Persbericht schrijven: een spoedcursus
Gouden tips bij het schrijven van een persbericht
Het schrijven van een persbericht is een vak apart. Een goed geschreven persbericht met een aantrekkelijke, nieuwswaardige invalshoek vergroot de kans dat de journalist de informatie verwerkt in een bericht of artikel. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw persbericht voldoende kans maakt op publicatie?
Wat staat er in een communicatieplan?
En waarom moet ik er een hebben?
In een marketingplan beschrijf je wat je wil bereiken op marketinggebied. Op basis daarvan maak je een communicatieplan. Hierin staat hoe je ervoor zorgt dat je doelen gerealiseerd worden. Dus het 'hoe' achter je doelen.
Wat is belevenismarketing?
Hoe genereer je free publicity?
Een term waar in marketingland nu veel om te doen is, is belevenis-marketing. Kan jouw onderneming extra aandacht gebruiken? Een goed uitgevoerde belevenismarketingactie zet jouw bedrijf in de schijnwerpers.
Hoe kan je persbericht scoren bij journalisten?
16 tips: zo vergroot je de kans dat je bericht de krant haalt
Hoe zorgvuldig jij je persbericht ook opgesteld hebt, journalisten beslissen al na tien seconden of het bericht naar de krant óf naar de prullenbak gaat. De eerste indruk is doorslaggevend, een tweede kans krijgt je persbericht niet.