Webshops doen winkels laten verdwijnen

Adviesfunctie steeds belangrijker
Door de toenemende populariteit van webshops zullen bepaalde winkels het steeds moeilijker krijgen en op termijn zelfs geheel verdwijnen uit de binnensteden, zo blijkt uit het onlangs verschenen rapport `Winkelen in het internettijdperk` van het Ruimtelijk Planbureau.

Businessmodel

De klant verwacht verder dat de kantoorvakhandel zowel vanuit een winkel als vanaf een website de consument in de toekomst gaat bedienen. Voor de komende jaren zal de uitdaging liggen in hoe een goed doordacht businessmodel kan worden gerealiseerd. Volgens Gideon van den Burg, Marketing Manager bij Ahrend-Lyreco, komen 60 tot 70% van de bestellingen binnen via internet. Het gaat dan niet alleen om grote bedrijven die bestellingen plaatsen, maar ook kleinere bedrijven maken hier in toenemende mate gebruik van.

 

Advies

Wel blijft volgens Van den Burg de adviserende rol die een bedrijf een klant kan bieden van belang. Goed relatiemanagement blijft van belangrijk. Dat is ook terug te zien in de website van het bedrijf, waar de adviesfunctionaliteit wordt geoptimaliseerd.

 

Meer weten

Wil je meer weten over webwinkels? Lees dan onze artikelen over hoe een webwinkel te beginnen of de wettelijke regels.

 

Bron: MKBblieb/Kantoor Business Magazine


Dossiers

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten