Maak je bedrijf meer waard

In 4 stappen je innovatiestrategie bepalen

Hoe maak ik een plan voor ontwikkeling en vernieuwing?

Welke stappen moet je doorlopen om van een idee tot een eindproduct te komen? Een innovatiestrategie biedt houvast en helpt je je innovatiedoelen te bereiken.

24 oktober 2019 10 december 2020

Hoe maak ik een resultatenbegroting?

Alles over de exploitatiebegroting

Er zijn verschillende begrotingen die je kunt opstellen voor je bedrijf. De resultatenbegroting is een van de belangrijkste. Deze kun je elk jaar maken voor het komende kalenderjaar, om in te schatten hoe het met je bedrijf zal gaan. In dit artikel leggen we uit hoe je zo'n resultaten- of exploitatiebegroting opstelt.

04 februari 2020 29 oktober 2020

Starten en groeien in de deeleconomie

6 tips van Marcelo Loureiro van Spinlister

Marcelo Loureiro is niet de oprichter van het Amerikaanse fietsdeelplatform Spinlister, maar wel de persoon die het allermeest in het platform gelooft. De Braziliaanse investeerder werd rijk met rum, maar heeft een passie voor sport. In een interview deelt hij 6 tips om een nieuw bedrijf op de kaart te zetten.

03 maart 2020

Hoe maak ik mijn bedrijf aantrekkelijk voor overname?

5 tips van expert Jeroen Brabers

"Een groot deel van het kleinbedrijf is niet verkoopbaar", zegt Jeroen Brabers, specialist bedrijfsovername van ABN AMRO. Waar ligt dat aan en hoe kun je ervoor zorgen dat je bedrijf wel verkoopbaar is? 5 tips.

25 februari 2020

“Begin met een CTO en een verdienmodel”

Lessen voor starters van autodeelplatform SnappCar

Pascal Ontijd is medeoprichter van SnappCar: een online platform om auto’s te delen. Mede dankzij een crowdfundingcampagne kan het bedrijf uitbreiden in Engeland en Duitsland. Ontijd geeft tips om te ondernemen in de deeleconomie.

20 februari 2020

Ondernemer zelf grootste obstakel voor groei

Onderzoek bedrijfsgroei | Helft ondernemers vooral vakinhoudelijk sterk

61 procent van de ondernemers in Nederland denkt niet dat het bedrijf zonder hem of haar zal overleven. De ondernemer is vaak zelf het grootste obstakel voor bedrijfsgroei. Dat blijkt uit een onderzoek van MKB Servicedesk onder 135 ondernemers.

17 september 2018

"Ritme en een duidelijk doel zijn essentieel voor groei"

Interview met groei-ondernemer Liong Lie

Wat is er voor nodig om je bedrijf te laten groeien? We vroegen het aan ondernemer Liong Lie. Na vijf jaar als zzp'er groeide hij in snel tempo naar een volwaardig bedrijf met 9 medewerkers. Wat is zijn geheim?

06 september 2018

"Ik groei uit mijn jasje"

Ondernemer in beeld | Miranda Vos

'Groei plan je niet, groei overkomt je'. Dat is de ervaring van veel ondernemers. In het boek Eerste hulp bij Groeien, vertelt Miranda Vos hoe zij gestructureerd stappen maakt met haar administratiekantoor. Een selectie uit het interview. "Ik bemoeide me zelfs met de kleur van de servetjes."

06 september 2018

Nieuw mobieltje

Column Bart Groothuis | Service is essentieel

Afgelopen weekend wilde mijn zoon van zeventien graag dat ik met hem mee zou gaan om een nieuw mobieltje te kopen. Hij doet het al jaren met afdankertjes van zijn oudere zussen en nu wilde hij ‘een echte moderne smartphone’ aanschaffen.

19 april 2018

De sleutel naar al het succes?

Global Goal nummer 16

Goal nummer 16: Vrede, rechtvaardigheid en sterke instituties. Naar mijn idee één van de sleuteldoelen. Maar schijnbaar ook één van de moeilijkste. Hoe is Global Goal nummer 16 toepasbaar binnen je bedrijfsvoering?

22 maart 2018

Getoond 1 tot en met 10 van 20 totaal, er zijn meerdere pagina's