Voorkom onbetaalde facturen met goed debiteurenbeheer

Lees hier alles over onbetaalde facturen, wanbetalers en debiteurenbeheer

Iedereen krijgt een keer te maken met onbetaalde facturen. Die kosten niet alleen geld, maar ook tijd en energie. Gelukkig kun je dit voor een groot deel voorkomen, door goed debiteurenbeheer te hanteren. Hoe je het beste om kan gaan met onbetaalde facturen, wanbetalers en debiteurenbeheer lees je op deze pagina.

Je werkt hard om je opdrachten op tijd en zo goed als mogelijk af te ronden. Dan is het erg frustrerend als je opdrachtgever vervolgens te laat betaalt. Laat staan als hij uiteindelijk helemaal niet lijkt te betalen! Sterker nog, een onbetaalde factuur kost je meer geld dan alleen het openstaande bedrag. Debiteurenbeheer kan jou daarom ontzettend veel opleveren. Op deze pagina en in het gratis whitepaper geven we antwoord op de volgende vragen:

  • Wat zijn debiteuren eigenlijk?
  • Kan ik klanten vragen om vooruit te betalen?
  • Hoe vind ik een betrouwbaar incassobureau?
  • Wat doe ik tegen een onbetaalde factuur?
  • Hoeveel kost een onbetaalde factuur eigenlijk?

Onbetaalde facturen

Voorkomen, verhelpen & genezen

Dit whitepaper is voor iedereen die tijd en geld kwijt is aan onbetaalde facturen. Klinkt dit bekend? Je bent niet alleen. Iedereen krijgt een keer te maken met onbetaalde facturen. Die kosten niet alleen geld, maar ook tijd en energie

Betrouwbaar incassobureau nodig?

Je vindt er eentje met deze checklist

Negatieve incassopraktijken zijn vervelend voor de consument èn voor jou als ondernemer. Met deze checklist kun je eenvoudig(er) een betrouwbaar incassobureau kiezen.

Kan ik klanten vragen vooruit te betalen?

Op krediet leveren of betalingsvoorwaarden aanpassen

Een wanbetaler, daar zit je niet op te wachten. Waarom dan altijd maar op krediet leveren? Vooraf of in termijnen betaald krijgen is ook een optie. Je loopt dan minder risico. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

Mijn klant betaalt niet. Wat nu?

In vier stappen naar een betaalde factuur

Veel (zelfstandige) ondernemers liggen er wakker van: een klant die een factuur niet betaalt en weigert duidelijkheid te geven. Intussen vrees je dat jij straks zelf je rekeningen niet meer kunt betalen. En nu?

Hoe lang is een factuur geldig?

Verjaringstermijn van facturen en vorderingen

Een factuur of vordering kan verjaren en is dus niet eeuwig geldig. De verjaringstermijn is in principe vijf jaar, afhankelijk van het feit of het om zakelijke klanten of consumenten gaat.

Mijn factuur wordt niet betaald, wat nu?

Tips hoe om te gaan met wanbetalers

Jij hebt er vast weleens mee te maken; een factuur wordt maar niet betaald door een klant of opdrachtgever. Zelfs niet na een aantal herinneringen. Wat kun je doen om je geld te krijgen?

Wat zijn debiteuren?

Het verschil tussen debiteuren en crediteuren

Debiteuren. Misschien heb je de term al een aantal keer horen vallen. Maar wat betekent het nu precies? Wat betekent een debiteur voor jou als ondernemer?