Goed op weg naar het mobiele werken?
Het magazine Utrecht Business over het mobiele werken
Begin mei verscheen er bij het regionale zakenmagazine Utrecht Business een kader over mobiel werken. Lees hieronder het artikel.
Drie vragen aan Willem Overbosch, Directeur MKB Servicedesk
Het magazine Eigen Bedrijf in gesprek met Willem Overbosch
Afgelopen week verscheen er in Eigen Bedrijf, het magazine voor ondernemers van de Kamer van Koophandel, een kort interview met Willem Overbosch. Lees hieronder het interview.
Mkb verwacht barre winter
Ondernemers verwachten krimp voor 2012
Het Nederlandse mkb verwacht een buitengewoon moeilijk jaar te gaan doormaken. Dat blijkt uit het BusinessLocus-TrendMeter-onderzoek van Motivaction in samenwerking met MKB Servicedesk.
Eén op tien raakt arbeidsongeschikt
Willem Overbosch in de krant TC Tubantia over arbeidsongeschiktheid bij ondernemers
Eind april verscheen er bij de Twentse krant TC Tubantia een special over arbeidsongeschiktheid. Directeur van MKB Servicedesk, Willem Overbosch, werd voor die special geïnterviewd over dit onderwerp. Lees hier het artikel.
Altijd een antwoord voor leden
MKB Servicedesk in VM
De MKB Servicedesk beantwoordt vragen van ondernemers. Dit gebeurt online op een website en aan de telefoon. MKB-Nederland heeft de uitvoering van de servicedesk uitbesteed aan een partner. Hoe en waarom? | Tekst: Jeanne Hoogers
Grijp kansen die kredietcrisis biedt
Achmea Even.....iets positiefs over de kredietcrisis
Het is geen makkelijke tijd voor ondernemers, maar wel een prima moment om bedrijfsprocessen onder de loep te nemen. Hoe haal je als ondernemer iets positiefs uit de kredietcrisis? Stel die vraag aan Willem Overbosch (1973) eigenaar/directeur MKB servicedesk, en hij reageert onmiddellijk enthousiast. Misschien ook niet verwonderlijk voor een man die de hele dag vragen beantwoordt van ondernemers die niet blij zijn met de economische recessie.
Overheid moet kleine ondernemer helpen
ZO krant van de SP januari 2009: Tekst: Anthonie Vermeer Foto: Alex Wolf
Op werkbezoek bij mensen voor wie ze zich inzetten. SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen en de directeur van MKB Servicedesk, Willem Overbosch, maken er graag tijd voor vrij. Onlangs bezochten ze sámen een ondernemer in nood.
De kloof tussen MKB en werkzoekenden
MKB Servicedesk in Sociaal Bestek
Waarom vinden het MKB en 621.286 werkzoekenden elkaar niet? In dit artikel richten wij ons op de MKB-bedrijven tot 25 werknemers, die personeel zoeken voor staf en beleidsfuncties en dan meer in het bijzonder werkzaamheden waarvoor een hoger (minimaal HBO) opleidingsniveau vereist is.
MKB Servicedesk: eerste aanspreekpunt voor ondernemers in de regio
MKB Servicedesk in RegiOpinie
Bij MKB-ondernemers leven allerlei vragen over personeelszaken, juridische zaken, fiscale aangelegenheden... Maar ook uitbreidingsmogelijkheden, productvernieuwingen en innovatie, verandering van hun doelgroep of afzetgebied, in- en externe processen, opleidingen, enzovoorts.
Wat nu als ik als DGA ziek wordt?
Persbericht 01-06-2007
Ik ben ondernemer. Wat nu als ik ziek word. Hoe kan ik me daar tegen verzekeren? En waar doe ik dat dan? Grote ondernemingen hebben stafafdelingen om deze vragen op te lossen maar de MKB-ondernemer staat er alleen voor. Voor die ondernemer is er de MKB Servicedesk.
MKB Servicedesk, GIBO Groep en MKB Adviseurs bieden antwoord op financiële vragen van MKB-ondernemer
Persbericht 03-04-2007
De MKB Servicedesk, GIBO Groep en MKB Adviseurs introduceren een landelijk dekkend netwerk op het gebied van financieel advies. De samenwerking tussen de drie partijen werd bezegeld tijdens de Week van de Ondernemer. De overeenkomst is ondertekend in aanwezigheid van Loek Hermans, voorzitter MKB-Nederland. De MKB Servicedesk is een aan MKB-Nederland gelieerde kennisintermediair die persoonlijk antwoord geeft op ondernemersvragen.
Hun netwerk, jóuw toekomst
MKB Servicedesk in Com'Info
Stage lopen. Voor de een een verplicht onderdeel van de Master, een mogelijkheid om ervaring op te doen voor de ander. Of je er nu om zit te springen of niet, verstandig is het wel. “Investeer in jezelf!”
MKB Servicedesk in Kamerkrant Kamer van Koophandel
MKB Servicedesk helpt ondernemers aan antwoorden
Informatievoorziening behoort tot de kerntaken van MKB Limburg. Daarom is de belangenorganisatie een samenwerking aangegaan met MKB Servicedesk. “Wij vinden het belangrijk dat onze leden een voorsprong hebben op informatie,” vertelt Nicole Alberts, regiosecretaris bij MKB Limburg. “Gezien de vele keren dat onze leden ons als vraagbaak zien, willen we in dit kader steeds weer kwaliteitsslagen maken. Met deze samenwerking werken we aan een bewuste ontwikkeling en denken we in een ruime behoefte te voorzien.”
Samenwerking MKB Servicedesk en MKB-Limburg
Persbericht | 10-07-2009
Juist nu, in een tijd van economische crisis, zijn ondernemers wellicht nog meer dan anders op zoek naar antwoorden op de vele vragen die ze in hun bedrijfsvoering tegenkomen. MKB-Limburg heeft daarom besloten om haar dienstverlening nog completer te maken, en zich aan te sluiten bij de MKB Servicedesk.
MKB Servicedesk: vraagbaak voor regionaal midden- en kleinbedrijf
Persbericht 23-2-2005
Meer dan 13.000 ondernemers in de regio Midden Nederland geholpen door initiatief MKB Servicedesk Midden Nederland. Het initiatief MKB Servicedesk Midden Nederland wordt ondersteund door de Taskforce Innovatie Regio Utrecht waarvan op woensdag 23 februari de kick-off in het bijzijn van Minister President Balkenende heeft plaatsgevonden. Met de MKB Servicedesk Midden Nederland wil MKB Midden Nederland een plek realiseren waar ondernemers terecht kunnen met al hun vragen op het gebied van personeel, financiën, innovatie, in- en externe processen en marketing.
Vijf voor twaalf-gevallen zoeken steun
MKB Servicedesk in het Brabants Dagblad van 8 mei 2009
Honderden ondernemers zoeken hun heil bij verscheidene crisismeldpunten. Ze kloppen aan de Kamer van Koophandel, MKB Nederland met de Servicedesk of het Ondernemersklankbord.
'Het zijn uitzonderlijke tijden'
Willem Overbosch in Metro 2 maart 2009
Banken, de Kamer van Koophandel, MKB-Nederland en ondernemerscoaches krijgen steeds vaker bezorgde ondernemers voor het bureau en aan de lijn. Dat blijkt uit een rondgang van Metro.
Snel het juiste antwoord.
Ondernemen februari 2008: MKB Servicedesk enige onafhankelijke ondernemersvraagbaak
In 2006 startte Willem Overbosch met MKB Servicedesk. Op de website daarvan kunnen ondernemers terecht met vragen. Gegarandeerd het juiste antwoord op elke vraag.