Columns

Autoriteit worden binnen een nieuwe deelmarkt?

Column Kevin Sozanski | Keezo

Je hebt een idee voor een nieuwe business, cool! Dikke kans dat je helemaal (nog) geen kaas hebt gegeten van deze nieuwe deelmarkt waar jij in wilt gaan rond spartelen. Niet getreurd, met de nodige research kunnen we allemaal een expert worden over een bepaald onderwerp.

14 juni 2018

Het belang van een online marketing plan

Column Zuleikha Meijen | Zulutions

Vooral binnen het midden- en kleinbedrijf wordt gedacht dat marketing bestaat uit adverteren en sales en dat investeren in online marketing, dus ook een plan, weggegooid geld is. Niets is minder waar. Het maken van een online marketing plan is namelijk een leerzaam, waardevol proces. Het kost weliswaar tijd en commitment en vereist uren onderzoek maar het komt jouw bedrijf ten goede.

14 juni 2018

5 tips voor aantrekkelijke content op je website

Column Linda Krijns | Meer bezoekers trekken

Met aantrekkelijke content op je website trek je meer bezoekers naar je website en met een beetje geluk creëer je bovendien een bezoekersstroom die vele jaren blijft bestaan. De investering in content verdien je daarmee terug. Maar wat is dan aantrekkelijke content?

14 juni 2018

Klanten trekken met goede content

Column Linda Krijns | Mix 4 soorten content

Meer klanten trekken naar je website of naar de fysieke locatie(s) van je bedrijf kan met aantrekkelijke content. Vaak is het lastig om te bedenken met welke content je die nieuwe klant kunt overtuigen van je meerwaarde. Het antwoord zit hem in de juiste mix van vier soorten content.

14 juni 2018

U moet terug naar de winkel.

Column Bart Groothuis | Service anno 2018

Je zou toch denken dat in het huidige internettijdperk, waarin je ‘alles’ via internet kan regelen, het ook voor KPN mogelijk moet zijn om via internet een tegoed van € 7,50 even toe te voegen aan een net aangeschafte pre-paid SIM-kaart, maar nee hoor KPN stuurt je daarvoor terug naar de KPN-winkel.

11 mei 2018

Cyberrisico’s verzekeren: het kan

Column Thijs Bouvy | Verzeker je tegen cybercrime

In de Verenigde Staten verzekert men zich al regelmatig tegen cyberrisico’s. In Nederland wordt dit nog erg weinig gedaan door het mkb. Terwijl er toch redelijk hoge risico’s zijn. In 2016 kostte cybercriminaliteit Nederland ongeveer 10 miljard euro. Gelukkig beseffen steeds meer ondernemers dat het goed is om hier eens serieus over na te denken.

02 mei 2018

Retailers, durf te veranderen! (om te overleven)

Column | Heb het lef kritisch naar je onderneming te kijken

Het is naar mijn idee niet de crisis die er op dit moment voor zorgt dat er steeds meer winkels uit de winkelstraat verdwijnen. Ervoor zorgt dat consumenten niet meer massaal in de stadscentra of op de meubelboulevard te vinden zijn. Ik spreek veel ondernemers met een winkel die “wachten tot de crisis is overgewaaid”. Dat gaat niet gebeuren. De wereld is veranderd.

19 april 2018

Hoe langer een koe ligt, hoe groter de kans dat ze opstaat

Column Bart Groothuis | En wat dat te maken heeft met klantrelaties

Pas geleden hoorde ik op de radio een leuk bericht. Een onderzoeker had vastgesteld dat ‘hoe langer een koe ligt, hoe groter de kans is dat ze opstaat’. Ik heb verschrikkelijk hard zitten lachen toen ik dat hoorde. Wat je noemt een ‘briljant’ onderzoek, maar het zette me op de één of andere manier aan het denken over relaties met klanten.

19 april 2018

3 tips voor de branding van je onderneming

Column 99designs | Hoe haal ik alles uit mijn merk?

Het ontwikkelen van het merk achter je (kleine) onderneming omvat meer dan het kiezen van een logo en het bepalen van de kleuren van je huisstijl. Branding gaat over je product, je medewerkers en je klanten. Om al het mogelijke uit je merk te halen, volg je de volgende drie stappen.

19 april 2018

Internationaal ondernemen? Laat je marketingboodschap vertalen!

Column Nathalie van Vianen | TVcN Tolk- en Vertaalcentrum Nederland

Om succesvol te zijn, moet een marketingboodschap de aandacht van jouw klanten trekken en hen effectief overtuigen dat zij jouw product of dienst nodig hebben, ook wanneer je over de grenzen wilt uitbreiden. Dan moet je je uitingen vertalen, maar dat is nog niet zo simpel. Wat in eigen land goed werkt, betekent niet zomaar dat het in een ander land ook werkt.

19 april 2018

Klagende klanten en onze hond Flip

Column Bart Groothuis | Omgaan met klachten

Het wil wel eens gebeuren dat we in ons gezin even niet zo goed op Flip hebben gelet en opeens - zo lijkt het - zit Flip te janken en te piepen bij de achterdeur. Het is duidelijk: Flip wil uitgelaten worden. En als we niet voldoen aan zijn ‘verzoek/klacht’ en dat gebeurt helaas ook wel eens, dan zitten we even later letterlijk met de 'shit'.

19 april 2018

Onze hond Flip, klagende klanten en ‘opvoeden’

Column Bart Groothuis | Hond Flip deel 2

Mijn laatste column over onze piepende hond Flip, die nodig uitgelaten moet worden, en de vergelijking tussen Flip en ‘klagende klanten’ heeft nogal wat reacties opgeroepen. Hartelijk dank daarvoor.

19 april 2018

80-kilometerzone en klantgerichtheid

Column Bart Groothuis | Onbegrijpelijke procedures

Rijd je weleens met de auto over de A12 bij Utrecht? En neem je dan wel eens de parallelrijbaan in plaats van de hoofdrijbaan? Mooi. Dan is het je vast opgevallen dat, als je over die parallelrijbaan rijdt, je opeens maar 80 km/uur mag. En als je te hard rijdt, krijg je nog een bekeuring ook, want dat hele 80km-stuk hangt vol met camera’s van de trajectcontrole.

19 april 2018

Hoe behoud ik een vaste plek in de zoekresultaten?

Column Danny Verhoeven | Hoog scoren in zoekmachines

Een vraag die mij veel gesteld word is: 'Hoe krijg je het voor elkaar om hoog in de zoekmachines te scoren, en een vaste plek te behouden in deze zoekresultaten?'. Dat laatste is waarschijnlijker nog belangrijker omdat Google de laatste tijd regelmatig updates doorvoert waardoor de posities nogal (kunnen) schommelen.

19 april 2018

'70 procent mkb'ers gebruikt Facebook zakelijk'

Column Josette Dijkhuizen | Vooral naamsbekendheid doel

70 procent van de ondernemers gebruikt Facebook voor zakelijke doeleinden. Dat blijkt uit mijn eigen onderzoek onder ruim 60 ondernemers – voornamelijk als zzp’er actief in de zakelijke dienstverlening. De belangrijkste reden om deze tool te gebruiken, is het kunnen verwerven van naamsbekendheid.

19 april 2018

Het maakt niet uit wat je zegt, het gaat om de 'smoel' die je er bij trekt

Column Bart Groothuis | Hoe kun je klanten overtuigen?

Ik herinner het me nog goed. Een consultancy-training zo'n twintig jaar geleden. We hadden net de één of andere nieuwe consultancytechniek aangeleerd gekregen en we werkten in groepjes van vijf onze opdracht uit. Om een uur of acht 's avonds zaten we er allemaal, na een hele dag training, wel 'doorheen'.

19 april 2018

Mond-tot-mondreclame of aanbevelingen op internet?

Column Bella Arzt | Het belang van persoonlijke verhalen

Het mooiste is natuurlijk om zowel mond-tot-mondreclame te krijgen als aanbevelingen op internet. Toch is mond-tot-mondreclame de beste reclame is die je kunt krijgen. Lees het volgende voorbeeld.

19 april 2018

‘De Noor’ bestaat niet

Column Bart Groothuis | Jouw klant

Er zit iets meer tijd dan normaal tussen deze column en mijn vorige, dat komt omdat we (mijn vrouw en ik) op vakantie zijn geweest naar Noorwegen. Ik moet bekennen dat ik me nauwelijks had voorbereid op onze vakantie en als ik dacht aan ‘de Noor’, dan had ik een beeld van de Noorse man en Noorse vrouw in mijn hoofd.

19 april 2018

Getoond 109 tot en met 126 van 697 totaal, er zijn meerdere pagina's