

Column | Mag ik mijn stiekem snoepende werknemer ontslaan?

Je werknemer ontslaan omdat 'ie van een appelflap of pecannotenbroodje proeft, die eigenlijk voor de verkoop in je winkel is bedoeld. Mag dat? Een rechtszaak in Almere geeft het antwoord.

03 juli 2018

Ook zo’n hekel aan ‘koude acquisitie’?

Acquisitie

Veel professionals zijn ooit voor zichzelf begonnen, zonder zich te realiseren dat klanten niet vanzelf komen. Het eerste jaar komen de opdrachten nog wel binnen vanuit hun netwerk, maar na een jaar of drie droogt de stroom doorverwijzingen op en zitten er ineens gaten in hun agenda. Oeps, nooit wat aan acquisitie gedaan. Wat nu?

15 juni 2018

Getoond 91 tot en met 108 van 697 totaal, er zijn meerdere pagina's