In het nieuws

'Banken denken teveel aan zichzelf'

Interview Radio Wereldomroep met Willem Overbosch

Banken ketsen veel kredietverzoeken in een vroeg stadium af, zeker in deze economische tijd. Willem Overbosch, directeur MKB Servicedesk vertelt in een radio-interview voor welke problemen dit zorgt.

19 mei 2009

Vijf voor twaalf-gevallen zoeken steun

MKB Servicedesk in het Brabants Dagblad van 8 mei 2009

Honderden ondernemers zoeken hun heil bij verscheidene crisismeldpunten. Ze kloppen aan de Kamer van Koophandel, MKB Nederland met de Servicedesk of het Ondernemersklankbord.

13 mei 2009

'Het zijn uitzonderlijke tijden'

Willem Overbosch in Metro 2 maart 2009

Banken, de Kamer van Koophandel, MKB-Nederland en ondernemerscoaches krijgen steeds vaker bezorgde ondernemers voor het bureau en aan de lijn. Dat blijkt uit een rondgang van Metro.

02 maart 2009

Snel het juiste antwoord.

Ondernemen februari 2008: MKB Servicedesk enige onafhankelijke ondernemersvraagbaak

In 2006 startte Willem Overbosch met MKB Servicedesk. Op de website daarvan kunnen ondernemers terecht met vragen. Gegarandeerd het juiste antwoord op elke vraag.

27 februari 2009

Studenten HU geven professioneel communicatieadvies aan MKB-ondernemers

Persbericht 20-06-2007

MKB Servicedesk en adviesbureau Scompany van Hogeschool Utrecht (HU), hebben de krachten gebundeld om MKB-ondernemers en communicatiestudenten met elkaar in contact te brengen. Het mes snijdt aan twee kanten: de ondernemer krijgt binnen acht weken tegen een redelijke prijs een communicatieadvies en de HU-studenten kunnen hun kennis toepassen in de praktijk.

11 oktober 2007

MKB Servicedesk succesvol in 1e helft 2007

Bezoeken website en aantal vragen aan MKB Servicedesk stijgen.

Ondernemers weten de MKB Servicedesk steeds beter te vinden. In juni bezochten zo’n 33.500 bezoekers www.mkbservicedesk.nl. Samen goed voor 135.000 pageviews. Dit is vooral te danken aan de verbeterde vindbaarheid van de MKB Servicedesk via Google en andere zoekmachines.

20 september 2007

Speeddaten voor ondernemers

Speednetworking bij BNR Nieuwsradio

Op 30 mei 2006 vond het 15e Speednetworking event plaats in het KvK-gebouw te Amsterdam. Het doel: zoveel mgoelijk nuttige contacten aan de rolodex toevoegen. De avond voor het evenement zond BNR Nieuwsradio een item uit over Speednetworking.

26 juni 2007

Gevraagd: veel geduld en uithoudingsvermogen

MKB Servicedesk in Trajectum

Faculteit, instituut, lectoraat of kenniskring? De HU kan met praktische en toegepaste expertise het midden- en kleinbedrijf (MKB) de helpende hand bieden, maar de ondernemers weten vaak de weg niet te vinden. Om hier iets aan te doen slaan MKB Servicedesk en Centrum voor Ondernemerschap en Innovatie de handen ineen.

26 juni 2007

'Stel uw vraag, wij organiseren het antwoord'

MKB Servicedesk in Ondernemen!

Soms komen de dingen precies op het goede moment samen. Dat geldt ook voor het ontstaan van de MKB Servicedesk. De regionale organisatie van MKB-Nederland kreeg steeds vaker vragen van individuele ondernemers op zoek naar kennis ne de weg daar naar toe.

22 juni 2007

MKB Stad & Regio: voor een sterk en georganiseerd MKB

MKB Servicedesk in Jaarbericht MKB-Nederland 06-07

Ondernemers in de regio worden bediend door een twintigtal medewerkers werkzaam bij de afdeling Stad & Regio van MKBNederland. De regionale medewerkers treden op als belangenbehartiger naar gemeenten, provincies en andere lokale en regionale organisaties.

22 juni 2007

Eerste ervaringen met de MKB Servicedesk tastbaar

MKB Servicedesk in RegiOpinie

De MKB Servicedesk is nog niet eens vol op stoom, maar ondernemers weten de weg al te vinden. Het initiatief van MKB-Midden-Nederland om een dergelijke breed opgezette hulpbron voor (toekomstige of uitbreidende) ondernemers in het leven te roepen, wordt kennelijk met veel handen aangegrepen.

22 juni 2007

Octrooien toegankelijker voor de MKB-ondernemer

Persbericht 07-06-2007

MKB Servicedesk is een samenwerkingsverband aangegaan met Octrooicentrum Nederland. Beide partijen willen hiermee bereiken dat octrooien toegankelijker worden voor de ondernemer in het midden- en kleinbedrijf.

22 juni 2007

Servicedesk in de lucht

MKB Servicedesk in MitexMagazine

De MKB Servicedesk in Utrecht komt op stoom en heeft nu een website gelanceerd. Via www.mkbservicedesk.nl is informatie te verkrijgen en kunnen ondernemers gericht ondernemersvragen stellen.

22 juni 2007

Catherine Keyl ontvangt MKB Servicedesk directeur Willem Overbosch

MKB Servicedesk bij MAX & Catherine

Op donderdag 5 april maakt Willem Overbosch, directeur van MKB Servicedesk, zijn opwachting in MAX & Catherine. Het Themagesprek van deze uitzending staat in het teken van het ondernemersklimaat in Nederland. De uitzending begint om 17:35 uur op Nederland 2.

22 juni 2007

Getoond 55 tot en met 68 van 68 totaal, er zijn meerdere pagina's