Webshop

Online ondernemen in economisch uitdagende tijden

Wat zijn de kansen voor mijn webwinkel?

Economisch uitdagende tijden hebben verschillende uitwerkingen op verschillende branches. Dure aankopen worden uitgesteld, en dus worden duurzame goederen als auto’s, witgoed en bruingoed minder goed verkocht.

30 januari 2013

Flinke stijging klachten over webshops

Hoe houd je je webshopklanten tevreden?

Met 53 procent van het aantal winkelklachten is de onvrede over webshops voor het eerst groter dan die over ‘gewone’ winkels. Ben je een webshopeigenaar? Neem je webwinkel onder de loep.

30 januari 2013

Steeds meer leegstand winkelpanden

Toename online winkels zorgt voor kaalslag

Steeds meer kantoor- en winkelpanden staan leeg. Als er geen maatregelen worden genomen, zal de leegstand de komende vier jaar verviervoudigen. De oorzaak ligt bij webwinkels en de concurrentie van grote ketens.

25 januari 2013

De zoektocht naar optimaal resultaat

Column | Karin Steenbrink en Sylvia Reerink

In 2009 startten Karin Steenbrink en Sylvia Reerink een webshop met kadootjes speciaal voor mensen die in het ziekenhuis liggen. Hoewel ze genoeg bezoekers op hun website krijgen, is de conversie niet hoog genoeg.

22 augustus 2012

Bouwen aan je bedrijf

Column | Karin Steenbrink en Sylvia Reerink

Een paar maanden geleden schreef ik in een blog over de nieuwe internetstrategie die we voor onze webwinkel ziezoshop.nl aan het ontwikkelen zijn. Een interessant traject, dat er veelbelovend uitziet!

22 augustus 2012

Hoe verbeter ik de betaalprocedure van mijn webwinkel?

Zorg dat de klant de inhoud van zijn winkelwagentje ook afrekent

Als webwinkelier weet je hoe je klanten moet binnenhalen. Scherpe prijzen, goede SEO, adverteren, en veel aandacht voor klanttevredenheid. Toch is er nog een belangrijk aspect: het gebruiksgemak van het betaalproces.

20 augustus 2012

Is online software interessant voor mijn bedrijf?

Online ondernemen zonder webwinkel

Om de vruchten van online ondernemen te plukken hoef je geen webwinkel te hebben. Ook de “off line”-ondernemer kan een hoop halen uit het internet.

10 augustus 2012

Sint koopt dit jaar weer meer online

Webwinkels draaien recordomzet

De decembermaand blijkt wederom een vruchtbare maand voor Nederlandse webwinkeliers. In de periode voor Sinterklaas komt er wekelijks maarliefst 36 procent meer omzet binnen dan in een normale week. En dan is kerst nog niet eens geweest.

02 februari 2012

Zoekmachines belangrijkst voor succes webwinkels

Naamsbekendheid en ROI worden vergroot

Zoekmachines vormen met afstand het meest belangrijke marketingkanaal voor webwinkels, zo blijkt uit onderzoek. Zowel als het gaat om de bijdrage aan de naamsbekendheid als de Return on Investment (ROI) wordt zoekmachinemarketing het meest geprezen.

26 januari 2012

Steeds meer onbetrouwbare webshops

Zorg dat er over jouw webwinkel geen klachten binnenkomen!

Voorpaginanieuws in het AD vandaag: Het regent klachten over webshops. Ze leveren te laat, reageren niet op klachten of weigeren geld terug te geven. Zorg dat jouw webwinkel niet tot de beklaagde zaken hoort.

21 juli 2011

Internet verandert winkellandschap

Onderzoek wijst uit dat e-commerce winkels doet verdwijnen

De mogelijkheid om producten via internet te verkopen biedt nieuwe kansen aan ondernemers. Tegelijkertijd zorgt het ervoor dat bepaalde winkels uit het straatbeeld verdwijnen. Dit concludeert het Ruimtelijk Planbureau.

12 juli 2011

Suzan Eikelenstam - Internetgodinnen

In tien stappen je eigen webshop

Voor iedereen die 'wel een idee heeft' voor een eigen webshop maar niet weet waar zij moet beginnen, is er het boek Internetgodinnen. De nadruk ligt op de vrouwelijke starter.

27 mei 2011

Miljoenenschade bij webwinkeliers door storing

8 miljoen schade door storing Rabobank

Webwinkeliers hebben ongeveer 8 miljoen euro schade geleden door de storing bij het internetbankieren van de Rabobank gisteren. Klanten konden ruim 24 uur niet internetbankieren en webwinkels konden van Rabobank geen betalingen ontvangen.

03 mei 2011

Ook webwinkels kleuren oranje tijdens WK

Halve finale vraagt om nieuwe actie bij Hippest.nl

De oranjekoorts in Nederland wordt hoger en hoger. Vele cafébazen kijken reikhalzend uit naar de halve finale en ook de digitale etalage van webshop Hippest.nl wordt steeds meer oranje. De zussen Ingrid (41) en Ellen (43) Reuvers bedachten voor de wedstrijd tegen Uruguay een nieuwe, ludieke actie.

12 juli 2010

Webwinkels slecht te vinden

Terwijl onvindbaarheid redelijk makkelijk is te verhelpen.

Goede vindbaarheid is een eerste vereiste om succes te boeken met een webwinkel. De meeste jonge webwinkels zijn echter compleet onvindbaar en hebben dus nauwelijks bestaansrecht. Dit stelt Strategie & Marketing Adviesbureau Bronkhorst in het Marktonderzoek webwinkels 2007. Het onderzoek weerlegt de verwachting dat de webwinkelbranche, de snelstgroeiende sector van Nederland, de voorloper op het gebied van internetmarketing zou zijn.

15 december 2009

Bezoekers blijven steeds langer op retailsites

Omdat ze beter zijn of omdat mensen niets kunnen vinden?

Bezoekers blijven steeds langer in een webshop hangen. Uit onderzoek van Hitwise onder vijftien grote retailsites in de VS, blijkt dat de doorgebrachte tijd op de site langer is dan een jaar geleden.

15 december 2009

Meer webwinkels dan gedacht

Opzetten en onderhouden van webwinkel vergt inzet

Begin 2007 rapporteerde de Kamer van Koophandel (KvK) 2.000 webwinkels. Volgens Wijnand Jongen, de voorzitter van de brancheorganisatie van Thuiswinkels, zijn het er 8.700. Volgens Jongen schrijven niet alle webwinkeliers zich bij de KvK in.

15 december 2009

Sterke groei aantal webwinkels

Ook aantal Nederlanders dat online winkelt stijgt

Het afgelopen jaar is het aantal webwinkels met ongeveer 40% gestegen. Ook het aantal Nederlanders dat online winkelt stijgt.

15 december 2009

Getoond 91 tot en met 108 van 114 totaal, er zijn meerdere pagina's