Columns

Kun je beter offline of online adverteren voor je webwinkel?

De voor- en nadelen | Column Nils Zuidema

Je zet je webshop online en de klanten stromen vanzelf binnen. Was het maar zo makkelijk. Er zijn talloze webwinkels te vinden op het internet, die helaas allemaal strijden om bezoekers. Door te adverteren kun je jouw webshop vindbaar maken. Maar kun je beter online of offline adverteren?

19 april 2018

Een nieuwe naam in 5 stappen

Column Joachim ter Haar | Op zoek naar de juiste naam

Naamgeving is niet het bedenken van die ene perfecte hippe naam. Naamgeving is een proces, waarin zorgvuldig alle factoren en mogelijkheden worden afgewogen om tot de beste oplossing te komen.

19 april 2018

‘Relevantie’, het nieuwe toverwoord om in beeld te zijn

Column Gert-Jan van de Sanden | Snel bereik en vertoningen

Veel van mijn klanten willen graag zoveel mogelijk bereik bij hun reclame-inspanningen. Oplagecijfers van advertentie/print media, vertoningsscores bij online-media en kijk- en luistercijfers van audio/visuele dragers kunnen niet hoog genoeg zijn. De duizenden, tienduizenden, ja zelfs honderdduizenden bereikte klanten slaan je om de oren.

19 april 2018

Leve het idee!

Column Gert-Jan van de Sanden | Nieuwe mediamix

Er is veel veranderd in de wereld van reclame en media. Ook voor de kleinere regionale bedrijven. Een decennium geleden kon een ondernemer bij zijn mediamix nog volstaan met een rondje dagblad, al dan niet in combinatie met wat huis-aan-huis media, wat persberichten en dan nog wat plaatselijke buitenreclame en eventueel wat radio of televisie gericht op de regio…

19 april 2018

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan!

Column Gert-Jan van de Sanden | Marketing in mkb

Iedereen kent ze wel; die reclame- en marketingstunts, waarbij met weinig inzet giga resultaten worden bereikt. Leuk bedacht, fraai vormgeven en vooral breed ingezet. Oftewel, er is een flinke zak met geld uitgegeven aan alle mogelijke soorten van uitingen in print, press, audio, video en niet te vergeten internet.

19 april 2018

Ook ik heb mijn aanpak moeten herzien

Column Gert-Jan van de Sanden | Schoenmaker update je leest

In deze column ga ik het ook eens een keer over mezelf hebben. Ik schrijf inmiddels enkele jaren over de veranderingen voor reclame en communicatie in midden- en kleinbedrijf door internetontwikkelingen en de crisis. Veranderingen, die zeker weten ook op mijn bedrijf hun impact hebben gehad.

19 april 2018

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan! (Deel 2)

Column Gert-Jan van de Sanden | Klant zoekt jou!

Mijn vorige column eindigde ik met de stelling ‘Klanten zijn naar je op zoek!’ Niets is minder waar. Juist dat is het meest essentiele dat er veranderd is in de communicatiemix. Met hagel schieten heeft geen zin meer, maar een scherp gericht schot zorgt er juist voor dat de klant naar je toe komt. Sterker nog, de klant zoekt actief naar jouw product of dienst. Zorg dus maar dat hij dan niet om je heen kan!

19 april 2018

Reclame die niks kost…

Column Gert-Jan van de Sanden | Gratis exposure?

Voor niets gaat de zon op! Dat weten we allemaal. Toch wil iedereen als het even kan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zeker wanneer het reclame maken betreft. In mijn praktijk kom ik dan ook telkens weer die ondernemers tegen die een paar centen voor 'veel exposure' hebben betaald en denken dat ze met dit koopje hun bereik halen…

19 april 2018

Projectnamen: maak ze serieus absurd

Column Joachim ter Haar | Hecht je niet aan naam concept

Vorige week gaf ik een workshop aan een bevlogen groep start-ups. De ondernemers hadden prachtige veelbelovende concepten met de meest uiteenlopende namen waar ze uren en soms dagen aan hadden besteed. Maar...

19 april 2018

Komkommertijd? Kom-kom-maar-klant!

Column Gert-Jan van der Sanden | Exposure in de zomer

Vrouwen bloot, handel dood. Iedereen kent deze uitdrukking wel. Het goede weer heeft zich de afgelopen weken behoorlijk gemanifesteerd; de zomer is nu volop aan de gang. Komkommertijd dus...

18 april 2018

Concurreer op waarde, niet op prijs

Column Ralph Karseboom | Bepaal de waarde van jouw dienst

Je mag nooit geobsedeerd worden door de prijs. Ben jij er ook helemaal klaar mee om te horen: "te duur"? Mensen zijn gewoon te gericht op de prijs en niet op de kosten of de waarde.

18 april 2018

6 SEO-technieken die niet meer werken

Column Myrthe Kuipers | Google straft oude tactieken

Vijf jaar geleden was het normaal om meerdere pagina’s op te zetten per bepaalde zoekterm of te linken naar interne pagina’s om beter te scoren in Google. Tegenwoordig probeert Google websites te ‘straffen’ die deze tactieken overmatig inzetten. Dit artikel bespreekt technieken die hedendaags niet meer werken.

18 april 2018

Wat ze je niet vertellen als je een bedrijf start

Column Terry van den Bemt | Leer verkopen, dat is cruciaal

Je kent ze vast wel. Al die goede ‘adviezen’ en waarschuwingen aan starters: Dat het volle bak werken wordt. Dat je je vrienden niet gaat zien, lange dagen gaat maken. Dat je 38 keer je business model moet gaan aanpassen, dat je niet de verkeerde compagnon moet uitzoeken, de juiste investeerders nodig hebt, kick-ass developers moet gaan vinden. Maar wat ze je niet vertellen ...

18 april 2018

Jouw online marketing plan en de implementatie in de praktijk

Column Zuleikha Meijen | Zulutions

Het online marketing plan ligt klaar (zie mijn vorige columns). Het moment om ermee aan de slag te gaan en nieuwe klanten te werven is bijna gekomen. In januari en februari 2018 ga je het online marketing plan implementeren. Nieuw jaar, nieuwe kansen! Is daarmee zakelijk succes gegarandeerd? Je raad het al, nee dus. Het schrijven was een proces maar daar houdt het niet op.

19 maart 2018

Manager kijk eens wat vaker in de spiegel!

Column Bart Groothuis

Slechts weinig mensen zijn echt heel erg blij met hun baas, hun manager. Een goede manager zijn is moeilijk. En helaas weten veel managers niet wat de impact van hun gedrag betekent voor het gedrag dat hun medewerkers laten zien richting klanten. Zoals kinderen hun ouders imiteren, nemen medewerkers veel (voorbeeld)gedrag van hun manager over. Als jij als manager wilt dat je medewerker zich anders (meer klantvriendelijk bijvoorbeeld) gaan gedragen, zul je eerst je eigen gedrag onder de loep moeten nemen: ‘Verander de wereld begin bij jezelf.’

12 februari 2018

Waarom heb jij eigenlijk nog geen Virtual Assistant (VA)?

Column Esther Jacobs | GEEN EXCUSES MEER!

Ik weet zeker dat je veel tijd, geld en energie kunt besparen als je een half uur de tijd neemt om dit te regelen. En ik ga je helpen. Eerst even alle misverstanden uit de weg helpen en dan geef ik je alle tips die je nodig hebt om een VA te regelen.

05 februari 2018

Een administratie opzetten, hoe begin je eraan?

Column | Wat kun je zelf en wat moet je uitbesteden?

Twee jaar geleden begon ik mijn online cupcake boetiek 'A Cup of Cake'. Cupcakes maken in alle soorten en maten, dat is mijn passie. Maar succesvol ondernemen houdt niet op bij een aantrekkelijke webshop. Een administratie bijhouden is óók belangrijk. Hoe begin je aan zoiets?

19 januari 2018

Nooit meer een bonnetje kwijt

Systeem om bonnen te ordenen | Martijn Broeren van G-Company

Heb jij ze ook, zwervende bonnetjes van kleine en iets grotere inkopen die je doet en die bij elkaar de moeite waard zijn om in te boeken? En dat je net na de BTW-aangifte nog een verfrommeld bonnetje van het voorgaande kwartaal in een colbert tegenkomt? Ik vind het altijd een flinke klus om die bonnetjes, eh: inkoopfacturen, uit de schoenendoos op datum gesorteerd in mijn boekhouding te krijgen. Of wat dacht je van garantie-gevalletjes voor apparaten die je gekocht hebt?

19 januari 2018

Getoond 145 tot en met 162 van 697 totaal, er zijn meerdere pagina's