Martijn.jpg

Push-starters en over-achievers

Column Martijn Laar en Jacques Peeters | Rabobank Utrecht
De wetenschap herkent vele typen starters, en allemaal beginnen ze om andere redenen een onderneming. Inzicht in jouw ondernemerstype en innerlijke drijfveren helpt bij het maken van een vliegende start.
Hans Verhoef.jpg

De echte reden waarom een bedrijf het goed doet

Succesfactor nummer één | Column Hans Verhoef
Hoe komt het dat ondernemers succes hebben? Er is maar één echte verklaring voor! Hoe ga je om met de zaken waar je niet goed in bent en waar je eigenlijk geen zin in hebt? Strategie, organisatie en financiering komen pas later en zijn ondergeschikt aan dit ene punt!
bastiaan.jpg

Deelnemen aan een startup accelerator: doen of niet doen?

Column Bastiaan Burgwal | Startup bootcamp
Twee weken geleden reisden we met het team van Sparkholder af naar London. We waren doorgedrongen tot de laatste 20 partijen voor deelname aan Startupbootcamp FinTech. Dit is een zogeheten startup accelerator. Er 'ploppen' op dit moment steeds meer accelerators uit de grond, allemaal met het idee om startups te helpen. Is het nou de moeite waard om als startend bedrijf deel te nemen aan zo’n accelerator?
Nieuwe-afbeelding.gif

Waarom starten? Niet doen! Of toch...

Column Fabian Nagtzaam | Zou je het wel doen, ondernemer worden?
Waarom zou je in deze economische tijd, met alle risico’s van dien, nog een eigen bedrijf moeten willen starten? Ik zou kunnen zeggen: niet doen! Waarom niet?
Mario van Vliet maart 2013.jpeg

Zzp'er, zp'er of eenpitter? Doe eens wat!

Column Mario van Vliet | Slagkracht
Zzp'ers zijn ook ondernemers. Vinden zzp'ers. Zeker, we hebben een Kamer van Koophandel-nummer, een boekhoudprogramma, klanten en een visitekaartje. Maar is dat alles wat we kunnen bereiken? Zou je niet juist van flexibele arbeidskrachten innovatie en slagkracht mogen verwachten?
Mario van Vliet maart 2013.jpeg

Start-up till you die

Column Mario van Vliet | Jaloers op starters
Ondernemers zijn een gewild volkje. Niet alleen omdat mkb-ers de grootste werkgever en dus de economische motor zijn. Maar ook omdat ondernemers energie hebben én geven. Dat laatste geldt nog het meest voor starters. Daarom zou ik elke dag wel een start-up willen zijn.
Josette Dijkhuizen.jpeg

Vrouwelijke ondernemer, laat je zien!

Column Josette Dijkhuizen | Gewoon doen is niet gek genoeg
Het is in Nederland ‘not done’ om met je hoofd boven het maaiveld uit te steken. Het adagium is ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’. Als ondernemer echter kom je daar niet al te ver mee en zul je je zichtbaar moeten maken.
blog1.jpg

Beide billen op de stoel bij DWDD

Column Marvin Bruijstens | Opgroeien met de nieuwe realiteit
Eind vorig jaar zat ik in het publiek bij het televisieprogramma De Wereld Draait Door. Met duidelijke instructies van mijn vrouw om met beide billen op de stoel te blijven zitten en niet om de haverklap de vinger op te steken, heb ik de rit keurig uitgezeten. Dat was lastig, met het onderwerp 'de recessie' op het programma. Die wel, of toch niet, ten einde is.
TamaraWouda_III.jpg

3 tips voor de branding van je onderneming

Column 99designs | Hoe haal ik alles uit mijn merk?
Het ontwikkelen van het merk achter je (kleine) onderneming omvat meer dan het kiezen van een logo en het bepalen van de kleuren van je huisstijl. Branding gaat over je product, je medewerkers en je klanten. Om al het mogelijke uit je merk te halen, volg je de volgende drie stappen.
raP_retail_laura_peters_03.jpg

Do's en dont's voor startende ondernemers

Column Laura Peters | Mijn derde week als ondernemer
Het is mijn derde week als ondernemer. Ik heb bergen energie, maar kom ook de nodige bergen tegen die ik moet beklimmen! Inmiddels heb ik een website en heb ik iedereen - die het wel of niet wilde weten - verteld dat ik ben gestart. Met veel aanmoedigingen en tips tot gevolg.
Getoond 1 tot 10 van 44. Er zijn meerdere pagina's.
 

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Radonweg 7
3542 AN Utrecht
Tel: 088 652 00 22 (voor ondernemersvragen)
Tel: 030 230 79 00 (kennispartners, leveranciers en mediacontacten)

 
Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten