Columns

Online ondernemen desk

Alles met de crowd

Column | Crowdfunding: heilige graal of oude wijn in nieuwe zakken?

Crowdfunding, crowdsourcing, crowdforcing: het is duidelijk dat alles rondom het thema ‘crowd’ hot is. Klanten, ambassadeurs, medewerkers, gelijkgestemden en volkomen vreemden worden bij organisaties en creatietrajecten betrokken en moeten dé oplossing leveren voor de problemen waar we in deze barre tijden mee te maken hebben.

06 september 2017

In tien stappen je webinar software selecteren

Column Robert Mares | stappenplan

Webinar software speelt een steeds grotere rol in het succes van online ondernemen. Het is de stuwende kracht voor een wereldwijd bereik. Webinars zijn gemakkelijk toegankelijk voor miljoenen internet gebruikers, maar welke software moet je gebruiken? Tien stappen.

12 juni 2017

Elk nadeel verliest het van zijn voordeel

Column Mario van Vliet | Laat je niet inhalen door de techniek

Er zijn van die mensen die uitblinken in het verzinnen van nadelen, bezwaren en problemen. Je kent ze wel. Van die mensen die vooruitgang maar zo zo vinden. Want Zalando koopt marktaandeel door schoenen te goedkoop te verkopen, Google weet alles van ons en vroeger was alles beter.

12 juni 2017

Mobiel werken draait niet om nieuwe kantoren

Column John de Waard | Wat doe je met je informatie?

Er is weer een nieuw initiatief ontstaan om in te spelen op de veranderende markt voor kantoorruimtes, flexibele werkplekken en zo meer. Met BounceSpace hopen de initiatiefnemers Jorn van Lieshout en Daan Nederlof te profiteren van flexwerkers, mobiele werkers, plaats- en tijdonafhankelijke werkers, herintreders, zzp’ers en al die andere nieuwe benamingen die we hebben bedacht voor mensen die niet standaard op een kantoor willen (of kunnen) blijven zitten.

12 juni 2017

Kill the hackers...

Column John de Waard | Kromme digitale wereld

Het is in barre tijden als deze toegestaan om hackers te doden. Althans als het aan de NAVO ligt en als die hackers met hun acties ook doden op hun geweten hebben. Binnenkort is er een NAVO-top gepland waar dit wordt vastgelegd. Een digitale tegenaanval heeft daarbij vooralsnog de voorkeur. Ja hoor. We trekken ten strijde, we laten ons niet (digitaal) kisten. Ha, pak de cybercriminele strijdbijl en hack er op los!

12 juni 2017

Ontslag door bericht op social media

Column John de Waard | Even opletten dus...

Volgens dagblad Metro volgt 10 procent van de ontslagen op een domme tweet of post op Facebook. Blijkbaar hebben werknemers niet helemaal door dat hun baas ook wel eens op social media actief is. Een melding als ‘ik heb me net ziek gemeld en ga nu even lekker shoppen’ is niet helemaal verstandig. Een arbeidsconflict is zo maar geboren. Even opletten dus wat je Tweet, Facebookt of WhatsAppt.

12 juni 2017

Klantenservice mag wat kosten

Column Mario van Vliet | Gebruik Big Data als service

De vorige eeuw stond in het teken van grote bedrijven. Immers, schaalgrootte zorgt voor kostenvoordelen, en dus voor lagere prijzen. Maar groot betekent ook: een grotere afstand tot de klant. En nee, dat past niet bij de trend 'klein is het nieuwe groot'.

12 juni 2017

Is je medewerker aansprakelijk in geval van een datalek?

Column Simone Dirven | Meldplicht datalekken

In mijn praktijk merk ik een tweedeling als het gaat om hoe bedrijven omgaan met de meldplicht datalekken. Aan de ene kant zijn er bedrijven die nog lastig te overtuigen zijn van het feit dat ze echt iets moeten gaan doen. En aan de andere kant zijn er bedrijven die zelf al met allerlei (al dan niet inventieve en doelgerichte) plannetjes komen.

06 juni 2017

Retail: gebruik Smart Data in plaats van Big Data

Column Errol van Engelen | Persoonlijkheid marketing

Big Data: de hype om data te verzamelen, neemt absurde vormen aan. Wie kocht wanneer, waar, hoe, met hoeveel korting, via welke actie, welk bonus-systeem is toegepast, heeft men op internet gezocht, welke credit card werd gebruikt, heeft men social media geraadpleegd, welke accessoires mist men, wat is de leeftijd en geslacht van de koper? Veel overbodige informatie.

18 mei 2017

Beginnen met adverteren

Column Stijn van Veelen | Basis van online adverteren

Elke ondernemer weet inmiddels dat een website een must is voor je onderneming, uitzonderingen daargelaten. Maar een website zonder bezoekers, kun je vergelijken met naar stof happende visitekaartjes.

15 februari 2017

Getoond 21 tot en met 30 van 76 totaal, er zijn meerdere pagina's