Columns

Sneller ondernemen desk

Hoe slaag je in Amerika?

Column Joost Kling | Do’s and dont’s in dé ondernemersstaat

De roots van mijn bedrijf Eatdutchwaffles liggen in Amerika. In de omgeving van Salt Lake, Utah. Ik reis regelmatig heen en weer tussen Amsterdam en Salt Lake City. Waarom ik als vestigingsplaats voor Utah heb gekozen? Simpel. Als tiener heb ik daar een high school year doorgebracht. Ik had hier een netwerk en ken de mensen en de cultuur.

06 september 2018

Stop met “gemiddeld” zijn

Column Ralph Karseboom | Obsessie is niet verkeerd

Tegenwoordig blijkt het slecht te zijn als je hoofd boven het maaiveld uitsteekt. “Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg” voert de boventoon. Elke vorm van zelfexpressie of bovengemiddeld presteren wordt als “aanstellerig” gezien. Ik adviseer je onmiddellijk te stoppen met het luisteren naar deze nee-zeggers en te focussen op je eigen toekomst en je eigen mogelijkheden. Niets is onmogelijk als je er 100% van je energie aan geeft.

06 september 2018

Telefooncentrale in de cloud vergroot bereikbaarheid

Column Paul van der Velde | Altijd, overal, iedereen bereiken?

Voor welke werknemer klanten ook bellen, iedereen wordt direct geholpen. Daarvoor hoeft de betreffende werknemer niet bij de vaste telefoon te zitten. Mobiel is hij net zo goed bereikbaar. En als deze werknemer even geen tijd heeft, zijn er altijd andere werknemers die snel aan de lijn kunnen komen. De klant hoeft nooit te wachten en komt altijd bij de juiste persoon terecht. Een scenario waar veel organisaties van dromen.

05 september 2018

In tien stappen je webinar software selecteren

Column Robert Mares | stappenplan

Webinar software speelt een steeds grotere rol in het succes van online ondernemen. Het is de stuwende kracht voor een wereldwijd bereik. Webinars zijn gemakkelijk toegankelijk voor miljoenen internet gebruikers, maar welke software moet je gebruiken? Tien stappen.

12 juni 2017

De consument wordt je belangrijkste concurrent

Column Mario van Vliet | Do it yourself or join them

Het zijn spannende tijden. Niet alleen door de onzekere economische situatie, maar ook door de enorme snelheid waarmee techniek zich ontwikkelt. Wat vandaag onvoorstelbaar lijkt, is morgen bewaarheid.

12 juni 2017

Elk nadeel verliest het van zijn voordeel

Column Mario van Vliet | Laat je niet inhalen door de techniek

Er zijn van die mensen die uitblinken in het verzinnen van nadelen, bezwaren en problemen. Je kent ze wel. Van die mensen die vooruitgang maar zo zo vinden. Want Zalando koopt marktaandeel door schoenen te goedkoop te verkopen, Google weet alles van ons en vroeger was alles beter.

12 juni 2017

Waarom zijn we niet tevreden?

Column John de Waard | Kabinet

Hoe is het mogelijk zou je denken, maar we zijn blijkbaar niet tevreden over de prestaties van dit kabinet. Een magere 4,9 is de score die ondernemers toebedelen aan Rutte en zijn kornuiten. En dat is vooral te danken aan de opgevoerde lastendruk en uitgebreide regelgeving.

12 juni 2017

Mobiel werken draait niet om nieuwe kantoren

Column John de Waard | Wat doe je met je informatie?

Er is weer een nieuw initiatief ontstaan om in te spelen op de veranderende markt voor kantoorruimtes, flexibele werkplekken en zo meer. Met BounceSpace hopen de initiatiefnemers Jorn van Lieshout en Daan Nederlof te profiteren van flexwerkers, mobiele werkers, plaats- en tijdonafhankelijke werkers, herintreders, zzp’ers en al die andere nieuwe benamingen die we hebben bedacht voor mensen die niet standaard op een kantoor willen (of kunnen) blijven zitten.

12 juni 2017

Is je medewerker aansprakelijk in geval van een datalek?

Column Simone Dirven | Meldplicht datalekken

In mijn praktijk merk ik een tweedeling als het gaat om hoe bedrijven omgaan met de meldplicht datalekken. Aan de ene kant zijn er bedrijven die nog lastig te overtuigen zijn van het feit dat ze echt iets moeten gaan doen. En aan de andere kant zijn er bedrijven die zelf al met allerlei (al dan niet inventieve en doelgerichte) plannetjes komen.

06 juni 2017

Retail: gebruik Smart Data in plaats van Big Data

Column Errol van Engelen | Persoonlijkheid marketing

Big Data: de hype om data te verzamelen, neemt absurde vormen aan. Wie kocht wanneer, waar, hoe, met hoeveel korting, via welke actie, welk bonus-systeem is toegepast, heeft men op internet gezocht, welke credit card werd gebruikt, heeft men social media geraadpleegd, welke accessoires mist men, wat is de leeftijd en geslacht van de koper? Veel overbodige informatie.

18 mei 2017

De prijs van je product gaat omlaag, of je wilt of niet…

Column Gert-Jan van de Sanden | Anticipeer nu op veranderingen

Op zondag 9 oktober heb ik in Amsterdam een debat bijgewoond over economie en groeimodellen. Een panel, bestaande uit Barbara Baarsma (Rabobank), Harold Goddijn (TomTom), Michaël van Stralen (MKB Nederland), Sadet Karabulut (SP) en Frank Kalshoven (Argumentenfabriek), boog zich over de toekomst van Nederland: hoe kunnen we anticiperen op de veranderende economie?

27 oktober 2016

Teamleden enthousiast dankzij 'retrospectives' methode

Column Marcel Meijlink | Uitdagend vergaderen

Iedere leider wil het: dat er in zijn team een sfeer ontstaat waarbij de teamleden hun kwaliteiten optimaal kunnen benutten en vol commitment als één team aan een gezamenlijk doel werken. Dit kan echter niemand verplicht worden. Ik kom veel binnen bij bedrijven en door de jaren heen heb ik gezien wat een leider succesvol maakt.

18 april 2016

Waarom het mkb rijp is voor de overstap naar de cloud

Column Floris van der Berg | Voordelen cloud computing

Cloud computing kan voor een bedrijf ingrijpende veranderingen tot gevolg hebben. Uiteenlopende bedrijven hebben al de transitie gemaakt naar de cloud, van kersverse startups tot historische familiebedrijven. Zij hebben al kunnen profiteren van de voordelen van een eigen cloudomgeving. Toch wordt de integratie met de cloud nog slechts door een kleine 23 procent uit het midden- en kleinbedrijf benut.

15 april 2016

Deelnemen aan een startup accelerator: doen of niet doen?

Column Bastiaan Burgwal | Startup bootcamp

Twee weken geleden reisden we met het team van Sparkholder af naar London. We waren doorgedrongen tot de laatste 20 partijen voor deelname aan Startupbootcamp FinTech. Dit is een zogeheten startup accelerator. Er 'ploppen' op dit moment steeds meer accelerators uit de grond, allemaal met het idee om startups te helpen. Is het nou de moeite waard om als startend bedrijf deel te nemen aan zo’n accelerator?

04 augustus 2014

De vijf stappen naar succes met Google Mijn Bedrijf

Column | Hoe jij Google+ Pages kunt inzetten voor je onderneming

Het idee van de Google Mijn bedrijf is om klanten dichter bij bedrijven te brengen. Hieronder de belangrijkste stappen voor bedrijven om Google+ succesvol in te zetten.

26 juni 2014

Tevreden klanten zijn geen streepjes

Column Mario van Vliet | Klein is het nieuwe groot en andersom

'Klein wordt het nieuwe groot' is een van de meest inspirerende trends van deze tijd. Maar volgens mij geldt deze trend ook omgekeerd. Ofwel: groot is het nieuwe klein. Alleen lijken veel grote ondernemingen zich dat nog niet te beseffen.

14 januari 2014

Zoek nú een Big Data expert

Column Mario van Vliet | Slim gebruik van data geeft de doorslag

Wat vandaag hip is, is morgen hopeloos ouderwets. Dat gold voor Tamagotchi's, Uggs en Audi TT. En dat geldt binnenkort ook voor die ene magische afkorting: SEO.

11 november 2013

Onderneem jij al op topsnelheid?

Scan geeft je inzicht in kansen op ICT-gebied

Ondernemers in het mkb weten vaak niet wat de mogelijkheden van online werken zijn, laat staan welke programma's en verbindingssnelheid ze hiervoor nodig hebben en hoe het zit met veiligheid. Zorg dat je daar verandering in brengt, maak je klaar voor online werken.

27 september 2013

Getoond 1 tot en met 18 van 28 totaal, er zijn meerdere pagina's