Alleen betalen tegen korting?
Column John de Waard | Creatief ondernemen
Onlangs stond er een bericht in de media dat het online cash platform Flinqer een app introduceerde waarmee een crediteur een seintje krijgt tegen welke korting een uitstaande factuur betaald kan worden. Kwestie van ‘onderhandelen’.
DDoS attack of afleidingsmanoeuvre?
Column | Must-do's van Wouter Parent om je te wapenen
'ING legt internet- en mobielbankieren plat' waarschuwde Volkskrant.nl. Op webwereld.nl lazen we 'Grote DDoS-aanval legt Rijksoverheid.nl plat', en Elsevier.nl kopte met 'DigiD plat na ontdekking beveiligingslek'. Hoe ben jij als ondernemer beveiligd tegen soortgelijke DDoS-aanvallen? En besef je dat de DDoS vaak een afleidingsmanoeuvre is voor online diefstal?
Liever nieuwe of trouwe klanten?
Column Bart Groothuis | (On)trouw loont (niet)
Hoe ga jij om met klanten die je al langer hebt? Beloon je trouwe klanten of zijn nieuwe klanten bij jou beter af dan klanten die je al jaren trouw zijn? Als je een ontrouwe krantenabonnee bent, ben je in ieder geval beter af. Vreemd toch?
Verkopen met de GTNUV-regel
Column Ralph Karseboom | Tips voor betere sales
Vandaag breng ik jou de GTNUV-regel onder de aandacht. Wat is de GTNUV-regel? Het is een afkorting voor geld, tijd, nodig, urgentie en vertrouwen. De GTNUV-regel legt de 5 meest gebruikte bezwaren op jouw sales calls of vergaderingen uit. Tevens leer jij deze een positieve wending te geven.
Creatieve acties maken klandizie
Win-win-tips dankzij golfuitje Pitch&Putt
Altijd leuk: een middagje pitchen en putten als familie-uitje. Plezier is immers vaak een optelsom van ontspanning, beweging en buiten. Misschien dat je juist vanuit zo’n gezellige setting oog hebt voor de service die je ondergaat. Zeker als het een onderscheidend concept is, biedt een actieve kijk op de dienstverlening ‘ons ondernemers’ de nodige inspiratie. Ach ja noem het maar beroepsdeformatie. Van een beproeft recept leer je toch alleen maar? Of mist Pitch&Putt hier toch onverwacht een paar holes? Tijd voor actie!
Klachten: een kans op meer tevreden klanten
Column Bart Groothuis | Goede klantenservice
Klachtenafhandeling door een klantenservice…. Je zou toch denken dat bedrijven anno 2015 wel weten hoe dat moet, namelijk de klacht vooral zien als een kans om een eerst ontevreden klant om te vormen tot een heel tevreden klant. Nou nee hoor, neem een telecombedrijf als Telfort. Zij bakken er helemaal niets van. Terwijl het toch echt niet zo heel ingewikkeld is.
Zaai vandaag en oogst morgen
Column Bart Groothuis | Klantvriendelijkheid
In onze krant staat een leuk artikel over een groep van wel 4500 werknemers van een Chinese onderneming die zijn medewerkers trakteert op een weekendje uit, onder andere naar het Nederlandse Kinderdijk. Die Chinezen ‘overspoelen’ zo ongeveer Kinderdijk en kijken hier hun ogen uit en zetten alles op de foto wat ze tegen komen.
Concurreer op waarde, niet op prijs
Column Ralph Karseboom | Bepaal de waarde van jouw dienst
Je mag nooit geobsedeerd worden door de prijs. Ben jij er ook helemaal klaar mee om te horen: "te duur"? Mensen zijn gewoon te gericht op de prijs en niet op de kosten of de waarde.
Digitaliseren is net als Alpe d'Huzes: opgeven is geen optie
Column John de Waard | Papieren en digitale administratie
Wie vandaag de dag zijn administratie nog volledig op papier heeft staan, heeft een serieus probleem. Hoe kun je nu ál die papieren vergelijken met de actuele status van die informatie, als veel ervan je bereikt via e-mail of je website? Dat is het dilemma van veel (kleinere) organisaties.
Schoenmaker blijf bij je leest: besteed ICT uit
Column Paul van der Velde | Productiviteit verbeteren met ICT
Als ondernemer kun je vandaag de dag niet om ICT heen. Het kan je bedrijf veel en grote voordelen opleveren, maar dat wil niet zeggen dat je er ook kostbare tijd aan kwijt wilt zijn. ICT is nu eenmaal niet de core-business van de meeste ondernemers. Gelukkig zijn daar ICT-dienstverleners voor.