Untitled design34.jpg

Een gezond bedrijf kan niet zonder innovatie!

Column Gerard Vermeulen | Improvety
Ook voor jou komt er een moment, of een periode, dat je niet meer op de oude voet door kunt gaan. Je wordt gedwongen door ontwikkelingen om je heen, tegenvallende cijfers of onvrede, er moet iets gebeuren. Je staat voor de keuze, het risico nemen dat alles vanzelf goed komt, of de koe bij de horens vatten.
Gert-Jan Van de Sanden.jpg

De prijs van je product gaat omlaag, of je wilt of niet…

Column Gert-Jan van de Sanden | Anticipeer nu op veranderingen
Op zondag 9 oktober heb ik in Amsterdam een debat bijgewoond over economie en groeimodellen. Een panel, bestaande uit Barbara Baarsma (Rabobank), Harold Goddijn (TomTom), Michaël van Stralen (MKB Nederland), Sadet Karabulut (SP) en Frank Kalshoven (Argumentenfabriek), boog zich over de toekomst van Nederland: hoe kunnen we anticiperen op de veranderende economie?
Joachim ter Haar.jpg

Projectnamen: maak ze serieus absurd

Column Joachim ter Haar | Hecht je niet aan naam concept
Vorige week gaf ik een workshop aan een bevlogen groep start-ups. De ondernemers hadden prachtige veelbelovende concepten met de meest uiteenlopende namen waar ze uren en soms dagen aan hadden besteed. Maar...
Marcel Meijlink.jpg

Zo creëer je snel een nieuw product

Column Marcel Meijlink | Geen R&D-afdeling nodig
Voor mijn onderneming ben ik onlangs van strategie gewisseld en ben ik me gaan focussen op het creëren van nieuwe producten. Dit doen we voor zowel onze huidige afnemers als voor nieuw aan te trekken afnemers. Dit is niet alleen een erg creatief en leuk proces, het kan ook heel eenvoudig zijn.
Marcel Meijlink.jpg

Teamleden enthousiast dankzij 'retrospectives' methode

Column Marcel Meijlink | Uitdagend vergaderen
Iedere leider wil het: dat er in zijn team een sfeer ontstaat waarbij de teamleden hun kwaliteiten optimaal kunnen benutten en vol commitment als één team aan een gezamenlijk doel werken. Dit kan echter niemand verplicht worden. Ik kom veel binnen bij bedrijven en door de jaren heen heb ik gezien wat een leider succesvol maakt.
Gert-Jan Van de Sanden.jpg

Winkelketens in problemen: leve de kleine zelfstandige!

Column Gert-Jan van de Sanden | Benut de gaten
DA-drogisterijen saneren, V&D failliet (misschien inmiddels doorgestart) en van het schoenenimperium van Macintosh en Scapino sluit de een na de andere winkel. Veel overgebleven winkeliers in de diverse stadscentra slaat de schrik om het hart.
Pieter Smit.jpg

Van top-down instructie naar co-creatie

Column Pieter Smit | Director support & innovation bij TriFinance
Hoe haal je het meeste uit ál je medewerkers: ervaren babyboomers als ook leergierige millennials? Het is een vraag die veel leidinggevenden bezig houdt, zeker in een tijd waarin het tempo van innovatie enorm hoog ligt. Pieter Smit van TriFinance vertelt in een column hoe hij zijn eigen draai geeft aan een platte organisatie.
foto-Martijn-Arets-410x316.jpeg

Deeleconomie: voorbeeld van de ultieme vorm van kapitalisme?

Column Martijn Arets | Is 'alles' delen een goed plan?
Mijn auto verhuur ik via SnappCar, lifters neem ik mee via BlaBlaCar, mijn camerastatief leen ik uit via Peerby en een appartement in Kopenhagen huur ik via AirBnb. Ik leer nieuwe mensen kennen, heb via een paar apps toegang tot oneindig veel resources (als de zon schijnt heb ik binnen no-time een boot of een cabrio) en haal waarde uit middelen die anders toch stof staan te happen.
Hans-Krosse-1000-1000.jpg

Wat kun je leren van familiebedrijven?

Column Hans Krosse | Familiewaarden en idealen
“De kracht van familiebedrijven”. Een pakkende titel die onlangs de cover van de Elsevier sierde. Het was een aankondiging van de door Elsevier opgestelde Top 100 grootste familiebedrijven van Nederland. Niet alleen Elsevier besteedt aandacht aan familiebedrijven, deze bedrijven worden regelmatig door de media, programma-makers en experts geroemd. Maar wat valt er dan te leren van deze bedrijven?
claartjefoto.png

Wat is er zo interessant aan de 'crowd'?

MKBlog Claartje Vogel | Crowdsourcingweek
Met crowdsourcing kun je jouw bedrijf én de wereld verbeteren. Je kunt 'de crowd' op heel veel manieren gebruiken, maar zorg wel dat je weet wat je doet. Er zijn namelijk ook veel valkuilen. Crowd Expedition-redacteur Claartje Vogel heeft samen met de rest van het team tips en adviezen voor je verzameld op Crowdsourcingweek in Brussel.
Getoond 1 tot 10 van 31. Er zijn meerdere pagina's.

Actueel in Columns

 

Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten