Tien redenen om je bedrijf te digitaliseren

De voordelen van digitaal werken
Het omzetten van je papieren administratie naar een digitale database is voor veel bedrijven een belangrijke efficiencyslag. Je bedrijf klaar maken voor digitaal werken is in de meeste gevallen een goede investering.
Hoe efficiënt werk jij?
Klik hier
Test het nu en krijg handige tips
Doe de scan
Eerste hulp bij digitaliseren
Klik hier
Lees het gratis whitepaper
Naar MijnMKB
Wat kun jij met document management?
Klik hier
Lees het gratis whitepaper
Naar MijnMKB
Tien redenen om te digitaliseren:
 
1. Informatie wordt toegankelijker.
2. Informatie uitwisselen (intern en extern) wordt makkelijker.
3. Grote hoeveelheden informatie delen wordt eenvoudiger.
4. Informatie analyseren wordt makkelijker.
5. Digitaal werken is beter voor het milieu.
6. Digitale informatie is makkelijker te automatiseren.
7. Digitaal werken betekent minder kosten voor kopiëren en fysieke opslag.
8. Digitale informatie is makkelijker terug te vinden.
9. Digitale informatie is makkelijker op te slaan op verschillende ‘locaties’.
10. Digitaal werken maakt een bedrijf aantrekkelijk voor (jonge) werknemers, partners en mogelijk ook klanten.
 

Snelheid en gemak

Vooral de snelheid en het gemak van informatie uitwisselen is een groot voordeel van digitaal werken. Dit heeft niet alleen voordelen voor jou als ondernemer en intern voor je werknemers, maar denk ook aan makkelijker uitwisselen van informatie met accountants, banken, belastingdienst en overheden. Steeds meer gaat digitaal. Zo heeft de overheid in samenwerking met marktpartijen besloten om Standard Business Reporting (SBR) te introduceren als verplichte standaard voor digitale gegevensuitwisseling. De Belastingdienst, het Centraal Bureau voor de Statistiek, de Kamer van Koophandel, banken, accountants, administratiekantoren en softwareleveranciers gebruiken per 2013 allemaal SBR om online gegevens uit te wisselen.
 
Uit onderzoek van PriceWaterhouseCoopers blijkt dat een onderneming gemiddeld:
• 19 kopieën maakt van ieder papieren document
• 20 euro uitgeeft om ieder papieren document op te slaan
• 120 euro uitgeeft aan het zoeken naar ieder fout opgeslagen document
• 25 uur bezig is met het herstellen van ieder zoekgeraakt document
• 10 procent van de omzet opgaat aan het verwerken van informatie
• 7 minuten bezig is met het opzoeken en terugzetten van een document
 
Door je bedrijfsprocessen te digitaliseren kun je hier eenvoudig op besparen. Om bijvoorbeeld een factuur in te voeren is iemand gemiddeld 30 seconden kwijt, met digitale verwerking wordt dit teruggebracht naar 2 seconden per factuur. Daarnaast maak je minder fouten. Bij het handmatig invoeren van facturen wordt er 3,7 procent fout ingevoerd, bij digitale verwerking is dit gemiddeld 0,6 procent.
 

Controle en koppeling

Daarnaast is het eenvoudiger om zaken te controleren. Doordat informatie digitaal beschikbaar wordt gesteld is het voor jou en allerlei instanties gemakkelijk hier toegang toe te krijgen (zodra jij deze toegang hebt verleend). Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om makkelijker controle uit te voeren. Door databestanden aan elkaar te koppelen of bepaalde profielen op te stellen, is het mogelijk om gedrag en prestaties van mensen en organisaties beter te controleren. Als je documenten eenmaal digitaal beschikbaar zijn, kun je ze makkelijker en sneller op de juiste plaats krijgen én, als ze online (in de cloud) staan, heb je overal toegang tot je documenten. Koppel je dit aan andere (online) software-oplossingen, zoals cashflow- en betalingsprogramma’s, dan ben je volledig digitaal en heb je je volledige 'kantoor' altijd en overal binnen handbereik.

"Meer inzicht door digitaliseren van informatie"

Interview Madelon Gloude | Digitaal werken
Het digitaliseren van je bedrijf heeft veel voordelen, maar hoe zorg je dat digitaal werken ook echt werkt binnen je organisatie? We vroegen het aan...

Wat is document management?

Geautomatiseerd documentbeheer en taken
Nooit meer eindeloos zoeken in die grote archiefkast in de kelder of op je harde schijf naar dat ene dossier. Met document management heb je digitale...

63 procent Europese bedrijven zit vast in 'de digitale middeleeuwen'

Benut jij de voordelen van digitaal werken?
Bedrijven in Europa zijn nog niet volledig voorbereid op het digitale tijdperk. Meer dan een derde van de bedrijven maakt zich zorgen dat hun...

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten