Marketingmiddelen

Strategie, marketing & sales

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan! (Deel 2)

Column Gert-Jan van de Sanden | Klant zoekt jou!

Mijn vorige column eindigde ik met de stelling ‘Klanten zijn naar je op zoek!’ Niets is minder waar. Juist dat is het meest essentiele dat er veranderd is in de communicatiemix. Met hagel schieten heeft geen zin meer, maar een scherp gericht schot zorgt er juist voor dat de klant naar je toe komt. Sterker nog, de klant zoekt actief naar jouw product of dienst. Zorg dus maar dat hij dan niet om je heen kan!

19 april 2018 2 minuten

Komkommertijd? Kom-kom-maar-klant!

Column Gert-Jan van der Sanden | Exposure in de zomer

Vrouwen bloot, handel dood. Iedereen kent deze uitdrukking wel. Het goede weer heeft zich de afgelopen weken behoorlijk gemanifesteerd; de zomer is nu volop aan de gang. Komkommertijd dus...

18 april 2018 2 minuten

Wat ze je niet vertellen als je een bedrijf start

Column Terry van den Bemt | Leer verkopen, dat is cruciaal

Je kent ze vast wel. Al die goede ‘adviezen’ en waarschuwingen aan starters: Dat het volle bak werken wordt. Dat je je vrienden niet gaat zien, lange dagen gaat maken. Dat je 38 keer je business model moet gaan aanpassen, dat je niet de verkeerde compagnon moet uitzoeken, de juiste investeerders nodig hebt, kick-ass developers moet gaan vinden. Maar wat ze je niet vertellen ...

18 april 2018 2 minuten

Social Media… Ja, maar wat zet ik erop?

Column Gert-Jan van de Sanden | De Boodschappenjongens

Zoals ik in eerdere columns al eens verkondigd heb, ben ik een fanatiek social media gebruiker. Als communicatie-boodschappenman moet je wel bijblijven.

18 april 2018 2 minuten

Wat je van Rutte kunt leren over social media

Leer van de politiek op social media tijdens de verkiezingen

Je kunt in deze tijden van verkiezingen je tv niet aanzetten zonder overspoeld te worden door campagne voerende politici. Of ze nu bij een praatprogramma aanschuiven of intensief debatteren, je kunt niet om ze heen.

18 april 2018 2 minuten

Hoe zet ik mijn bedrijf online op de kaart?

Advertorial

Of je nou nog maar net bij de KvK vandaan komt of al jaren ondernemer bent, offline heb je alles geregeld. De papieren zijn in orde, de ruimte geregeld en ook juridisch zit het goed. Gefeliciteerd! Maar nu wil je verder kijken, want je wilt dat mensen jouw bedrijf ook online kunnen vinden. Hier vind je kort hoe je dat kunt doen.

19 oktober 2017 2 minuten

Beginnen met adverteren

Column Stijn van Veelen | Basis van online adverteren

Elke ondernemer weet inmiddels dat een website een must is voor je onderneming, uitzonderingen daargelaten. Maar een website zonder bezoekers, kun je vergelijken met naar stof happende visitekaartjes.

15 februari 2017 2 minuten

Hoe zet je een direct mailing op?

De voorbereiding, het versturen en de evaluatie

Met direct mail bereik je (toekomstige) klanten op een makkelijke en directe manier. Het opzetten van zo’n mailing kost, zeker een eerste keer, wel wat voorbereiding en afhandeling. Daarom dit artikel om je daarbij te helpen.

03 februari 2017 5 minuten

Hoe schrijf ik een nieuwsbrief?

Tips voor het schrijven van een nieuwsbrief

Een nieuwsbrief is een handig middel om mensen op de hoogte te stellen van het laatste nieuws binnen je bedrijf. Voor het schrijven ervan, hoef je geen geboren schrijver te zijn. Met een paar tips kom je al heel ver.

09 mei 2016 4 minuten

De ultieme ervaring: je eigen klant zijn

Column Mario van Vliet | Mystery shopping in optima forma

Klanten zijn maar vervelende mensen. Ze bellen met domme vragen naar de helpdesk, beledigen je op twitter en weten zelfs hufterproof producten kapot te krijgen. De enige wraak die ondernemers hebben is: geld vragen voor hun producten. 'Dat zal ze leren!'

29 oktober 2013 2 minuten

'Knuffelwinkels' gat in de markt

Ondernemers met kleine speciaalzaken hebben de toekomst

Ben je als winkelier bang dat de grote winkelketens de ondergang van je zaak zullen betekenen? Geen nood, uit onderzoek blijkt dat 'knuffelwinkels' de toekomst hebben.

26 september 2013 2 minuten

Wat is belevenismarketing?

Hoe genereer je free publicity?

Een term waar in marketingland nu veel om te doen is, is belevenis-marketing. Kan jouw onderneming extra aandacht gebruiken? Een goed uitgevoerde belevenismarketingactie zet jouw bedrijf in de schijnwerpers.

04 februari 2013 1 minuten

Wees geen stoorzender

Marketinggoeroe Seth Godin geeft je advies

Wie wil nou zijn klanten lastigvallen? Niemand, stelt marketinggoeroe Seth Godin. En toch doen ondernemers het. Luister en kijk liever naar je klanten en kom met een goed idee.

28 januari 2013 3 minuten

Laat je merk toch het werk doen!

Column | Patrick van Thiel

Nederlands onderzoek toont aan dat ‘merkgeoriënteerde’ ondernemingen winstgevender zijn dan ondernemingen die hun merk niet of nauwelijks inzetten bij de bedrijfsvoering.

22 januari 2013 2 minuten

Overzichtspagina whitepaper 'Marketing nieuwe stijl'

Marketing is de sleutel tot ondernemerssucces. Maar hoe pak je het aan? Met een concreet plan natuurlijk. Maar vooral door eerst eens goed na te denken over je doelen als ondernemer.

22 januari 2013 1 minuten

Mkb'er heeft geen marketingbudget

Ondernemers reserveren geen geld voor marketingdoeleinden

80 procent van de ondernemers in het mkb heeft in 2012 geen marketing-budget. Zelfstandigen maken hier helemaal geen geld voor vrij: 90 procent van de zzp’ers gaat geen geld vrij maken voor marketingdoeleinden.

22 januari 2013 1 minuten

Floris Venneman over personal branding

Inspirator Floris Venneman legt uit hoe je jezelf als ondernemer op de kaart kunt zetten.

21 januari 2013 1 minuten

Eline Walda - Marketing voor ondernemers

Interview met auteur over een succesvolle marketingstrategie

Je bent er maar druk mee, het draaiende houden van je bedrijf. Tijd voor het opzetten van een doordachte marketingstrategie heb je vaak niet. Hoe pak je zoiets nou aan? Het boek van Walda helpt je goed op weg.

29 augustus 2012 4 minuten

Getoond 37 tot en met 54 van 56 totaal, er zijn meerdere pagina's