Columns

Alleen (maar) bellen?

Column Marianne van de Water | Acquisitie: de hele dag bellen?

Soms vragen mensen aan me of het niet eenzaam is, zo’n hele dag alleen aan de telefoon? Nee, niets minder waar, ik heb ontzettend leuke gesprekken krijg een kick van de juiste mensen getraceerd te hebben en de vlag gaat uit bij een afspraak.

19 april 2018

Summertime in Acquisitieland

Column Marianne van de Water | Koude acquisitie in vakantieperiodes

De avonden worden langer en trouwens…de langste avond hebben we alweer gehad. Het is ‘medio’ juni. Sterker nog het is alweer 21 juni geweest. De zomer is op de kalender definitief aangebroken!

19 april 2018

Klanten verleiden

Column Bella Artz | Inspelen op de wens van de klant

Merken jullie ook dat je in de vakantie automatisch dingen signaleert die met je werk te maken hebben? Tijdens de wandelweek met mijn partner in Oostenrijk lette ik onbewust op klantenwerving, presentatie en verdienmodellen van restaurants. Reuze interessant! Eén restaurantconcept vond ik heel doordacht: Ginger ’n Gin in Bad Gastein. Zij verleiden klanten door in te spelen op een trend en geven er hun eigen draai aan.

19 april 2018

Managen van verwachtingen

Column Bart Groothuis | Dikke dijen

Pas geleden kreeg ik rond een uur of elf de volgende mail: De training ‘omgaan met teleurstellingen’ gaat vanmiddag helaas niet door….

19 april 2018

Wegens vakantie gesloten

Column Bart Groothuis | En nu?

Begin augustus bedenk ik me dat ik mijn zomer-Staatsloterij-strategie, net als in juli, ook deze maand ga voortzetten. Ik ben geen ‘vaste’ loterijspeler, maar een paar keer per jaar vind ik het leuk mee te doen. Eigenlijk moet ik die zomerstrategie natuurlijk niet met jullie delen, maar och, ik reken er op dat jullie hem volgend jaar wel weer vergeten zullen zijn.

19 april 2018

De Trolley in Arnhem

Column Bart Groothuis | Klantbinding

Pas geleden was ik voor zaken in Arnhem. Meestal doe ik zoiets met de auto, maar omdat die voor een onderhoudsbeurt bij de garage was, nam ik deze keer het openbaar vervoer. Eerst met de trein naar Arnhem en daarna verder met de Trolley.

19 april 2018

Assumption is the mother of all fuck-ups

Column Bart Groothuis | Geen aannames

Kijk voor je verder leest eerst eens naar onderstaand filmpje….

19 april 2018

Hoe verras ik mijn klant?

Vlog Nanette van Wezel

Je klant verrassen. Hoe doe je dat, en wat levert het eigenlijk op? In nog geen 2 minuten vertelt ondernemerscoach Nanette van Wezel het in haar tweede vlog in de serie 'Aan Nanettes keukentafel'.

19 april 2018

Nieuw mobieltje

Column Bart Groothuis | Service is essentieel

Afgelopen weekend wilde mijn zoon van zeventien graag dat ik met hem mee zou gaan om een nieuw mobieltje te kopen. Hij doet het al jaren met afdankertjes van zijn oudere zussen en nu wilde hij ‘een echte moderne smartphone’ aanschaffen.

19 april 2018

Vreemde Sinterklaasliedjes en riedeltjes in je hoofd

Column Bart Groothuis | De klant wil geen ‘riedeltjes’

Misschien herken je het wel, zo rond deze tijd van het jaar: Je zit in de auto en ineens heb je een Sinterklaasliedje in je hoofd. Pas geleden zat ik ineens 'hoor wie klopt daar kinderen' te galmen in de auto.

19 april 2018

Je kop stoten aan een open deur

Column Bart Groothuis | Creëer een band met je klant

Vorige week gaf ik voor een grote groep projectleiders een korte workshop van twee uur over mijn nieuwste boek ‘Creëer een band met je klant’. In de zaal zit Fred, een ex-collega van me. Hij heeft een grappige loopbaancarrière doorlopen.

19 april 2018

'Opsokkelen'

Column Bart Groothus | Slimme marketing

Tijdens mijn trainingen merk ik dat veel mensen het begrip ‘Opsokkelen’ niet alleen niet kennen, maar ‘het opsokkelen’ ook niet toepassen. Ik zal het even uitleggen.

19 april 2018

Creatieve acties maken klandizie

Win-win-tips dankzij golfuitje Pitch&Putt

Altijd leuk: een middagje pitchen en putten als familie-uitje. Plezier is immers vaak een optelsom van ontspanning, beweging en buiten. Misschien dat je juist vanuit zo’n gezellige setting oog hebt voor de service die je ondergaat. Zeker als het een onderscheidend concept is, biedt een actieve kijk op de dienstverlening ‘ons ondernemers’ de nodige inspiratie. Ach ja noem het maar beroepsdeformatie. Van een beproeft recept leer je toch alleen maar? Of mist Pitch&Putt hier toch onverwacht een paar holes? Tijd voor actie!

19 april 2018

Klachten: een kans op meer tevreden klanten

Column Bart Groothuis | Goede klantenservice

Klachtenafhandeling door een klantenservice…. Je zou toch denken dat bedrijven anno 2015 wel weten hoe dat moet, namelijk de klacht vooral zien als een kans om een eerst ontevreden klant om te vormen tot een heel tevreden klant. Nou nee hoor, neem een telecombedrijf als Telfort. Zij bakken er helemaal niets van. Terwijl het toch echt niet zo heel ingewikkeld is.

19 april 2018

Zaai vandaag en oogst morgen

Column Bart Groothuis | Klantvriendelijkheid

In onze krant staat een leuk artikel over een groep van wel 4500 werknemers van een Chinese onderneming die zijn medewerkers trakteert op een weekendje uit, onder andere naar het Nederlandse Kinderdijk. Die Chinezen ‘overspoelen’ zo ongeveer Kinderdijk en kijken hier hun ogen uit en zetten alles op de foto wat ze tegen komen.

19 april 2018

Auditieve illusie

Column Bart Groothuis | Geloof niet alles dat je hoort

Ben jij bekend met een Shepard toon? Je hoort een alsmaar dalende of stijgende toon. Tenminste, zo klinkt het, wat een toon kan natuurlijk niet alsmaar blijven dalen. Je moet dus niet alles geloven wat je oren horen. Wat je namelijk hoort is een akoestische illusie die te vergelijken is met een bekende optische illusie van M.C. Escher, de dalende/stijgende trap.

19 april 2018

Betrouwbaarheid is het fundament van een relatie

Column Bart Groothuis | 'Dit is complete onzin'

Wij hebben bij ons thuis op het toilet de Quest scheurkalender hangen. Met veel plezier lees ik iedere dag een wetenschappelijke wetenswaardigheid. Soms over chemie, soms over politiek, soms over geologie. Vaak lees ik iets wat compleet nieuw is voor me. Soms lees ik iets wat ik ooit geweten heb, maar allang vergeten was.

19 april 2018

Schrijf niet voor Google, schrijf voor mensen

Column Linda Krijns | Staar je niet blind op SEO

SEO ofwel zoekmachine optimalisatie is belangrijk. Als je website niet goed vindbaar is besta je in de ogen van mensen immers niet. Goed omgaan met SEO is op zich niet ingewikkeld. Toch zie ik veel bedrijven ermee worstelen. Dat is vaak een kwestie van klok en klepel…

19 april 2018

Getoond 127 tot en met 144 van 697 totaal, er zijn meerdere pagina's