De voordelen van kantoorautomatisering

Waarom kantoorautomatisering?
Het is van belang dat de ICT-infrastructuur van jouw onderneming op rolletjes loopt. Een beetje bedrijf of organisatie zorgt dan ook dat haar ICT- infrastructuur redelijk op orde is. Maar hoe krijg je dit voor elkaar?
Maak je werkplek klaar voor de toekomst
Klik hier
Download het gratis whitepaper
Naar MijnMKB
Is jouw ICT op orde?
Klik hier
Doe de scan en kom erachter
Doe de scan
Elke nieuwe generatie van PC’s, servers, storage, software is weer goedkoper dan de vorige generatie en biedt weer meer mogelijkheden en gebruikersgemak. Dat betekent niet dat ieder bedrijf of organisatie altijd de laatste technologische hoogstandjes nodig heeft om kosten te besparen of om effectiever te kunnen werken. Het beheer van infrastructuren begint met jezelf de volgende zaken af te vragen:
  • Wat heeft een bedrijf (minimaal) nodig om goed te kunnen functioneren?
  • Wat is nodig in termen van informatie-opslag?
  • Wat is een snelle en effectieve verbinding tussen back office (administratie/logistiek) en front office (verkoop)?
  • Welke licenties zijn werkelijk nodig en welke bedrijfs of organisatie specifieke applicaties moeten op de systemen draaien?
Na het beantwoorden van deze vragen zijn er tal van bedrijven die jou in deze kunnen helpen met advies en diensten.
Omdat we liever problemen voorkomen, ontwerpen de meeste bedrijven allereerst een solide netwerk. Bij een bestaande IT-infrastructuur, zal eerst een netwerkscan en een inventarisatie gemaakt worden. Aan de hand daarvan zullen verbeteringen aandragen, die kunnen zorgen voor:
  • Het voorkomen van problemen
  • Meer productiviteit
  • Sneller werken
  • Makkelijker werken
  • Een veiliger netwerk
  • Een betrouwbaarder netwerk
  • Minder kosten
Voor alle organisaties met minder dan 50 werkplekken en voor veel bedrijven met meer dan 50 werkplekken, loont het om de kantoorautomatisering uit te besteden. De voordelen van uitbesteden zijn:
  • Variabele kosten
  • Flexibele inzet
  • Minder personeel
  • Geen last van continuïteitsproblemen bij ziekte en vakantie
  • Geen verborgen kosten (de gemiddelde werknemer besteed 2 uur per dag aan prive mail en internetgebruik)
  • Geen scholingskosten
  • Meer ITkennis in huis
  • IT is niet afhankelijk van 1 of 2 medewerkers
  • Kortom: meer doen met minder
Kortom
Geen onderneming kan zonder netwerk. Het netwerk is de infrastructuur van uw onderneming. Zonder netwerk wordt er geen order ingevoerd en gaat er geen factuur de deur uit. Zonder netwerk geen schriftelijke correspondentie en geen email. Zonder netwerk geen onderneming.

Dossiers

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten