LEGO: innovatie met crowdsourcing
5 tips van Troels Lange Andersen (LEGO Group)
Wie aan Denemarken denkt, denkt aan Lego. LEGO Group is een van de grootste speelgoedproducenten ter wereld. Ondanks het simpele concept (blokjes) komt Lego ieder jaar met nieuwe producten. Het Deense bedrijf heeft niet alleen een sterke innovatieafdeling, maar maakt ook gebruik van crowdsourcing.
Zo meet je wat een online advertentie oplevert
Column Ivo Vis | Google Analytics is onmisbaar
Wat levert een online advertentie je op? Als webshophouder is het belangrijk om dat te weten. Maar hoe meet je dat? Een uitleg.
Online beter gevonden worden: kansen voor ondernemers in 2016
Column Romano Groenewoud | Lokale SEO
Voor de hedendaagse ondernemer is online aanwezigheid een belangrijke factor voor succes. Het internet maakt het mogelijk om een groot aantal potentiële klanten te bereiken. Online marketing is dan ook een uitstekende aanvulling op traditionele, offline marketing campagnes.
Kennisontbijt 'Online Marketing'
Donderdag 22 mei | Radonweg 7, Utrecht
Online Marketing is de sleutel tot succes. Maar hoe pak je dit aan? Hoe kom ik online aan klanten? Wat is het nut van Social Media? Kom naar ons kennisontbijt doe mee aan de workshop en leer van elkaar op donderdag 22 mei van 7.00 tot 9.00 uur.
Mobiele website is echt essentieel in 2014
Social media vervangen zoekmachine niet
De tablet wordt in rap tempo populairder. Bijna 40 procent van de Nederlanders heeft al een tablet en gebruikt deze ook om online aankopen te doen. Om in 2014 vindbaar te blijven op het internet, moet je dus echt een mobiele of responsive website hebben. En aan zoekmachineoptimalisatie doen, want klanten vinden jou nog steeds online via Google.
Meer export dankzij de Facebook Timeline
Column Geert J. Nijkamp | Creëer vertrouwen in het buitenland
Facebook is een van de meest gebruikte socialmediakanalen bij individuele personen en in B2C (Business-to-Consumer). Vooral voor Nederlandse exportbedrijven kan de Facebook Timeline een enorm waardevol en onderscheidend instrument zijn. Lees in dit artikel de ins & outs.
Je eerste webinar in acht stappen
Column Robert Mares | Een webinar organiseren
Hoe organiseer je effectief een webinar? Is dat moeilijk? Nee, een goed gepland en voorbereid webinar, is iets wat iedereen met succes kan uitvoeren. Maar hoe doe je dat precies? Dat lees je in deze column.
De basis van netwerken
Column | Online en offline netwerken
Veel mkb’ers hebben er moeite mee nieuwe business te vinden. Aanpassen aan de tijd qua netwerken, wordt steeds belangrijker. Kies voor een goede koppeling tussen je online en offline activiteiten. Goede marketing helpt je aan nieuwe klanten.
MKB Webscan populair op Week van de Ondernemer
Ondernemers die benieuwd zijn hoe hun website scoort, kunnen op de Week van de Ondernemer terecht bij de SEO Scan.
Hoe bereid ik me als retailer voor op 2020?
Prijs, service, reviews en duurzaamheid zijn belangrijk
Het winkelbeeld in de offline en de online wereld zal komende tien jaar ingrijpend veranderen. Echt aansluiting vinden tot de online wereld is voor fysieke winkels een must.
Google verandert manier van zoeken
Grote gevolgen voor zoekmachinemarketing
Het wordt belangrijker om relevante en originele content op je website te plaatsen. Google heeft namelijk een wijziging in haar algoritme aangebracht. Doel is meer 'high quality websites' bovenaan de zoekresultaten te krijgen.
Twitteren over de nieuwste hamburgers
Ondernemer Eddy Couwenberg heeft 'social snackbar'
Dat twitter voor allerlei soorten bedrijven iets kan betekenen, bewijst Eddy Couwenberg. Hij twittert uit naam van zijn cafetaria en wil andere ondernemers enthousiast krijgen over het medium.
Eline Walda - Marketing voor ondernemers
Interview met auteur over een succesvolle marketingstrategie
Je bent er maar druk mee, het draaiende houden van je bedrijf. Tijd voor het opzetten van een doordachte marketingstrategie heb je vaak niet. Hoe pak je zoiets nou aan? Het boek van Walda helpt je goed op weg.
Wat is RSS?
Hoe gebruik ik het?
RSS is een internettaal die zorgt dat anderen de informatie van jouw pagina makkelijk kunnen lezen. Het wordt vooral gebruikt bij pagina's die vaak verversen, zoals nieuwspagina's of weblogs.