Webshop

Online ondernemen in economisch uitdagende tijden

Wat zijn de kansen voor mijn webwinkel?

Economisch uitdagende tijden hebben verschillende uitwerkingen op verschillende branches. Dure aankopen worden uitgesteld, en dus worden duurzame goederen als auto’s, witgoed en bruingoed minder goed verkocht.

30 januari 2013

Flinke stijging klachten over webshops

Hoe houd je je webshopklanten tevreden?

Met 53 procent van het aantal winkelklachten is de onvrede over webshops voor het eerst groter dan die over ‘gewone’ winkels. Ben je een webshopeigenaar? Neem je webwinkel onder de loep.

30 januari 2013

Steeds meer leegstand winkelpanden

Toename online winkels zorgt voor kaalslag

Steeds meer kantoor- en winkelpanden staan leeg. Als er geen maatregelen worden genomen, zal de leegstand de komende vier jaar verviervoudigen. De oorzaak ligt bij webwinkels en de concurrentie van grote ketens.

25 januari 2013

De zoektocht naar optimaal resultaat

Column | Karin Steenbrink en Sylvia Reerink

In 2009 startten Karin Steenbrink en Sylvia Reerink een webshop met kadootjes speciaal voor mensen die in het ziekenhuis liggen. Hoewel ze genoeg bezoekers op hun website krijgen, is de conversie niet hoog genoeg.

22 augustus 2012

Bouwen aan je bedrijf

Column | Karin Steenbrink en Sylvia Reerink

Een paar maanden geleden schreef ik in een blog over de nieuwe internetstrategie die we voor onze webwinkel ziezoshop.nl aan het ontwikkelen zijn. Een interessant traject, dat er veelbelovend uitziet!

22 augustus 2012

Hoe verbeter ik de betaalprocedure van mijn webwinkel?

Zorg dat de klant de inhoud van zijn winkelwagentje ook afrekent

Als webwinkelier weet je hoe je klanten moet binnenhalen. Scherpe prijzen, goede SEO, adverteren, en veel aandacht voor klanttevredenheid. Toch is er nog een belangrijk aspect: het gebruiksgemak van het betaalproces.

20 augustus 2012

Is online software interessant voor mijn bedrijf?

Online ondernemen zonder webwinkel

Om de vruchten van online ondernemen te plukken hoef je geen webwinkel te hebben. Ook de “off line”-ondernemer kan een hoop halen uit het internet.

10 augustus 2012

Sint koopt dit jaar weer meer online

Webwinkels draaien recordomzet

De decembermaand blijkt wederom een vruchtbare maand voor Nederlandse webwinkeliers. In de periode voor Sinterklaas komt er wekelijks maarliefst 36 procent meer omzet binnen dan in een normale week. En dan is kerst nog niet eens geweest.

02 februari 2012

Zoekmachines belangrijkst voor succes webwinkels

Naamsbekendheid en ROI worden vergroot

Zoekmachines vormen met afstand het meest belangrijke marketingkanaal voor webwinkels, zo blijkt uit onderzoek. Zowel als het gaat om de bijdrage aan de naamsbekendheid als de Return on Investment (ROI) wordt zoekmachinemarketing het meest geprezen.

26 januari 2012

Steeds meer onbetrouwbare webshops

Zorg dat er over jouw webwinkel geen klachten binnenkomen!

Voorpaginanieuws in het AD vandaag: Het regent klachten over webshops. Ze leveren te laat, reageren niet op klachten of weigeren geld terug te geven. Zorg dat jouw webwinkel niet tot de beklaagde zaken hoort.

21 juli 2011

Getoond 91 tot en met 100 van 114 totaal, er zijn meerdere pagina's