Hoe slaag je in Amerika?
Column Joost Kling | Do’s and dont’s in dé ondernemersstaat
De roots van mijn bedrijf Eatdutchwaffles liggen in Amerika. In de omgeving van Salt Lake, Utah. Ik reis regelmatig heen en weer tussen Amsterdam en Salt Lake City. Waarom ik als vestigingsplaats voor Utah heb gekozen? Simpel. Als tiener heb ik daar een high school year doorgebracht. Ik had hier een netwerk en ken de mensen en de cultuur.
Stop met “gemiddeld” zijn
Column Ralph Karseboom | Obsessie is niet verkeerd
Tegenwoordig blijkt het slecht te zijn als je hoofd boven het maaiveld uitsteekt. “Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg” voert de boventoon. Elke vorm van zelfexpressie of bovengemiddeld presteren wordt als “aanstellerig” gezien. Ik adviseer je onmiddellijk te stoppen met het luisteren naar deze nee-zeggers en te focussen op je eigen toekomst en je eigen mogelijkheden. Niets is onmogelijk als je er 100% van je energie aan geeft.
Telefooncentrale in de cloud vergroot bereikbaarheid
Column Paul van der Velde | Altijd, overal, iedereen bereiken?
Voor welke werknemer klanten ook bellen, iedereen wordt direct geholpen. Daarvoor hoeft de betreffende werknemer niet bij de vaste telefoon te zitten. Mobiel is hij net zo goed bereikbaar. En als deze werknemer even geen tijd heeft, zijn er altijd andere werknemers die snel aan de lijn kunnen komen. De klant hoeft nooit te wachten en komt altijd bij de juiste persoon terecht. Een scenario waar veel organisaties van dromen.
In tien stappen je webinar software selecteren
Column Robert Mares | stappenplan
Webinar software speelt een steeds grotere rol in het succes van online ondernemen. Het is de stuwende kracht voor een wereldwijd bereik. Webinars zijn gemakkelijk toegankelijk voor miljoenen internet gebruikers, maar welke software moet je gebruiken? Tien stappen.
De consument wordt je belangrijkste concurrent
Column Mario van Vliet | Do it yourself or join them
Het zijn spannende tijden. Niet alleen door de onzekere economische situatie, maar ook door de enorme snelheid waarmee techniek zich ontwikkelt. Wat vandaag onvoorstelbaar lijkt, is morgen bewaarheid.
Elk nadeel verliest het van zijn voordeel
Column Mario van Vliet | Laat je niet inhalen door de techniek
Er zijn van die mensen die uitblinken in het verzinnen van nadelen, bezwaren en problemen. Je kent ze wel. Van die mensen die vooruitgang maar zo zo vinden. Want Zalando koopt marktaandeel door schoenen te goedkoop te verkopen, Google weet alles van ons en vroeger was alles beter.
Waarom zijn we niet tevreden?
Column John de Waard | Kabinet
Hoe is het mogelijk zou je denken, maar we zijn blijkbaar niet tevreden over de prestaties van dit kabinet. Een magere 4,9 is de score die ondernemers toebedelen aan Rutte en zijn kornuiten. En dat is vooral te danken aan de opgevoerde lastendruk en uitgebreide regelgeving.
Mobiel werken draait niet om nieuwe kantoren
Column John de Waard | Wat doe je met je informatie?
Er is weer een nieuw initiatief ontstaan om in te spelen op de veranderende markt voor kantoorruimtes, flexibele werkplekken en zo meer. Met BounceSpace hopen de initiatiefnemers Jorn van Lieshout en Daan Nederlof te profiteren van flexwerkers, mobiele werkers, plaats- en tijdonafhankelijke werkers, herintreders, zzp’ers en al die andere nieuwe benamingen die we hebben bedacht voor mensen die niet standaard op een kantoor willen (of kunnen) blijven zitten.
Is je medewerker aansprakelijk in geval van een datalek?
Column Simone Dirven | Meldplicht datalekken
In mijn praktijk merk ik een tweedeling als het gaat om hoe bedrijven omgaan met de meldplicht datalekken. Aan de ene kant zijn er bedrijven die nog lastig te overtuigen zijn van het feit dat ze echt iets moeten gaan doen. En aan de andere kant zijn er bedrijven die zelf al met allerlei (al dan niet inventieve en doelgerichte) plannetjes komen.
Retail: gebruik Smart Data in plaats van Big Data
Column Errol van Engelen | Persoonlijkheid marketing
Big Data: de hype om data te verzamelen, neemt absurde vormen aan. Wie kocht wanneer, waar, hoe, met hoeveel korting, via welke actie, welk bonus-systeem is toegepast, heeft men op internet gezocht, welke credit card werd gebruikt, heeft men social media geraadpleegd, welke accessoires mist men, wat is de leeftijd en geslacht van de koper? Veel overbodige informatie.