Online marketing

Strategie, marketing & sales

Welke begrippen horen bij online adverteren?

Wat is een banner, webanalyse, SEO, SEA en bereik?

Ga je beginnen met online adverteren? Mediabureaus en online sales organisaties zullen je om de oren slaan met een heleboel nieuwe begrippen. Wij hebben de meest voorkomende voor je op een rijtje gezet.

02 augustus 2018 4 minuten

Hoe verbeter ik mijn retentie?

Zorg dat je klanten terugkeren | 5 tips

Nieuwe klanten werven is tijdrovend. Het loont dan ook om je meer te richten op het behoud van je bestaande klanten: retentie. Hoe zorg je er nu voor dat ze bij je blijven? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat ze van je blijven kopen?

14 juni 2018 2 minuten

Klanten trekken met goede content

Column Linda Krijns | Mix 4 soorten content

Meer klanten trekken naar je website of naar de fysieke locatie(s) van je bedrijf kan met aantrekkelijke content. Vaak is het lastig om te bedenken met welke content je die nieuwe klant kunt overtuigen van je meerwaarde. Het antwoord zit hem in de juiste mix van vier soorten content.

14 juni 2018 2 minuten

Word een boeiende expert met content marketing!

Adverteren doe je sociaal, lokaal en mobiel

Je bent het meest aantrekkelijke bedrijf op jouw terrein in je wijk, stad of regio. Laat dat overal zien en horen, niet (alleen) in reclame maar met eigen video en artikelen. Ook jij moet aan content marketing doen in 2013.

19 april 2018 4 minuten

Kennisontbijt Online Marketing

Vroeg opstaan voor kennis

Het was vroeg opstaan voor de deelnemers aan het Kennisontbijt Online Marketing, maar het was voor een goed doel. Onder het genot van een broodje, verse jus en een croissantje werden de deelnemers tussen 07.00 en 09.00 uur bijgespijkerd over dit onderwerp.

19 april 2018 1 minuten

Mond-tot-mondreclame of aanbevelingen op internet?

Column Bella Arzt | Het belang van persoonlijke verhalen

Het mooiste is natuurlijk om zowel mond-tot-mondreclame te krijgen als aanbevelingen op internet. Toch is mond-tot-mondreclame de beste reclame is die je kunt krijgen. Lees het volgende voorbeeld.

19 april 2018 2 minuten

Hoeveel invloed heb jij op social media?

Lunchbijeenkomst in Utrecht: Klout

Sociale media zijn belangrijk voor de online reputatie van jouw bedrijf. Hoeveel autoriteit heb jij op Twitter, Facebook of LinkedIn? Tijdens deze lunchbijeenkomst leer je hoe je jouw invloed op social media kunt meten met Klout.

19 april 2018 1 minuten

Hoe bereik je heel veel mensen op Facebook?

Koen Droste van Upcoming.nl geeft zijn geheimen prijs

Ken je Upcoming.nl? Deze site publiceert lijstjes, zo'n acht per dag. De website bestaat pas anderhalf jaar en bereikt nu al 900.000 unieke bezoekers per maand, vooral omdat de lijstjes massaal gedeeld worden op social media. De makers lijken dus het geheim in handen te hebben voor het produceren van extreem virale berichten.

19 april 2018 1 minuten

Weekly Hangout: Profiteren van oranjesucces

Marketing | Hoe kun je als mkb'er inhaken op het WK?

Wat er ook gebeurt deze week, Nederland beleeft een prachtig WK. Ook bedrijven profiteren van het succes van oranje in Brazilië. Welke marketingacties zijn succesvol en hoe kun jij last-minute inhaken op een eventuele WK-titel van oranje? Een video-interview met expert Sander Mallie.

19 april 2018 1 minuten

JT Foxx over branding en marketing

Serial entrepreneur over de sleutel tot succes

"Nederland loopt qua marketing en branding ongeveer drie jaar achter op de VS." Aan het woord is JT Foxx, serial entrepreneur. Foxx komt al een jaar regelmatig in Nederland, dat hij gebruikt als tussenstop voor zijn reizen naar andere landen in de wereld. In september geeft hij hier weer een lezing.

19 april 2018 3 minuten

“Digitalisering zorgt voor nieuw perspectief op branding”

Column Tamara Wouda | 3 tips om de nieuwe consument te bereiken

Consumenten worden steeds vernuftiger als het aankomt op technologische ontwikkelingen. Ze hebben vaak meerdere apparaten met internettoegang en zijn dankzij mainstream en social media meer betrokken bij merken en beter op de hoogte van de laatste tech-trends. Het gevolg: een nieuw soort consument, waar jij je als ondernemer op moet aanpassen.

19 april 2018 4 minuten

Marketing: speel in op de actualiteit

Ondernemers aan het woord

Feestdagen, zakelijke beurzen, grote sportevenementen, nieuws. Hoe stem je je marketing-acties af op de actualiteit? Ondernemers vertellen over hun ervaringen en methodes in deze aflevering van MKBTV.

19 april 2018 1 minuten

5 social media tips van KLM voor jou

Succesvol worden op social media

Je zou het niet zeggen met hun miljoenen volgers op Twitter en Facebook, maar ook vliegtuigmaatschappij KLM is ooit klein begonnen op social media. Wat heeft dit bedrijf gedaan om zo groot te worden op social en die alom bejubelde strategie te ontwikkelen? Manager Social Media Karlijn Vogel-Meijer deelt op de Webwinkel Vakdagen 5 tips met jou.

19 april 2018 2 minuten

Schrijf niet voor Google, schrijf voor mensen

Column Linda Krijns | Staar je niet blind op SEO

SEO ofwel zoekmachine optimalisatie is belangrijk. Als je website niet goed vindbaar is besta je in de ogen van mensen immers niet. Goed omgaan met SEO is op zich niet ingewikkeld. Toch zie ik veel bedrijven ermee worstelen. Dat is vaak een kwestie van klok en klepel…

19 april 2018 2 minuten

Leve het idee!

Column Gert-Jan van de Sanden | Nieuwe mediamix

Er is veel veranderd in de wereld van reclame en media. Ook voor de kleinere regionale bedrijven. Een decennium geleden kon een ondernemer bij zijn mediamix nog volstaan met een rondje dagblad, al dan niet in combinatie met wat huis-aan-huis media, wat persberichten en dan nog wat plaatselijke buitenreclame en eventueel wat radio of televisie gericht op de regio…

19 april 2018 3 minuten

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan!

Column Gert-Jan van de Sanden | Marketing in mkb

Iedereen kent ze wel; die reclame- en marketingstunts, waarbij met weinig inzet giga resultaten worden bereikt. Leuk bedacht, fraai vormgeven en vooral breed ingezet. Oftewel, er is een flinke zak met geld uitgegeven aan alle mogelijke soorten van uitingen in print, press, audio, video en niet te vergeten internet.

19 april 2018 2 minuten

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan! (Deel 2)

Column Gert-Jan van de Sanden | Klant zoekt jou!

Mijn vorige column eindigde ik met de stelling ‘Klanten zijn naar je op zoek!’ Niets is minder waar. Juist dat is het meest essentiele dat er veranderd is in de communicatiemix. Met hagel schieten heeft geen zin meer, maar een scherp gericht schot zorgt er juist voor dat de klant naar je toe komt. Sterker nog, de klant zoekt actief naar jouw product of dienst. Zorg dus maar dat hij dan niet om je heen kan!

19 april 2018 2 minuten

Reclame die niks kost…

Column Gert-Jan van de Sanden | Gratis exposure?

Voor niets gaat de zon op! Dat weten we allemaal. Toch wil iedereen als het even kan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zeker wanneer het reclame maken betreft. In mijn praktijk kom ik dan ook telkens weer die ondernemers tegen die een paar centen voor 'veel exposure' hebben betaald en denken dat ze met dit koopje hun bereik halen…

19 april 2018 2 minuten

Getoond 19 tot en met 36 van 67 totaal, er zijn meerdere pagina's