Marketingmiddelen

Strategie, marketing & sales

Neil Rackham: "Verbeter je sales-strategie"

Video-interview met de 'Professor of Sales'

Eén van de belangrijkste manieren om je bedrijf te laten groeien is je verkooptactiek te verbeteren. Maar hoe doe je dat? De Engelse Professor of Sales, Neil Rackham, sprak erover tijdens de Growth Summit Europe 2014 in Amsterdam. Bekijk de video.

06 september 2018 1 minuten

Offerte maken: een moetje of een kans?

Column Bart Groothuis | Offerteleed

In de pauze van een doodsaaie informatieavond op de middelbareschool van onze kinderen hoor ik, terwijl ik een kopje koffie tap uit zo’n enorm grote koffiekan, achter me flarden van zinnen die mijn aandacht trekken. De woorden die me triggeren zijn 'gunnen', 'moeilijke markt', 'offertes'. "Aha", denk ik, "misschien wordt het toch nog een leuke avond". En dat werd het ook.

02 augustus 2018 4 minuten

Artificial intelligence, NLP, chatbots en CRM

De toekomst van sales en marketing

Heb jij al een salesrobot in dienst? In de (nabije) toekomst misschien wel. In dit artikel lees je meer over de ontwikkelingen en verwachtingen op het gebied van sales en marketing en het effect op jouw onderneming.

02 augustus 2018 3 minuten

Hoe verbeter ik mijn retentie?

Zorg dat je klanten terugkeren | 5 tips

Nieuwe klanten werven is tijdrovend. Het loont dan ook om je meer te richten op het behoud van je bestaande klanten: retentie. Hoe zorg je er nu voor dat ze bij je blijven? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat ze van je blijven kopen?

14 juni 2018 2 minuten

Klanten trekken met goede content

Column Linda Krijns | Mix 4 soorten content

Meer klanten trekken naar je website of naar de fysieke locatie(s) van je bedrijf kan met aantrekkelijke content. Vaak is het lastig om te bedenken met welke content je die nieuwe klant kunt overtuigen van je meerwaarde. Het antwoord zit hem in de juiste mix van vier soorten content.

14 juni 2018 2 minuten

Hoe gebruik ik guerrillamarketing voor mijn startup?

Steek concurrenten de loef af via guerrillamarketing

Guerrillamarketing is een marketingtechniek waarbij je met beperkte middelen, zoveel mogelijk bereikt. Deze vorm van marketing is efficiënt, low budget, verrassend, ludiek, interactief en veroorzaakt een buzz. Oftewel: ideaal voor starters!

19 april 2018 2 minuten

De kracht van een goede slogan voor je bedrijf

"Een deuk van heb ik Joustra": sterk of zwak?

"Een deuk van heb ik Joustra" is door radiozender Veronica tot slechtste slogan van 2013 verkozen. Maar is de slogan wel echt slecht? Waaraan moet een goede bedrijfsslogan voldoen?

19 april 2018 2 minuten

Weekly Hangout: MVO als marketingmiddel

Hoe kun je MVO correct inzetten als marketinginstrument?

'Wij zijn groen!', 'Wij helpen de maatschappij!'. Bedrijven roepen het van de daken. Maar werkt dit ook? Zit de consument hierop te wachten? In onze wekelijkse uitzending van 28 januari spreken we over het inzetten van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) als marketinginstrument. Wat moet je wel en wat vooral niet doen?

19 april 2018 1 minuten

Weekly Hangout: profiteer van het WK

Uitzending over oranje marketing in het mkb

Hoe kun je als mkb'er profiteren van het WK voetbal? Heeft het zin ook 'iets' te doen met oranje? Kun je opboksen tegen de acties van Albert Heijn, Bavaria en al die andere giganten? Een mkb-ondernemer en een marketingexpert vertellen over de zin en onzin van oranje marketing.

19 april 2018 1 minuten

Lionel Messi sluit contract met Nederlandse ondernemer

Joost Blom weet voetballer te strikken

Je bent ondernemer, wordt op een dag wakker en bedenkt je dat je Lionel Messi als boegbeeld voor je product wilt. En dan lukt dat ook nog eens. Dit ongelofelijke verhaal is waar gebeurd en is het verhaal van Joost Blom van Easy2Company. Hij wist levende voetballegende Lionel Messi te strikken voor zijn product: de Space Scooter. Hij vertelt zijn verhaal op MKB Radio.

19 april 2018 1 minuten

Mond-tot-mondreclame of aanbevelingen op internet?

Column Bella Arzt | Het belang van persoonlijke verhalen

Het mooiste is natuurlijk om zowel mond-tot-mondreclame te krijgen als aanbevelingen op internet. Toch is mond-tot-mondreclame de beste reclame is die je kunt krijgen. Lees het volgende voorbeeld.

19 april 2018 2 minuten

Vertel je klant jouw verhaal

Column Bella Arzt | Storytelling

Vertellen waar jij goed in bent als ondernemer is best lastig. Tijdens de Week van de Ondernemer in Groningen ontdekte Bella Arzt waarom storytelling belangrijk is en hoe je op een mooie manier kunt vertellen over jouw specialiteiten.

19 april 2018 2 minuten

Hoe verras ik mijn klant?

Vlog Nanette van Wezel

Je klant verrassen. Hoe doe je dat, en wat levert het eigenlijk op? In nog geen 2 minuten vertelt ondernemerscoach Nanette van Wezel het in haar tweede vlog in de serie 'Aan Nanettes keukentafel'.

19 april 2018 1 minuten

Marketing: speel in op de actualiteit

Ondernemers aan het woord

Feestdagen, zakelijke beurzen, grote sportevenementen, nieuws. Hoe stem je je marketing-acties af op de actualiteit? Ondernemers vertellen over hun ervaringen en methodes in deze aflevering van MKBTV.

19 april 2018 1 minuten

Een goed bedrijfsverhaal

Ondernemers over storytelling

Hoe vertel jij het verhaal over jouw bedrijf? En hoe zorg je ervoor dat deze goed overkomt? Ondernemers vertellen over hun ervaring met storytelling.

19 april 2018 1 minuten

Leve het idee!

Column Gert-Jan van de Sanden | Nieuwe mediamix

Er is veel veranderd in de wereld van reclame en media. Ook voor de kleinere regionale bedrijven. Een decennium geleden kon een ondernemer bij zijn mediamix nog volstaan met een rondje dagblad, al dan niet in combinatie met wat huis-aan-huis media, wat persberichten en dan nog wat plaatselijke buitenreclame en eventueel wat radio of televisie gericht op de regio…

19 april 2018 3 minuten

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan!

Column Gert-Jan van de Sanden | Marketing in mkb

Iedereen kent ze wel; die reclame- en marketingstunts, waarbij met weinig inzet giga resultaten worden bereikt. Leuk bedacht, fraai vormgeven en vooral breed ingezet. Oftewel, er is een flinke zak met geld uitgegeven aan alle mogelijke soorten van uitingen in print, press, audio, video en niet te vergeten internet.

19 april 2018 2 minuten

"We willen de ticketmarkt opschudden"

Elsita Meyer-Brandt over het veroveren van Nederland

Met activiteiten in 180 landen en kantoren in 7 landen is Eventbrite een grote speler in de markt van ticketing & events. Elsita helpt het bedrijf om internationale markten te ontdekken en te betreden. "We zijn al actief in Nederland vanaf 2012, maar we openen nu een kantoor in Nederland."

19 april 2018 1 minuten

Getoond 19 tot en met 36 van 56 totaal, er zijn meerdere pagina's