Persbericht schrijven: een spoedcursus
Gouden tips bij het schrijven van een persbericht
Het schrijven van een persbericht is een vak apart. Een goed geschreven persbericht met een aantrekkelijke, nieuwswaardige invalshoek vergroot de kans dat de journalist de informatie verwerkt in een bericht of artikel. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw persbericht voldoende kans maakt op publicatie?
Wat staat er in een communicatieplan?
En waarom moet ik er een hebben?
In een marketingplan beschrijf je wat je wil bereiken op marketinggebied. Op basis daarvan maak je een communicatieplan. Hierin staat hoe je ervoor zorgt dat je doelen gerealiseerd worden. Dus het 'hoe' achter je doelen.
Ondernemer Tim van Monkidoo krijgt een steuntje in de rug!
Wat is er zo mooi aan om ondernemers een zetje in de rug te geven? Wout van Wengerden, de Kwetsbare Held, zocht het uit. Namens Oxfam Novib hielp hij ondernemer Tim Bosman van het bedrijf Monkidoo, door met hem langs te gaan bij Tony Chocolonely's. Story held Joost gaf antwoord op de vraag: Hoe vertel ik mijn verhaal?
Plaatsing van persbericht
Met je nieuws in de media komen
Het is moeilijk om persberichten daadwerkelijk onder de aandacht te krijgen van nieuwsorganisaties. Zij krijgen dagelijks immers veel persberichten binnen.
LEGO: innovatie met crowdsourcing
5 tips van Troels Lange Andersen (LEGO Group)
Wie aan Denemarken denkt, denkt aan Lego. LEGO Group is een van de grootste speelgoedproducenten ter wereld. Ondanks het simpele concept (blokjes) komt Lego ieder jaar met nieuwe producten. Het Deense bedrijf heeft niet alleen een sterke innovatieafdeling, maar maakt ook gebruik van crowdsourcing.
Wat is belevenismarketing?
Hoe genereer je free publicity?
Een term waar in marketingland nu veel om te doen is, is belevenis-marketing. Kan jouw onderneming extra aandacht gebruiken? Een goed uitgevoerde belevenismarketingactie zet jouw bedrijf in de schijnwerpers.
Wat is een online reputatie?
Maak je bewust van de informatie die over je wordt verspreid
Internet biedt een bulk aan informatie. Consumenten delen vandaag de dag hun ervaring via forums, weblogs, social media. Wat voor bedrijf je ook hebt, een online reputatie heb je snel te pakken.
Hoe communiceer ik tegenslagen?
Stappen om je nieuws naar buiten te brengen
Het kan niet altijd goed gaan met een onderneming. Als het slecht gaat is het belangrijk dat je duidelijk blijft communiceren met je werknemers, relaties etc. Wat moet je ten tijde van tegenslagen doen aan je communicatie?
Hoe haal ik de krant met mijn 'beter dagje uit'?
Wees authentiek en subtiel
Ga jij als personeelsuitje dit jaar met collega's aan de slag voor een goed doel? Het is geen toeval dat dit tegenwoordig ‘het betere dagje uit’ wordt genoemd. Leuk om met je bedrijf zo in de lokale media te komen.
Martijn Aslander over de kracht van sociale media
Een voorbeeld van het nieuwe slimme ondernemen
Een stukje hout en social media is alles dat Martijn Aslander nodig had om een kleine hype te creëren.
Hoe klein nieuws toch groot kan zijn
Column | Free publicity
Aandacht in lokale en regionale kranten. Dat zou jij ook wel willen toch? Met je bedrijf in het nieuws en dan het liefst zelfs nog in landelijke media alsjeblieft.
Het ontwikkelen van een huisstijl
De presentatie van je onderneming
De huisstijl is de visuele presentatie van je bedrijf. Door een huisstijl te ontwerpen die bij de onderneming past en deze consistent door te voeren, wordt de naamsbekendheid versterkt en de identificatie door personeel vergroot.
Hoe kan je persbericht scoren bij journalisten?
16 tips: zo vergroot je de kans dat je bericht de krant haalt
Hoe zorgvuldig jij je persbericht ook opgesteld hebt, journalisten beslissen al na tien seconden of het bericht naar de krant óf naar de prullenbak gaat. De eerste indruk is doorslaggevend, een tweede kans krijgt je persbericht niet.