Hoe gebruik ik tv als nuttige dienst?

Tv als handig onderdeel van je dienstverlening
Tv’s schieten als paddenstoelen de muur uit. Bij steeds meer bedrijven zie je schermen hangen. Bewegende beelden kunnen heel handig zijn om je bezoekers te entertainen en te informeren. En het liefst zet je het toestel natuurlijk op je eigen zender.
Wat het rendement is van tv als dienst, is moeilijk in te schatten. Het is gewoonweg lastig te meten. Toch lijkt het voor de hand te liggen dat informatie in een visuele vorm extra aantrekkelijk is voor je (potentiële) klanten. Het kan ze ervan overtuigen dat ze met jou in zee moeten gaan voor een bepaald product of dienst.
 
Specialisten
Als je een tv ophangt moet je gaan bepalen welke boodschap je wilt uitdragen. Kies je voor een bestaande tv-zender die goed bij je bedrijfsvoering en/of klant aansluit of creëer je een eigen informatiekanaal? Er zijn in ons land tal van bedrijven die zich gespecialiseerd hebben in specifieke vormen van inzet van tv, zoals hotel-tv en tv voor ziekenhuizen. Dit is werk voor specialisten. Het gaat vaak om veel tv-aansluitingen. Het signaal dat wordt doorgegeven moet dan overal sterk genoeg zijn. Dat is niet iets om zelf mee aan de slag te gaan. Overlaten aan vakmensen is hier het beste devies.
 
Niet duur
Eigen informatie toevoegen hoeft niet altijd erg ingewikkeld of duur te zijn. Met een mediaplayer van een paar honderd euro kun je al zeer fraaie resultaten boeken. Op één tv weliswaar. Wil je dit kunstje toepassen op méér tv's, dan kom je wat duurder uit. Zo rond de duizend euro. Wil je echt het neusje van de zalm hebben op dit gebied dan is de aanschaf van een tv-server het overwegen waard. Daarmee kun je vanaf een centraal punt de inhoud van de beelden laten variëren per onderdeel van je bedrijf of zelfs per afzonderlijk toestel.
 
Extra mogelijkheden
Bovendien zijn er veel extra mogelijkheden, zoals het begroetingsscherm, waarmee je als gast in een hotelkamer of conferentiecentrum wordt verwelkomd. Of een diashow, waarin de fitnessruimte wordt aangeprezen of het restaurant. Of een nieuw product. Je kunt er zelfs voor kiezen een eigen informatiekanaal toe te voegen aan de tv-kanalen die standaard worden doorgegeven. Op dat kanaal kan je videobeelden van je product of dienst laten zien. Een andere mogelijkheid is dat je de kanalen die je aanbiedt, aanpast aan de nationaliteit van je bezoekers. Dus als je veel Duitse gasten hebt, zorg je er voor dat er een ruime keuze is aan Duitstalige kanalen.
 
Opletten geblazen
Bij het verspreiden van tv-beelden over veel toestellen moet je extra op je hoede zijn waar het de auteursrechten betreft. Uitgebreide informatie daarover en over de kosten van vergunningen vind je op mkbservicedesk.nl/tvophetwerk.

Hoe het kabeltje de kabel werd

Welke ontwikkeling heeft de kabel doorgemaakt?
Van drie analoge televisiekanalen, geen internet en geen telefonie in 1970 naar 30 analoge, 150 digitale televisiekanalen, telefonie via de kabel en High Speed internet in 2011.
hoe-kabeltje-kabel-werd-21113125310.png

WiFi: Wat kun jij je klanten bieden?

Voordelen en mogelijkheden van snel internet voor jouw klanten
Een snelle breedbandverbinding biedt legio mogelijkheden om je (potentiele) klanten blij te maken. Van gratis WiFi in hotels en restaurants tot tv als...

Kijkt jouw personeel het WK voetbal?

De voor- en nadelen van tv op de werkvloer
Deze zomer is het weer raak voor voetbalminnend Nederland: het WK voetbal in Brazilië. De meeste wedstrijden zijn buiten standaard kantooruren. Maar...

Moet ik als ondernemer interactieve TV gaan inzetten?

Digitale TV op het werk als promotiemiddel
HD TV rukt razendsnel op. In de wachtruimte bij de tandarts, in de sportwinkel, in het fitnesscentrum, bij de slager. Overal krijg je bewegende...

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Radonweg 7
3542 AN Utrecht
Tel: 088 652 00 22 (voor ondernemersvragen)
Tel: 030 230 79 00 (kennispartners, leveranciers en mediacontacten)

 
Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten