Terry.jpg

Wat ze je niet vertellen als je een bedrijf start

Column Terry van den Bemt | Leer verkopen, dat is cruciaal
Je kent ze vast wel. Al die goede ‘adviezen’ en waarschuwingen aan starters: Dat het volle bak werken wordt. Dat je je vrienden niet gaat zien, lange dagen gaat maken. Dat je 38 keer je business model moet gaan aanpassen, dat je niet de verkeerde compagnon moet uitzoeken, de juiste investeerders nodig hebt, kick-ass developers moet gaan vinden. Maar wat ze je niet vertellen ...
Marianne.jpg

'Track' jij het ook even niet meer?

Column Marianne van de Water | Koude acquisitie bijhouden
Ben je soms het spoor even bijster... tja het valt ook niet mee. Je wil graag zoveel vertellen aan de telefoon. Dat snap ik best. Ik wil graag een ervaring met je delen, inclusief een paar belangrijke lessen.
Joachim ter Haar.jpg

Projectnamen: maak ze serieus absurd

Column Joachim ter Haar | Hecht je niet aan naam concept
Vorige week gaf ik een workshop aan een bevlogen groep start-ups. De ondernemers hadden prachtige veelbelovende concepten met de meest uiteenlopende namen waar ze uren en soms dagen aan hadden besteed. Maar...
Joachim ter Haar.jpg

Hadikdievrijedomeinnaammaar.nl

Column Joachim ter Haar | Een goede URL kiezen
Het internet is het bewijs van ons bestaan geworden, zeker voor ondernemingen. Ben je onvindbaar dan klopt er iets niet en word je niet serieus genomen. Dus begint de zoektocht naar een nieuwe bedrijfsnaam vaak met de zoektocht naar een vrije URL, een niet zo heel eenvoudige opgave.
LindaKrijns.png

Schrijf niet voor Google, schrijf voor mensen

Column Linda Krijns | Staar je niet blind op SEO
SEO ofwel zoekmachine optimalisatie is belangrijk. Als je website niet goed vindbaar is besta je in de ogen van mensen immers niet. Goed omgaan met SEO is op zich niet ingewikkeld. Toch zie ik veel bedrijven ermee worstelen. Dat is vaak een kwestie van klok en klepel…
Willem Overbosch 06.jpg

Universiteit en mkb: ga samen de grens over!

Column Willem Overbosch | Internationaal ondernemen begint bij universiteiten
Waar zijn die ondernemers die dromen over een lancering in China of het uitbesteden van productie? Waarom doen jullie niet mee aan een Research Project van de universiteit? Samenwerken met de studenten zou heel voordelig kunnen zijn.

Vlog: Is de deeleconomie arrogant?

Videoblog van Martijn Arets - Crowd Expedition
vlog-deeleconomie-arrogant-251114113403.png
Martijn.jpg

Push-starters en over-achievers

Column Martijn Laar en Jacques Peeters | Rabobank Utrecht
De wetenschap herkent vele typen starters, en allemaal beginnen ze om andere redenen een onderneming. Inzicht in jouw ondernemerstype en innerlijke drijfveren helpt bij het maken van een vliegende start.
Hans Verhoef.jpg

De echte reden waarom een bedrijf het goed doet

Succesfactor nummer één | Column Hans Verhoef
Hoe komt het dat ondernemers succes hebben? Er is maar één echte verklaring voor! Hoe ga je om met de zaken waar je niet goed in bent en waar je eigenlijk geen zin in hebt? Strategie, organisatie en financiering komen pas later en zijn ondergeschikt aan dit ene punt!
bastiaan.jpg

Deelnemen aan een startup accelerator: doen of niet doen?

Column Bastiaan Burgwal | Startup bootcamp
Twee weken geleden reisden we met het team van Sparkholder af naar London. We waren doorgedrongen tot de laatste 20 partijen voor deelname aan Startupbootcamp FinTech. Dit is een zogeheten startup accelerator. Er 'ploppen' op dit moment steeds meer accelerators uit de grond, allemaal met het idee om startups te helpen. Is het nou de moeite waard om als startend bedrijf deel te nemen aan zo’n accelerator?
Getoond 1 tot 10 van 51. Er zijn meerdere pagina's.
 

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50 (kennispartners, leveranciers en mediacontacten)

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten