Wat doen de kenners zelf aan SEO?
Onderzoek vindbaarheid online marketing opleidingen
Online vindbaarheid is voor steeds meer bedrijven van groot belang. Er zijn dan ook steeds meer partijen die opleidingen en trainingen verzorgen op dit gebied. Hoe goed zijn zij eigenlijk zelf te vinden op internet? Een onderzoek.
6 SEO-technieken die niet meer werken
Column Myrthe Kuipers | Google straft oude tactieken
Vijf jaar geleden was het normaal om meerdere pagina’s op te zetten per bepaalde zoekterm of te linken naar interne pagina’s om beter te scoren in Google. Tegenwoordig probeert Google websites te ‘straffen’ die deze tactieken overmatig inzetten. Dit artikel bespreekt technieken die hedendaags niet meer werken.
Stap verder met SEO
Partnercontent - En zorg zo voor een betere plek in Google
Websitebouwers vechten om een plekje bij de eerste zoekresultaten van zoekmachines zoals Google en Bing. Om een website op zo’n felbegeerde plek te krijgen, moet je ervoor zorgen dat je website in het gebied van inhoud, techniek en populariteit.
Behaal meer succes met SEA
Partnercontent: Optimaal AdWords inzetten
Nog even een boost aan je online business geven? Hier 3 tips om in februari het maximale uit je AdWords-campagne te halen.
Wat je van Rutte kunt leren over social media
Leer van de politiek op social media tijdens de verkiezingen
Je kunt in deze tijden van verkiezingen je tv niet aanzetten zonder overspoeld te worden door campagne voerende politici. Of ze nu bij een praatprogramma aanschuiven of intensief debatteren, je kunt niet om ze heen.
Gebruiken politieke partijen Big Data?
Big data tijdens de verkiezingen
Big Data, bijna iedere ondernemer die online onderneemt heeft er wel eens van gehoord. Het houdt in dat er via verschillende bronnen informatie wordt verzameld over wat iemand zoal doet op internet. Handig voor ondernemers, maar wat als de politiek dezelfde methode toepast?
Gouwe ouwe content marketing
Column Zuleikha Meijen | Zulutions
Komt de term “content marketing” jou bekend voor? Wist jij ook dat het geen online marketing hype maar een trend is? Het is niets nieuws onder de zon.
Hoe zet ik mijn bedrijf online op de kaart?
Advertorial
Of je nou nog maar net bij de KvK vandaan komt of al jaren ondernemer bent, offline heb je alles geregeld. De papieren zijn in orde, de ruimte geregeld en ook juridisch zit het goed. Gefeliciteerd! Maar nu wil je verder kijken, want je wilt dat mensen jouw bedrijf ook online kunnen vinden. Hier vind je kort hoe je dat kunt doen.
Bedrijven mikken op Big Data
74 procent verwacht rendement binnen een jaar
Ondernemingen in West-Europa verwachten veel rendement te halen uit Big Data en analytics. 74 procent van de bedrijven dat investeert in Big Data en analytics verwacht binnen een jaar nieuw inzicht en een return on investment (ROI) te behalen.
YouTube: 10 gouden tips voor online video
‘Kijkduur is belangrijker dan aantal clicks’
Hoe zorg je dat jouw video’s een succes zijn op YouTube? Als ondernemer kan online video een interessante manier zijn om je merk en producten onder de aandacht te brengen. Derk van der Woude en Chris Klapwijk (partnermanagers bij YouTube) delen hun 10 gouden tips voor een succesvol videokanaal.
Beginnen met adverteren
Column Stijn van Veelen | Basis van online adverteren
Elke ondernemer weet inmiddels dat een website een must is voor je onderneming, uitzonderingen daargelaten. Maar een website zonder bezoekers, kun je vergelijken met naar stof happende visitekaartjes.
Hoe gebruik je e-mail als marketinginstrument?
Zet je product in de schijnwerpers
Voordat je gebruik gaat maken van e-mailmarketing is het wel verstandig om goed na te denken hoe je het gaat inzetten. Je wilt immers niet dat je e-mails zonder pardon in de spam-folder van je (potentiële) klanten belanden.
Google trends in mobiel zoeken
Partnercontent - De nieuwe voordeur van je winkel
Elke maand bezoeken mensen wereldwijd 1,5 miljard winkels en andere bedrijfslocaties op basis van een mobiele zoekopdracht via Google. Naast dit feitje deelde Google deze week 3 interessante inzichten over mobiele zoekopdrachten naar bedrijfsgegevens.
Een verhaal over vertrouwen
Partnercontent - Bedrijfsprofielen maken je beter vindbaar in Google lokale zoekresultaten
Wat zorgt er nu voor dat het ene bedrijf bij een lokale zoekopdracht op pagina 1 staat in Google en de andere pas op pagina 3 terug te vinden is? Wereldwijd zijn experts het eens dat dit bepaald wordt door grofweg 8 factoren. In deze blog wil ik 1 van de 8 factoren bespreken, want er liggen hier veel kansen voor jou als ondernemer. Om het niet te technisch te maken gaan we denken als Google, praten over ijsjes, nadenken over vertrouwen en geef ik je wat achtergrondinformatie en tips om aan de slag te gaan.
Laat je verbazen door de trends in webdesign
Partnercontent
Dat de online wereld nooit stilstaat, weet jij als ondernemer als geen ander. Die continue beweging zorgt ervoor dat dingen het ene moment nog ‘hot’ zijn en het andere moment ‘not’. Vooral in webdesign zijn deze trends goed te zien. Om je te inspireren zetten wij de trends voor je op een rij.
Begrippenlijst social media
Bloggen, layar, flickr, wIkipedia: wat is het?
In de wereld van social media kom je woorden tegen waar je eerder nooit van hebt gehoord. Je vertrouwde encyclopedie of die altijd-goede Van Dale helpen je dit keer niet uit de brand. Daarom een begrippenlijst.
'Personaliseer direct mail via social media'
Column | Hoe gebruik je social media voor je direct mail?
Je kunt social media gebruiken om direct mail te personaliseren. Via social media kun je erachter komen wat de interesses zijn van mensen en daarop inspelen. Hoe doe je dat?
"Online heeft ondernemen leuker gemaakt"
Nederlandse ondernemer verovert wereld via social media
Per mail overleggen met een Amerikaanse importeur over een levering. Afstemmen met de fabriek in Taiwan via Skype. En vooral: fans creeëren via social media. Taco Carlier van VANMOOF: "Zonder online had ons bedrijf er héél anders uitgezien."