MKB Servicedesk in het nieuws

Nieuws

Goed op weg naar het mobiele werken?

Het magazine Utrecht Business over het mobiele werken

Begin mei verscheen er bij het regionale zakenmagazine Utrecht Business een kader over mobiel werken. Lees hieronder het artikel.

27 maart 2012 1 minuten

Drie vragen aan Willem Overbosch, Directeur MKB Servicedesk

Het magazine Eigen Bedrijf in gesprek met Willem Overbosch

Afgelopen week verscheen er in Eigen Bedrijf, het magazine voor ondernemers van de Kamer van Koophandel, een kort interview met Willem Overbosch. Lees hieronder het interview.

27 maart 2012 1 minuten

Mkb verwacht barre winter

Ondernemers verwachten krimp voor 2012

Het Nederlandse mkb verwacht een buitengewoon moeilijk jaar te gaan doormaken. Dat blijkt uit het BusinessLocus-TrendMeter-onderzoek van Motivaction in samenwerking met MKB Servicedesk.

05 januari 2012 2 minuten

Eén op tien raakt arbeidsongeschikt

Willem Overbosch in de krant TC Tubantia over arbeidsongeschiktheid bij ondernemers

Eind april verscheen er bij de Twentse krant TC Tubantia een special over arbeidsongeschiktheid. Directeur van MKB Servicedesk, Willem Overbosch, werd voor die special geïnterviewd over dit onderwerp. Lees hier het artikel.

17 mei 2011 2 minuten

Altijd een antwoord voor leden

MKB Servicedesk in VM

De MKB Servicedesk beantwoordt vragen van ondernemers. Dit gebeurt online op een website en aan de telefoon. MKB-Nederland heeft de uitvoering van de servicedesk uitbesteed aan een partner. Hoe en waarom? | Tekst: Jeanne Hoogers

22 april 2010 3 minuten

Grijp kansen die kredietcrisis biedt

Achmea Even.....iets positiefs over de kredietcrisis

Het is geen makkelijke tijd voor ondernemers, maar wel een prima moment om bedrijfsprocessen onder de loep te nemen. Hoe haal je als ondernemer iets positiefs uit de kredietcrisis? Stel die vraag aan Willem Overbosch (1973) eigenaar/directeur MKB servicedesk, en hij reageert onmiddellijk enthousiast. Misschien ook niet verwonderlijk voor een man die de hele dag vragen beantwoordt van ondernemers die niet blij zijn met de economische recessie.

12 april 2010 3 minuten

Overheid moet kleine ondernemer helpen

ZO krant van de SP januari 2009: Tekst: Anthonie Vermeer Foto: Alex Wolf

Op werkbezoek bij mensen voor wie ze zich inzetten. SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen en de directeur van MKB Servicedesk, Willem Overbosch, maken er graag tijd voor vrij. Onlangs bezochten ze sámen een ondernemer in nood.

12 april 2010 3 minuten

De kloof tussen MKB en werkzoekenden

MKB Servicedesk in Sociaal Bestek

Waarom vinden het MKB en 621.286 werkzoekenden elkaar niet? In dit artikel richten wij ons op de MKB-bedrijven tot 25 werknemers, die personeel zoeken voor staf en beleidsfuncties en dan meer in het bijzonder werkzaamheden waarvoor een hoger (minimaal HBO) opleidingsniveau vereist is.

28 maart 2010 1 minuten

MKB Servicedesk: eerste aanspreekpunt voor ondernemers in de regio

MKB Servicedesk in RegiOpinie

Bij MKB-ondernemers leven allerlei vragen over personeelszaken, juridische zaken, fiscale aangelegenheden... Maar ook uitbreidingsmogelijkheden, productvernieuwingen en innovatie, verandering van hun doelgroep of afzetgebied, in- en externe processen, opleidingen, enzovoorts.

28 maart 2010 1 minuten

Wat nu als ik als DGA ziek wordt?

Persbericht 01-06-2007

Ik ben ondernemer. Wat nu als ik ziek word. Hoe kan ik me daar tegen verzekeren? En waar doe ik dat dan? Grote ondernemingen hebben stafafdelingen om deze vragen op te lossen maar de MKB-ondernemer staat er alleen voor. Voor die ondernemer is er de MKB Servicedesk.

25 januari 2010 1 minuten

MKB Servicedesk, GIBO Groep en MKB Adviseurs bieden antwoord op financiële vragen van MKB-ondernemer

Persbericht 03-04-2007

De MKB Servicedesk, GIBO Groep en MKB Adviseurs introduceren een landelijk dekkend netwerk op het gebied van financieel advies. De samenwerking tussen de drie partijen werd bezegeld tijdens de Week van de Ondernemer. De overeenkomst is ondertekend in aanwezigheid van Loek Hermans, voorzitter MKB-Nederland. De MKB Servicedesk is een aan MKB-Nederland gelieerde kennisintermediair die persoonlijk antwoord geeft op ondernemersvragen.

22 januari 2010 2 minuten

Hun netwerk, jóuw toekomst

MKB Servicedesk in Com'Info

Stage lopen. Voor de een een verplicht onderdeel van de Master, een mogelijkheid om ervaring op te doen voor de ander. Of je er nu om zit te springen of niet, verstandig is het wel. “Investeer in jezelf!”

14 januari 2010 3 minuten

MKB Servicedesk in Kamerkrant Kamer van Koophandel

MKB Servicedesk helpt ondernemers aan antwoorden

Informatievoorziening behoort tot de kerntaken van MKB Limburg. Daarom is de belangenorganisatie een samenwerking aangegaan met MKB Servicedesk. “Wij vinden het belangrijk dat onze leden een voorsprong hebben op informatie,” vertelt Nicole Alberts, regiosecretaris bij MKB Limburg. “Gezien de vele keren dat onze leden ons als vraagbaak zien, willen we in dit kader steeds weer kwaliteitsslagen maken. Met deze samenwerking werken we aan een bewuste ontwikkeling en denken we in een ruime behoefte te voorzien.”

17 september 2009 2 minuten

Samenwerking MKB Servicedesk en MKB-Limburg

Persbericht | 10-07-2009

Juist nu, in een tijd van economische crisis, zijn ondernemers wellicht nog meer dan anders op zoek naar antwoorden op de vele vragen die ze in hun bedrijfsvoering tegenkomen. MKB-Limburg heeft daarom besloten om haar dienstverlening nog completer te maken, en zich aan te sluiten bij de MKB Servicedesk.

10 juli 2009 1 minuten

MKB Servicedesk: vraagbaak voor regionaal midden- en kleinbedrijf

Persbericht 23-2-2005

Meer dan 13.000 ondernemers in de regio Midden Nederland geholpen door initiatief MKB Servicedesk Midden Nederland. Het initiatief MKB Servicedesk Midden Nederland wordt ondersteund door de Taskforce Innovatie Regio Utrecht waarvan op woensdag 23 februari de kick-off in het bijzijn van Minister President Balkenende heeft plaatsgevonden. Met de MKB Servicedesk Midden Nederland wil MKB Midden Nederland een plek realiseren waar ondernemers terecht kunnen met al hun vragen op het gebied van personeel, financiën, innovatie, in- en externe processen en marketing.

23 juni 2009 2 minuten

Vijf voor twaalf-gevallen zoeken steun

MKB Servicedesk in het Brabants Dagblad van 8 mei 2009

Honderden ondernemers zoeken hun heil bij verscheidene crisismeldpunten. Ze kloppen aan de Kamer van Koophandel, MKB Nederland met de Servicedesk of het Ondernemersklankbord.

13 mei 2009 2 minuten

'Het zijn uitzonderlijke tijden'

Willem Overbosch in Metro 2 maart 2009

Banken, de Kamer van Koophandel, MKB-Nederland en ondernemerscoaches krijgen steeds vaker bezorgde ondernemers voor het bureau en aan de lijn. Dat blijkt uit een rondgang van Metro.

02 maart 2009 2 minuten

Snel het juiste antwoord.

Ondernemen februari 2008: MKB Servicedesk enige onafhankelijke ondernemersvraagbaak

In 2006 startte Willem Overbosch met MKB Servicedesk. Op de website daarvan kunnen ondernemers terecht met vragen. Gegarandeerd het juiste antwoord op elke vraag.

27 februari 2009 3 minuten

Getoond 37 tot en met 54 van 64 totaal, er zijn meerdere pagina's